Åreknuter

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Yes da! Jeg fikk en tidlig, og etter to svangerskap kjenner jeg at den virkelig begynner å plage meg. Den slynger seg fra øverst på låret og hele veien ned. Ubehagelig og veldig skjemmende syns jeg.

Og sånn for ordens skyld: jeg bruker støttestrømper, sitter ikke med beina i kors, er passe aktiv, ikke overvektig, under 30 år (med bein som 70, minst) og sitter med beina høyt om kvelden.

Noen som har erfaring med fjerning av disse fæle slangene? :rolleyes: Privat eller offentlig? Laser eller operasjon? Er det noe man kan få støttet via helseforsikring?

Alle tips mottas med stor takk.

Hilsen hun som gruer seg til sommeren og som har pakket vekk alle skjørt...

Lurer på det samme... vondt i hele leggen til tider, og straks 2 år siden fødsel. Virket litt på fastlegen at noe ikke blir gjort før det er plagsomt. Lest meg litt opp på fjerning, og det koster vel rundt 20 000 kr å fjerne én, uten henvisning.

Lurer på det samme... vondt i hele leggen til tider, og straks 2 år siden fødsel. Virket litt på fastlegen at noe ikke blir gjort før det er plagsomt. Lest meg litt opp på fjerning, og det koster vel rundt 20 000 kr å fjerne én, uten henvisning.
Ja æsj leste det jeg også. Veldig dyrt! :-( Og min er svæææær. Litt redd for komplikasjoner. Håper noen har erfaring til oss :-)

Var hos lege for å diskutere fjerning av åreknuter på meg. Han frarådet det, da det ville bli veldig smertefullt og resultatet ikke bestandig blir så bra. Dyrt er det også.
Så jeg går med åreknutene synlig.

Var hos lege for å diskutere fjerning av åreknuter på meg. Han frarådet det, da det ville bli veldig smertefullt og resultatet ikke bestandig blir så bra. Dyrt er det også.
Så jeg går med åreknutene synlig.
Så tøff du er a! Jeg klarer ikke tanken på å se på bena mine selv en gang. Skjemmer meg veldig.

Jeg vil ikke anbefale å fjerne de pga kosmetiske grunner, for det blir ofte ikke pent etterpå heller. Google før og etterbilder. Du kan jo lære deg å sminke over de? Flere klinikker som tilbyr kurs og sminke egnet til slikt.

Jeg vil ikke anbefale å fjerne de pga kosmetiske grunner, for det blir ofte ikke pent etterpå heller. Google før og etterbilder. Du kan jo lære deg å sminke over de? Flere klinikker som tilbyr kurs og sminke egnet til slikt.
Jeg har bare sett fine etter-bilder jeg :rolleyes: Tenker du på arret?

Jeg har fjernet åreknuter 2 ganger. I familien vår får vi det veldig tidlig. Det er genetisk.
Fikk det når jeg var 15 år gammal første gang.

Jeg måtte ikke betale noen ting. Gjorde det på offentlig sykehus. Snakket med fastlegen og hun henviste meg videre.

Før jeg ble gravid tok jeg å fjernet årene med laser. Gangen før der opererte jeg det bort. Gjorde vondere med operasjon enn med laser. :)

Vil anbefale deg å snakke med fastlegen. Fortelle legen situasjonen din.

Psst! Dersom du skal ha flere barn, bør du vurdere om du kanskje skal vente med å fjerne dem. De Kommer gjerne tilbake under svangerskapet igjen! Det kan jeg skrive under på! Begge beina er fulle av åreknuter igjen nå :(

Jeg fjernet en når jeg var 20 år. Fikk den når jeg var 15-16 år, så mest sannsynlig genetisk. Den bulet flere cm ut akkurat i gropen bak kneet, og et stykke nedover, så det var kjempevondt å bøye kneet, og jeg kunne ikke sitte på kne feks. Fikk henvisning av fastlege, så gikk gjennom det offentlige. Operasjonen gikk kjempefint. De oppererte gjennom fire små hull på ca 1 cm, som de dro årene ut gjennom, og idag fem år seinere er det ingen synlige arr, og åreknutene er ikke kommet tilbake :) Betalte kun egenandel.

Bumper opp denne for en liten oppdatering, dersom noen andre søker på ordet Åreknute/r her inne[emoji4] Jeg har nå fjernet mine. Tips: Sjekk helseforsikringen din. Jeg var hos fastlegen og ville uansett få fjernet de offentlig, sa legen, siden de var både vonde og stygge. Han ga meg en henvisning også sendte jeg den til forsikringsselskapet. En uke etter var jeg hos spesialist (rett før jul) og den 05. Januar ble jeg operert med laser. Borte vekk ble de alle 3! Var på kontroll i dag og alt var i skjønneste orden. Så godt det skal bli å ikke ha smerter i beina. Og å få gå i shorts! [emoji4] Anbefaler Aleris på det varmeste. Og å fjerne de, generelt. Som kirurgen sa, ingen grunn til å gå rundt å ha vondt eller føle på det, når man kan fjerne de med laser. Ingen arr. Merk: litt vondt de første ukene etterpå. OK, veldig vondt for min del[emoji23] Mine var så store og buktende. Og det var tre av dem! Så kanskje ikke så rart likevel. Men nå, to uker etter, er det bare litt rart. For arrvevet inni kroppen er jo der, og bløtes opp/brytes ned over tid[emoji4]

Jeg fjernet åreknuter på ene foten i 2012 med laser. Null smerte og null arr. På Aleris.

Fjernet på andre foten på Ringerike sykehus i høst. Med steam. Ingen arr og null smerte - kun noe ubehag under operasjonen.

Jeg fjernet åreknuter på ene foten i 2012 med laser. Null smerte og null arr. På Aleris.

Fjernet på andre foten på Ringerike sykehus i høst. Med steam. Ingen arr og null smerte - kun noe ubehag under operasjonen.

Har du fått nye nå? Spent hvor mange år jeg kan være uten [emoji4]

Back
Topp