Åreknuter

Mamma_90

Flørter med forumet
Flaut å spør om dette, men er det noen som har opplevd å få åreknuter i underliv/lyske/innside lår under graviditet? Går det over etterpå? Er det til hinder under fødsel? Noe en kan gjøre nå for å begrense det? Er vell lite vits med støttestrømper på den plasseringen? Eneste jeg har fått ut av google er isomslag og legge seg ned på flere ganger ila dagen. Har en jobb der jeg går store deler av dagen på harde gulv. [emoji53] skikkelig ekkelt å se på, men har ingen smerter.

Jeg har det nå, og spurte legen ved sist kontroll. Han sa at det var verst når en er gravid og ofte forsvinner eller går tilbake etterpå. Lurer litt på å gå til gyn og spørre der også. Er litt arvelig belastet når det gjelder sånt :/ jeg går med støttestrømper innimellom, siden mine begynner på leggene og går hele veien opp. Ser helt forferdelig ut, men det er ikke vondt her heller :)

Du kan kjøpe støtte-strømpebukser mot det :) Det vil både hjelpe mot de du har, og kunne forhindre at du får flere

Jeg har det nå, og spurte legen ved sist kontroll. Han sa at det var verst når en er gravid og ofte forsvinner eller går tilbake etterpå. Lurer litt på å gå til gyn og spørre der også. Er litt arvelig belastet når det gjelder sånt :/ jeg går med støttestrømper innimellom, siden mine begynner på leggene og går hele veien opp. Ser helt forferdelig ut, men det er ikke vondt her heller :)
Ok, håper virkelig det går tilbake. Er arvelig belastning i vår familie også. Bestemor, mor og alle tanter og onkler på morsiden. Lite fristende å lete frem sommerantrekkene nå [emoji14]

Hvor får en kjøpt det? Apotek?
Helsebutikk/bandasjist, de måler deg opp og i mente for å finne en størrelse som strammer rett hele veien. Slike butikker man får kjøpt alt mulig av støttegreier til handledd eller knær, eller forskjellige hjelpemidler, ortopediske sko osv...

Da har jeg funnet et sted her som kan bestille inn til meg etter mål [emoji4] men nå verker det plutselig store deler av dagen, spesielt når jeg går/belaster beinet. Om kvelden verker det som regel uansett. Hmm er dette noe en kan ta opp med jordmor evt eller bør en heller dra til lege med det?

Back
Topp