Åreknuter 'der nede' :-(

Soltina

Forelsket i forumet
Noen som har unge fra før som har hatt dette?
Det er så vondt, og jeg er redd de ikke blir borte etter fødsel.

Hmm, nei. Er det hemroider? Kanskje du kan google det og se om det er noe du kan gjøre/bruke for å lindre plagene og evt utseendet. Har ikke opplevd dette, så har dessverre ingen gode råd :( Jeg ville eventuelt lagt inn et spørsmål hos jordmødrene her inne også.

Sniker fra april 14 ;)
Jeg fikk det sist i uke 24, og det er som du sier ufattelig vondt. Eneste som hjalp for meg var å få beina opp av gulvet og hvile. Var 100 % sykemeldt ut svangerskapet og jeg kan love deg at de blir borte etterpå:) Tok ikke mange ukene etter fødselen før de var helt vekk:) Nå er jeg gravid igjen og fikk det den gangen her i uke 14. Er 20 uker nå og sykemeldt 60 % og blir nok snart 100 % sykemeldt da det gjør så vondt å stå og gå på jobben. Jeg er mye verre nå enn sist, men trøster meg med at det blir borte til slutt. Skal også til gyn på poliklinikken å få de undersøkt, for om det kommer innvendig må det vurderes keisersnitt. Fødte vaginalt sist og det gikk greit:) Få en lege til å se på det, er greit å ha det i papirene ;)
Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Sniker fra april 14 ;)
Jeg fikk det sist i uke 24... Fødte vaginalt sist og det gikk greit:) Få en lege til å se på det, er greit å ha det i papirene ;)
Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Tusen takk for svar!
Ja det blir bare værre å værre. Værst om natta syntes jeg, da jeg skal snu meg. Kanskje jeg får ta meg en tur til legen.
Bra jeg nå bare har jobb 2 dager i uka. Det å stå en hel dag er drepen.

Hmm, nei. Er det hemroider? Kanskje du kan google det og se om det er noe du kan gjøre/bruke for å lindre plagene og evt utseendet. Har ikke opplevd dette, så har dessverre ingen gode råd :( Jeg ville eventuelt lagt inn et spørsmål hos jordmødrene her inne også.

Det er i skjedeåpningen/innvendig kjønnslepper. Jeg trodde det var bekken løsning først, for det er vondt å gå, stå og ligge. Men "heldigvis" ikke. Men godt er det ikke!

jeg fikk det med nr 2 helt på slutten, fikk det tidligere med nr 3 og 4, men jeg har derimot ikke hatt noe særlige plager av det selv om det har sett ganske ille ut, så jeg har nok vært veldig heldig sånn sett!

Men jeg kan uansett si at det forsvinner etter fødsel :)

Ja..hemoroider er det mindre pene navnet. Må nok fjerne med laser eller inngrep etter fødselen.. er veldig plaget nå når jeg i tillegg sliter med forstoppelse..:(

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

åreknuter og hemoroider er ikke det samme! så hvis det er det du har blir det litt annet enn det jeg har hatt, åreknuter er blodårer som svulmer opp og blir store. Disse forsvinner etter fødsel uten noe inngrep. Mine er allerede borte nå 4 dager etter fødsel :) Håper det er det du har og ikke hemoroider da. Har hørt at det fort kan være litt mer smertefullt :/

ImageUploadedByBV Forum1386461611.320893.jpg

Men her er det vel snakk om åreknuter i dåsa og ikke hemoroider? :p

Men her er det vel snakk om åreknuter i dåsa og ikke hemoroider? :p

Er slik eg har forstått det ja, men dersom åreknuten kjem i toaren blir det kalla for hemorider. Ville berre poengtera det da mangen trur det er snakk om to forskjellige ting ;)

Jeg lurer også på om det er det jeg har, men jeg kan ikke helt se eller kjenne de, bare kjenner at det stikker og gjør vondt og ikke er helt som bekkenvondt men mer oppi dåsa som det skrives. Og blir værre om jeg går mye og står.
Jordmoren sa at noen kan bli seende ut som en blomkål nedi der til slutt men at det stort sett går bort etter fødsel. Jeg er så redd det skal gjøre ekstra vondt å føde pga det...:(

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14

Det er ikkehemorider det snakk om nei.
Har skjønte heller kommer under/etter fødsel evt.
Men man får taen ting om gangen.

Takk for mye gode svar. Da får jeg bare bite tenna sammen og vente til veslegutt er ute

Har du vært hos legen?

Nei, tenkte å ringe å bestille time i morgen. Klarer ikke fulle dager på jobb ( har 10 timers vakter der jeg står mye)
Håper du får en legetime rimelig kjapt. Er kjedelig at du skal ha det vondt og ubehagelig. Håper legen finner en løsning på det. :)

Ble 50% sykmeldt og måtte le: Fikk anbefalning om å reise på matbutikken og kjøpe kokosfett for å begynne å smøre på der til fødselen. Har jo hørt det som et kjærring råd, men at det skulle komme fra en lege :-D haha

Ble 50% sykmeldt og måtte le: Fikk anbefalning om å reise på matbutikken og kjøpe kokosfett for å begynne å smøre på der til fødselen. Har jo hørt det som et kjærring råd, men at det skulle komme fra en lege :-D haha

Jeg har hørt at man burde bruke peanøttolje. Det har jeg kjøpt.

Back
Topp