Åreknuter

SilJ88

Elsker forumet
Himmelbarn
Augustlykke 2022 ❤️
Noen flere som har fått? Var hos legen i dag pga en gedigen en som har dukket opp bak kneet, fikk beskjed om å begynne med kompresjonsstrømper.:shifty: Også mye kløe og utslett pga de jeg har på leggen. Strømpene skal visst gå helt opp til lårene. Fikk tak i det og klikker snart i vinkel etter og ha gått rundt med de en liten time, holder seg jo f**n ikke på plass :laughing021Noen med gode tips?

Jeg har, er ikke blitt så ille som den var i graviditet nr3 (helt forferdelig) kjøpte fancy støttestrømper på sånn sykepleie butikk (DK) men tipper Bandagist er saken her? ble målt opp til riktig str og de sitter perfekt (må egentlig ha nye)

Jeg har, er ikke blitt så ille som den var i graviditet nr3 (helt forferdelig) kjøpte fancy støttestrømper på sånn sykepleie butikk (DK) men tipper Bandagist er saken her? ble målt opp til riktig str og de sitter perfekt (må egentlig ha nye)
Var hos boots i dag og ble målt, skulle være riktig str ifølge damen... Har jo en mor som har mye erfaring med kompresjonsstrømper pga både åreknuter og lymfeødem, og hun lo bare når jeg sa jeg fikk beskjed om lårstrømper. De hun har (som er spesialbestilt ti hennes eksakte mål), glir også ned på lårene, så hun bruker mest de knestrømpene. Blir tullete om jeg skal gå å trekke på de her til juli :wideyed:

Her ligger åreknuter i familien og jeg har hatt det siden ungdommen. Ble mye verre i første svangerskap. Har aldri hatt noe effekt av støttestrømper, så det ubehaget gidder jeg ikke mer :p

Var hos boots i dag og ble målt, skulle være riktig str ifølge damen... Har jo en mor som har mye erfaring med kompresjonsstrømper pga både åreknuter og lymfeødem, og hun lo bare når jeg sa jeg fikk beskjed om lårstrømper. De hun har (som er spesialbestilt ti hennes eksakte mål), glir også ned på lårene, så hun bruker mest de knestrømpene. Blir tullete om jeg skal gå å trekke på de her til juli :wideyed:
Hm ikke bra, jeg håper jeg ikke blir hårdt ramt denne gangen

Hm ikke bra, jeg håper jeg ikke blir hårdt ramt denne gangen
Hehe, nei. Ikke spesielt lekkert med hverken åreknutene eller strømpene :laughing014 Skal få sjekket med en spesialisert fysioterapeut om jeg heller kan bruke knestrømper, har mer tro på at de holder seg på plass :)

Mmh, har fått nye hver svangerskap.. Ser ikke ut. Men kommer nye bare ca første 4-5 mnd, merkelig nok. Jeg er nokså arvelig belastet. Legen min sa at det kan opereres, men at hun vil vente til jeg er ferdig med å få barn.

Kan anbefale gravid støttestrømpe-bukse. De sklir ikke ned på samme måte, og har kompresjon både på legg og lår

Mmh, har fått nye hver svangerskap.. Ser ikke ut. Men kommer nye bare ca første 4-5 mnd, merkelig nok. Jeg er nokså arvelig belastet. Legen min sa at det kan opereres, men at hun vil vente til jeg er ferdig med å få barn.

Det kan opereres, men ingen garanti for at det blir borte. Opererte meg selv for et snaut år siden. Ikke vellykka! Bare jævlig smertefullt. Noe av det verste jeg har opplevd :arghh: jeg var helt sikker på at alt kunne tas med laser, men ikke mine tydeligvis! Auuuuu!! Så nå sitter jeg her med både åreknuter OG arr:shifty:

Det er grunnen til jeg fortsatt har min stygge - ville vente til jeg var 100% sikker jeg var ferdig med barn :)

Det kan opereres, men ingen garanti for at det blir borte. Opererte meg selv for et snaut år siden. Ikke vellykka! Bare jævlig smertefullt. Noe av det verste jeg har opplevd :arghh: jeg var helt sikker på at alt kunne tas med laser, men ikke mine tydeligvis! Auuuuu!! Så nå sitter jeg her med både åreknuter OG arr:shifty:

Å neiii. Jeg som hadde tenkt at det var en quick-fix. Men det finnes vel få gode quick-fixer. Jaja, de plager meg ikke foreløpig, annet enn det kosmetiske. Får vente og se an. Vet de går litt tilbake igjen etter endt graviditet og med trening, de har i alle fall gjort det de andre gangene.

Å neiii. Jeg som hadde tenkt at det var en quick-fix. Men det finnes vel få gode quick-fixer. Jaja, de plager meg ikke foreløpig, annet enn det kosmetiske. Får vente og se an. Vet de går litt tilbake igjen etter endt graviditet og med trening, de har i alle fall gjort det de andre gangene.

Nope, sjeldent gode quick-fixer :( vet mange har vellykkede operasjoner da. Så det er jo virkelig ikke umulig! Men selv ble jeg skikkelig skuffa.
Dessuten må man jo betale fra egen lomme om de ikke er ille nok til at kirurgen kan se med egne øyne at de gir deg plager. Jeg fikk dekka operasjonen på ene benet, men ikke andre.
Men ja, det var helt insane vondt. Fikk beskjed om at blåmerker kunne forekomme i tiden etter. Jeg syns jo det var tidenes undervurdering...:wideyed:

Vedlegg

• E064D7B7-AFB1-49DC-B8DB-768FAE665556.png
    E064D7B7-AFB1-49DC-B8DB-768FAE665556.png
    142,6 KB · Visninger: 48
Nope, sjeldent gode quick-fixer :( vet mange har vellykkede operasjoner da. Så det er jo virkelig ikke umulig! Men selv ble jeg skikkelig skuffa.
Dessuten må man jo betale fra egen lomme om de ikke er ille nok til at kirurgen kan se med egne øyne at de gir deg plager. Jeg fikk dekka operasjonen på ene benet, men ikke andre.
Men ja, det var helt insane vondt. Fikk beskjed om at blåmerker kunne forekomme i tiden etter. Jeg syns jo det var tidenes undervurdering...:wideyed:

Aiai! Det så vondt ut. Tror jeg må satse på at de revolusjonerer behandlingen innen jeg skal..:playful:

Shit :wideyed: Jeg har en stygg en på venstre legg som jeg da har planer om å fixe før jeg skal tilbake på jobb - kanskje jeg venter litt til :p

Shit :wideyed: Jeg har en stygg en på venstre legg som jeg da har planer om å fixe før jeg skal tilbake på jobb - kanskje jeg venter litt til :p

Én stygg? Da må du regne med å punge ut med 20-25 000 kr for å fikse på det :p uten garanti for at den blir borte. Nå har jeg heldigvis slått meg til ro med at jeg har åreknuter (mange!). Orker ikke bry meg mer når det var så smertefullt å prøve å fjerne dem:arghh:

Aiai! Det så vondt ut. Tror jeg må satse på at de revolusjonerer behandlingen innen jeg skal..:playful:

Behandlingen er jo i grunn revolusjonert allerede, men den funker ikke på alle. Så jeg måtte gjøre det på gamle måten, fysisk gå inn og dra ut årene. Helt grusomt!!!!

Én stygg? Da må du regne med å punge ut med 20-25 000 kr for å fikse på det :p uten garanti for at den blir borte. Nå har jeg heldigvis slått meg til ro med at jeg har åreknuter (mange!). Orker ikke bry meg mer når det var så smertefullt å prøve å fjerne dem:arghh:
Oi det var dyrt

Oi det var dyrt

Ja det er det. Kan i grunn sammenlignes med annen kosmetiske operasjoner som silikon osv. Så lenge det ikke gir deg alvorlige helseplager er ikke det noe staten vil dekke. Og det er jo i grunn positivt. Tror veldig mange med "en stygg åreknute her og der" ville fjernet dem om det var gratis :p

Det finnes kompresjonsstrømpebukser som skal være veldig gode på Lindex. Har ikke prøvd dem selv, men hadde en kunde som skrøt skikkelig av dem. Fant også denne til gravide etter et raskt google søk: https://stottestrompen.no/shop/164-...SqJF49_lLvXbK5YQQ3VInuS6Bu1dRJ44aAqRdEALw_wcB

Hvis du har fått bak kneet så ser jeg for meg at vanlige støttestrømper vil være veldig ubehagelige fordi de stopper akkurat der hvor du trenger dem. Prøver du dem fra Lindex så burde du sjekke på nett hvilke butikker som har den inne først, for det er ikke alle som har alle typene i butikk. Ellers er det mulig å bestille på nett med gratis frakt så kan du hente i en valgfri butikk.

Back
Topp