Åreknute? :o

Mininummer2

Betatt av forumet
Har allerede fått noen strekkmerker men de bryr jeg meg ikke noe om, men oppdaget i dag en lang mørk lilla blodåre på innsiden av låret! Den stikker ikke ut, men er godt synlig... forsvinner denne etter gravidieteten? Er det en åreknuter eller noe annet?

Mine åreknuter stikker ut, men jeg vet ikke helt om de må gjøre det. Vi har jo en del ekstra blod akkurat nå, så blodårene kan plutselig bli veldig synlige. Jeg har mange mørke på magen, men de forsvant i hvert fall etter forrige graviditet :)

Jeg ser ut som jeg har en megastor kråkeklo på magen. Blodårene er helt blå og synes skikkelig godt:p

Har allerede fått noen strekkmerker men de bryr jeg meg ikke noe om, men oppdaget i dag en lang mørk lilla blodåre på innsiden av låret! Den stikker ikke ut, men er godt synlig... forsvinner denne etter gravidieteten? Er det en åreknuter eller noe annet?
Er trolig en åreknute ja, har samme på innsiden av låret. Den stikker heller ikke ut, men er litt smerter og ubehag. Særlig om jeg går mye eller legger mye vekt på, feks med å bære tungt på den siden. Åreknuten her går også opp til kjønnsleppen, noe som gir smerte og svie i underlivet også [emoji20][emoji13] jordmor sa at hos de fleste går de over etter endt graviditet, hvertfall i underlivet. Men på beina kunne de bli værende, spørs kor arvelig belastet en er.

• Liker
Reactions: k90
Men fordi blodårene viser super godt nå under graviditeten er det vell ikke nødvendigvis åreknuter? I såfall har jeg åreknuter over heeele kroppen :P

Men fordi blodårene viser super godt nå under graviditeten er det vell ikke nødvendigvis åreknuter? I såfall har jeg åreknuter over heeele kroppen :P
Neida. Mine blodårer vises også veldig godt nå, spesielt på magen og brystet. Men ser forskjell på de og åreknuten, samt at det verker i åreknuten. Har også mange sprukne blodkar på beina.

Neida. Mine blodårer vises også veldig godt nå, spesielt på magen og brystet. Men ser forskjell på de og åreknuten, samt at det verker i åreknuten. Har også mange sprukne blodkar på beina.
Ah, okei. Aldri hatt åreknuter så jeg vet ikke helt hvordan dem ser ut. Men da merker jeg det nok om det dukker opp noen :)

Åreknuter er som oftest permanente, de kan sees som store klumper på åren, ofte smertefullt å trykke på dem. Jeg er på vei til å få på fronten på ene leggen, foreløpig er åren bare veldig fremtredende, så håper jeg slipper at den krøller seg helt. Kvinnene på min mors side av slekten er veldig arvelig belastet med dette, både min mor, min tante og to kusiner har vært gjennom operasjoner for dette, så krysser det jeg har for at jeg slipper unna. Har fått noen LEKRE i underlivet, men normalt sett går de bort etter fødsel.

Back
Topp