Åreknuter

*Peonella*

Gift med forumet
Novemberskattene 2014 <3
Eller fødselsknuter? [:D] Vet ikke hva jeg skal kalle det.. Men fra jeg var født har jeg hatt åreknuter på hele høyre leggen. Det sjenerer meg veldig, så jeg har lenge tenkt på og få de fjernet. Er det noen som tror noe sånt kan bli dekket? Har lest endel om fjerning med laser, har ikke lyst til og gå gjennom flere operasjoner. Kom på det nå, siden det er flere som får bukplastikk og brystløft dekket, så bør vel jeg også få det, eller?

Ville bare spørre her først, skal ordne meg legetime til uka! [:D]

Skal prøve hvertfall.. Av og til stivner jeg helt i beinet, og må stå rolig en stund før jeg kan gå videre [:D] Og det hender at åreknutene sprekker, så jeg ikke får rørt meg i det hele tatt [&:]

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: jeanett84

90% av grunnen te at folk får dekt bukplastikk e fysiske plaga..
Åreknuta e vell ikke fysiske plaga men heller psykiske..
E veldig i tvil,  trur ikke dem dekk det.
Men stå på...

Åreknuter kan være fysisk plage jo.
De kan verke og være ømme.
Ei i familien fikk noen av sine fjernet på leggen fordi de var vonde. Men vet ikke om hun fikk noe dekt.
Jeg ville hørt med fastlegen om det.

Jeg fikk på innsiden av låret andre gangen jeg var gravid, men den forsvant heldigvis etterpå.
men den kommer nok igjen[&:]

Ååå da er det kanskje et lite håp [:D] Skal høre med legen til uka. Nei, åreknuter er ikke særlig pent [:-]

ORIGINAL: ~ savannah ~

Altså, åreknuter kan DEFINITIVT være en fysisk plage, både ved smerter OG at det kan være skadelig for en normal sirkulasjon av blodet...

Jepp nettopp! Men ikke alle som er plaget da [;)]

Hei hei. Jeg fikk fjerna en åreknute bak kneet for ca 1,5 år siden. Jeg fikk dekka det! Fastlegen min mente at den ikke var "stygg" nok og ville ikke henvise meg....Da han hadde ferie passet jeg på å gå til vikaren hans og fikk han til å hennvise meg[;)].Venteliste i 4 mnd,så var den borte vekk.(Sykemld i 3-4 uker).
4 snitt fra bak kneet og nedover innsiden av leggen. Arrene er dritstygge!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Trykket øker i de andre årene rundt,og sansynligheten for at du vil få nye åreknuter er STOR. Jeg har allerede begynt å få nye i årene rundt[:@][:@] Verker også oppover låret nå selv om jeg ikke ser noe der.
Har lest om noe stoff man kan få sprøytet inn i åreknuten så den trekker seg sammen. Vet ike hva det heter. Legen min mente at det ikke var en trygg måte..?
Men men,stå på så får du dekket det!!!!![:D]

ORIGINAL: jeanett84

men spæl på det fysiske ikkg set psykiske når du ska te legen
letter og få det dekt da vi leg tru

Tror ikke det har noen betydning på hva en spiller på. Så sant den er plagsom. Tviler på at noen vil få den dekket hvis den ikke er øm/ubehagelig. Men er en ung så forstår jo legene at de er spesielt sjemmende.Ikke bra for selvtiliten å ha ben som en 80 åring. Min var øm/ubehagelig, men la ikke skjul på at det var av kosmetiske grunner jeg ville ha den vekk. Det så jo legen også, jeg var 23 år.....

ORIGINAL: jomfruen-82

Hei hei. Jeg fikk fjerna en åreknute bak kneet for ca 1,5 år siden. Jeg fikk dekka det! Fastlegen min mente at den ikke var "stygg" nok og ville ikke henvise meg....Da han hadde ferie passet jeg på å gå til vikaren hans og fikk han til å hennvise meg[;)].Venteliste i 4 mnd,så var den borte vekk.(Sykemld i 3-4 uker).
4 snitt fra bak kneet og nedover innsiden av leggen. Arrene er dritstygge!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Trykket øker i de andre årene rundt,og sansynligheten for at du vil få nye åreknuter er STOR. Jeg har allerede begynt å få nye i årene rundt[:@][:@] Verker også oppover låret nå selv om jeg ikke ser noe der.
Har lest om noe stoff man kan få sprøytet inn i åreknuten så den trekker seg sammen. Vet ike hva det heter. Legen min mente at det ikke var en trygg måte..?
Men men,stå på så får du dekket det!!!!![:D]

PS,går det ann å få dekket brystløft????Hva er kriteriene???Leste det lenger oppe i tråden

Åååi, stakkars deg da, så irriterende [&:] Nei, vil ikke snitte eller noe.. Jeg går med på laser og sånne ting "utenpå", ikke noe skjæring [:'(]

Vet ikke om kriteriene for og få dekket brystløft, men tror man må ha ganske mange plager i såfall! [;)]

Back
Topp