Åreknuter

Ellemelle92

Forelsket i forumet
Hei. Ubehagelig spørsmål fra meg her!
Har en åreknute i underlivet som jeg har hatt siden jeg fødte mitt første barn. Ikke noe som har plaget meg egentlig. Men i går tok jeg et speil for å se hvordan ting sto til det nede da jeg merka at jeg var rød og litt hoven/øm på ene sida av underlivet. Kikka på innsida av kjønnsleppa på den sida og ser jeg har fått noe som ligner en åreknute der også (ikke langt fra den andre åreknuten jeg hadde fra før). Men denne hadde en liten svart «kule» som var litt hard. Ble litt skremt, særlig siden jeg var hoven der nede i tillegg..skal til legen på fredag likevel og håper hun kan ta en kikk når jeg er der, men bare fint med litt beroligelse om noen har det. Noen som har opplevd noe lignende? Jeg vet lite om åreknuter og vet liksom ikke hvor ille de kan se ut..

Har ikke åreknuter der men på beina. Fikk betennelse i de og legen sa det var normalt når man var gravid. Fikk krem og gikk med støttestrømper.

at du er hoven der nede kan være noe annet. Det er også vanlig å bli hoven( mulig at det er for at det gjør seg klart).

ville ringt legen slik at de kan se på det. Vet ikke helt hvordan de evt behandler åreknuter der nede.

Har ikke åreknuter der men på beina. Fikk betennelse i de og legen sa det var normalt når man var gravid. Fikk krem og gikk med støttestrømper.

at du er hoven der nede kan være noe annet. Det er også vanlig å bli hoven( mulig at det er for at det gjør seg klart).

ville ringt legen slik at de kan se på det. Vet ikke helt hvordan de evt behandler åreknuter der nede.

Takk for svar:) vet det er vanlig å bli hoven der nede, men syns det var litt rart når det bare var på ene sida.
Men skal som sagt til lege i morgen og håper å få svar da.
Gjør betennelse åreknutene mer harde?

Takk for svar:) vet det er vanlig å bli hoven der nede, men syns det var litt rart når det bare var på ene sida.
Men skal som sagt til lege i morgen og håper å få svar da.
Gjør betennelse åreknutene mer harde?
Har bare hatt betennelse en gang- for noen uker siden. Mine ble ømme, hovne, harde og området rundt ble også rødt/ ømt.

mye mulig det er åreknutene som gjør deg hoven.
Håper de finner ut hva det er, ikke noe gøy med ting som forandrer seg uten at man vet hva det er.

Har bare hatt betennelse en gang- for noen uker siden. Mine ble ømme, hovne, harde og området rundt ble også rødt/ ømt.

mye mulig det er åreknutene som gjør deg hoven.
Håper de finner ut hva det er, ikke noe gøy med ting som forandrer seg uten at man vet hva det er.
Okei, kanskje bestennelse jeg har fått da. Skal snart til legen nå, så håper på et svar :-)
Nei jeg blir så bekymra for alt sånt..

Okei, kanskje bestennelse jeg har fått da. Skal snart til legen nå, så håper på et svar :)
Nei jeg blir så bekymra for alt sånt..
Lykke til hos legen. Jeg ble også bekymret men fikk beskjed om at det ikke var farlig så lenge betennelsen holdt seg der.

Sniker. Hadde på samme plass første svangerskap, den var plagsom når jeg var gravid men forsvant etter fødsel :) er gravid i uke 20 nå og har ikke merket noe til det foreløbig.

Sniker. Hadde på samme plass første svangerskap, den var plagsom når jeg var gravid men forsvant etter fødsel :) er gravid i uke 20 nå og har ikke merket noe til det foreløbig.
Så bra å høre det kan gå bort litt. Det var ingenting å bekymre seg for da sa legen, bare en liten propp i en åreknute. Håper det forsvinner/blir mindre plagsomt etter fødsel

Back
Topp