Åreknuter

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Jeg har en åreknute på leggen (på høyde med kneleddet) som jeg har hatt i all tid. Den har selvfølgelig blitt større som følge av svangerskapet (strekker seg lenger ned på leggen, og har krøpet godt opp på låret).
Hadde vondt i denne (området rundt kneet) tidlig i svangerskapet, men det gikk over fort. Nå er det vondt/ømt igjen.. Er det noe vits i å gjøre noe med dette i svangerskapet? Eller er det like greit å vente til etter fødsel? Er det noe man kan gjøre i mellomtiden..?

Støttestrømper har eg høyrt at hjelper veldig ! :)

Bruk støttestrømper hver dag så blir den ihvertfall ikke større eller du får flere :)

Støttestrømper har eg høyrt at hjelper veldig ! :)
Bruk støttestrømper hver dag så blir den ihvertfall ikke større eller du får flere :)

Men stopper ikke støttestrømper oppe ved kneet? Den vil jo da gnage rett på den vonde åreknuta. Eller finnes det støttestrømper i form av strømpebukser? Sånne strømper som stopper midt på låret får jeg helt fnatt av. Ikke ser det så pent ut heller, får liksom fleskelår over og under :P

Mener det finst som går oppover låret. Å du trenger jo ikke gå me de offentlig :p

På meg stopper det opphenfor kneet, men eg er lav da. Men tror det finnes sånne som går lengre opp :) Eventuelt kjøpt kompresisjons tights og bruk dette hver dag :)

Her har støttestrømper hjulpet nada. Skal ta de som er smertefulle etter svangerskapet er min plan. De er verre når jeg er gravid, men de er ubehagelige når jeg ikke er gravid også. Har sånne kule-knuter, og det dekkes vist

Mener det finst som går oppover låret. Å du trenger jo ikke gå me de offentlig :p

Skal sjekke det ut. Men disse strømpene skal man vel helst gå med hele tida? Kan ikke ha på meg vanlige bukser da i så fall :P

På meg stopper det opphenfor kneet, men eg er lav da. Men tror det finnes sånne som går lengre opp :) Eventuelt kjøpt kompresisjons tights og bruk dette hver dag :)

Har googlet litt, og ser ut som mange vil stoppe ved kneleddet. Det blir et problem for meg, for da blir kanten akkurat over de vonde områdene (se bildet som kommer i nytt innlegg/kommentar under).

Her har støttestrømper hjulpet nada. Skal ta de som er smertefulle etter svangerskapet er min plan. De er verre når jeg er gravid, men de er ubehagelige når jeg ikke er gravid også. Har sånne kule-knuter, og det dekkes vist

Disse kule-knutene, mener du da at det oppstår harde klumper/kuler i åreknuta? Har fått to sånne nå, jævlig vonde! Er de som ser ut som blåmerker/røde merker på bildet jeg legger ut etter denne kommentaren. Hadde en sist gang det var vondt, men den ble borte etter en ukes tid. Hvis det er samme type kuler; har du dem konstant eller kommer og går de?

ImageUploadedByBV Forum1475436437.811869.jpg

Ser ikke så ille ut nå, for jeg er kald. Mer bulende når jeg er varm. Dette er yttersiden av høyre kne. Åreknuten fortsetter opp over kneet og går videre oppover midt på låret (ikke like synlig, og heller ikke plagsom på låret).
De to flekkene som ser litt rødere ut, og ligner blåmerker, er der hvor jeg har harde, ømme kuler nå (en på hvert sted).

Skal sjekke det ut. Men disse strømpene skal man vel helst gå med hele tida? Kan ikke ha på meg vanlige bukser da i så fall :P

Har googlet litt, og ser ut som mange vil stoppe ved kneleddet. Det blir et problem for meg, for da blir kanten akkurat over de vonde områdene (se bildet som kommer i nytt innlegg/kommentar under).

Disse kule-knutene, mener du da at det oppstår harde klumper/kuler i åreknuta? Har fått to sånne nå, jævlig vonde! Er de som ser ut som blåmerker/røde merker på bildet jeg legger ut etter denne kommentaren. Hadde en sist gang det var vondt, men den ble borte etter en ukes tid. Hvis det er samme type kuler; har du dem konstant eller kommer og går de?
Jeg har sånne som går opp på låret til like under rompa, altså hele foten;) kjøpte de på bandasjen som butikken kalles. De har både lange og korte. Bruker de ikke denne gang, men sist svangerskap brukte jeg de hjemme stort sett.

ImageUploadedByBV Forum1475437065.224417.jpg
Slik er mine. De stikker ut fra huden-kul. Har masse nedover låret til rett under kneet. De kommer og går. Jeg ser de hele tiden, men de buler verst og er mest ubehagelig når jeg har stått mye rett opp og ned. Nå har jeg fått en sånn kul "der nede" men den er ikke ubehagelig, og jeg håper virkelig den går bort etter graviditeten :/

Vis vedlegget 200126
Slik er mine. De stikker ut fra huden-kul. Har masse nedover låret til rett under kneet. De kommer og går. Jeg ser de hele tiden, men de buler verst og er mest ubehagelig når jeg har stått mye rett opp og ned. Nå har jeg fått en sånn kul "der nede" men den er ikke ubehagelig, og jeg håper virkelig den går bort etter graviditeten :/

Minner om mine, de står også ut fra huden. Tror jeg har fått de to harde kulene nå pga kurs fredag og lørdag - mye stillesitting med stram bukse. Får høre med legen min om jeg kvalifiserer til å få det dekket.
Men de gjør vel ikke noe med dette mens man går gravid uansett? De venter vel til etter ungen er ute?

Minner om mine, de står også ut fra huden. Tror jeg har fått de to harde kulene nå pga kurs fredag og lørdag - mye stillesitting med stram bukse. Får høre med legen min om jeg kvalifiserer til å få det dekket.
Men de gjør vel ikke noe med dette mens man går gravid uansett? De venter vel til etter ungen er ute?
Mange mener det blir bedre etter garviditeten, så de gjør nok ikke noe med det før ungen er ute nei ;)

Mange mener det blir bedre etter garviditeten, så de gjør nok ikke noe med det før ungen er ute nei ;)

Regna med det ;) men den på leggen er plagsom også uten graviditet. Ikke opplevd kulene tidligere, men får perioder hvor det klør noe helt intenst! Får ta en diskusjon på det om om noen mnd ;)

For min del er det ikke. Når åreknutene er ubehagelige uansett, og støttestrømpene presser så det blir ubehagelig også. Da blir det litt vel mye ubehag :p
Du kan måtte rekne med at dei blir både verre og flere i graviditeten hvis du ikke bruker.

Back
Topp