År etter år

Fikk ikke påfyll av letrozol med gyn sist, fordi jeg har el sa hun. Men fikk ovitrelle og progreston støtte, så blir siste runde med letrozol denne pp.
Skjønner det ikke, hører mange på min aldre med eggløsning får babyresultater av letrozol.

Så fantastisk at det blir baby til dere nå:Heartbigred

Jeg har hatt fast menstruasjon hele tiden, hadde liten tro på letrozol, men når jeg da ble gravid flere ganger, så må det jo være noe i det?
Vi prøvde over et år uten piller, ingenting skjedde.
Har blitt gravid 4-5 ganger på letrozol, så ikke hver gang. Men mistet hver gang mellom uke 4 og 8.

Går du privat eller offentlig?
Jeg har best erfaring med privat da jeg føler de har møtt disse problemene mer en det offentlige.

Vi var også på fertilitetsklininn og skulle starte med ivf, det mente gynekolog at letrozol ikke hadde noe for seg.
Vi signerte kontrakt og ventet på neste menstruasjon. Som aldri kom, jeg var gravid.
Nå hadde jeg fått lutinus som skulle hjelpe meg å holde på baby. Og det har fungert!

Ikke meningen å kuppe en "vi som prøvertråd", da jeg som prøver hatet å lese om de det fungerte for.
Men vi var prøver I 3 år og jeg synes det ble vanskeligere og vanskeligere, særlig når jeg nærmer meg 40.
Vil bare dele hva som fungerte for oss i håp om at det kan fungere for andre.
Man må bare oppsøke spesialister ofte nok, så de prøver nye ting i stede for å vente "se hva som skjer"
 
Jeg har hatt fast menstruasjon hele tiden, hadde liten tro på letrozol, men når jeg da ble gravid flere ganger, så må det jo være noe i det?
Vi prøvde over et år uten piller, ingenting skjedde.
Har blitt gravid 4-5 ganger på letrozol, så ikke hver gang. Men mistet hver gang mellom uke 4 og 8.

Går du privat eller offentlig?
Jeg har best erfaring med privat da jeg føler de har møtt disse problemene mer en det offentlige.

Vi var også på fertilitetsklininn og skulle starte med ivf, det mente gynekolog at letrozol ikke hadde noe for seg.
Vi signerte kontrakt og ventet på neste menstruasjon. Som aldri kom, jeg var gravid.
Nå hadde jeg fått lutinus som skulle hjelpe meg å holde på baby. Og det har fungert!

Ikke meningen å kuppe en "vi som prøvertråd", da jeg som prøver hatet å lese om de det fungerte for.
Men vi var prøver I 3 år og jeg synes det ble vanskeligere og vanskeligere, særlig når jeg nærmer meg 40.
Vil bare dele hva som fungerte for oss i håp om at det kan fungere for andre.
Man må bare oppsøke spesialister ofte nok, så de prøver nye ting i stede for å vente "se hva som skjer"
Jeg byttet gyn, egentlig ved en tilfeldighet. Men etter å ha vært der to ganger er jeg overbevist om at det var det rette for meg.

Dama er veldig spesiell og uformell, men hun fremstår som faglig veldig frampå. Hun snakket om at hun hadde vært på ultralydseminar i London i september, og dro fram en app som hun brukte til å beregne sannsynligheten for hvorvidt endo-cysten min var godartet eller ikke (99,6% sannsynlig at den er det - heldigvis :p ).

Poenget mitt er vel litt som ditt, å oppsøke spesialister ofte nok. Min tidligere gyn er veldig flink (hun jeg går til nå vet godt hvem det er, og har ingenting dårlig å si om henne), men det var veldig preget av at det var i det offentlige. Litt tungrodd liksom. Nå skjer det masse på en gang, og det liker jeg når vi har ventet så lenge.
 
Hvorfor avslag ?
Teor det viktigste er å gi seg selv lov å sørge litt, være deppa innimellom. Det hjalp for min del, nå mels vi fortsatt prøver på nr to så er dt rett og slett det st vi faktisk har fått en , som holder meg oppe.
Vi fikk avslag i en kombinasjon av at jeg har synkende AMH, lite egg, tynn slimhinne, alder og fordi jeg hadde barn fra tidligere forhold.
Vi fikk først godkjent hos St.Olavs og fikk medisinopplæring og alt, men så ringte de i etterkant og sa overlegen hadde trukket godkjenningen.
Det var å gå fra lykkefølelse om at nå kunne det ordne seg etter 2 1/2år, til tidenes nedtur og sorg.

Så du har nok rett i at man må tillate seg å sørge, jeg er realistisk og tenker ofte at fellesbarnet blir nok med en drøm.
 
4år siden jeg slutta på p-pilla. Siste året har vært en slags pause, ettersom jeg har brukt p-piller det siste året i påvente av behandling.
Når starter behandlingen deres?
 
Jeg har hatt fast menstruasjon hele tiden, hadde liten tro på letrozol, men når jeg da ble gravid flere ganger, så må det jo være noe i det?
Vi prøvde over et år uten piller, ingenting skjedde.
Har blitt gravid 4-5 ganger på letrozol, så ikke hver gang. Men mistet hver gang mellom uke 4 og 8.

Går du privat eller offentlig?
Jeg har best erfaring med privat da jeg føler de har møtt disse problemene mer en det offentlige.

Vi var også på fertilitetsklininn og skulle starte med ivf, det mente gynekolog at letrozol ikke hadde noe for seg.
Vi signerte kontrakt og ventet på neste menstruasjon. Som aldri kom, jeg var gravid.
Nå hadde jeg fått lutinus som skulle hjelpe meg å holde på baby. Og det har fungert!

Ikke meningen å kuppe en "vi som prøvertråd", da jeg som prøver hatet å lese om de det fungerte for.
Men vi var prøver I 3 år og jeg synes det ble vanskeligere og vanskeligere, særlig når jeg nærmer meg 40.
Vil bare dele hva som fungerte for oss i håp om at det kan fungere for andre.
Man må bare oppsøke spesialister ofte nok, så de prøver nye ting i stede for å vente "se hva som skjer"
Liker å høre at det ordner seg for noen, bare å kuppe tråden :D

Vi går privat, det offentlige er bare tragisk.
Men vurderer å bytte gynekolog, men det er så lite utvalg her (2). Så da blir det 3timer unna, og ja da var det å få det til.

Dette blir jo vår siste sjanse med letrozol, så jeg håper det ordner seg.
 
Jeg byttet gyn, egentlig ved en tilfeldighet. Men etter å ha vært der to ganger er jeg overbevist om at det var det rette for meg.

Dama er veldig spesiell og uformell, men hun fremstår som faglig veldig frampå. Hun snakket om at hun hadde vært på ultralydseminar i London i september, og dro fram en app som hun brukte til å beregne sannsynligheten for hvorvidt endo-cysten min var godartet eller ikke (99,6% sannsynlig at den er det - heldigvis :p ).

Poenget mitt er vel litt som ditt, å oppsøke spesialister ofte nok. Min tidligere gyn er veldig flink (hun jeg går til nå vet godt hvem det er, og har ingenting dårlig å si om henne), men det var veldig preget av at det var i det offentlige. Litt tungrodd liksom. Nå skjer det masse på en gang, og det liker jeg når vi har ventet så lenge.
Lov å spørre hvor du går nå? Og hva du betaler?
Jeg føler jeg trenger noen andre, offentlige er ikke vits. De er jo håpløse på dette.
 
Jeg har brukt nesten 2 pakker letrozol. Ble gravid PP 2 eller 3, så ikke gi opp om det ikke fungerer første runden.
Ja nå får vi ikke ny resept på letrozol med gynekologen, så dette er nå vårt siste forsøk :(
 
Jeg går på Embla helse i Fredrikstad. Oppdaget det ved en tilfeldighet, men er veldig fornøyd!
Det blir nok for langt, 9timer i bil :knegg:
Men skal jeg nedover så skal jeg nok ordne meg med en time :)
 
Det blir nok for langt, 9timer i bil :knegg:
Men skal jeg nedover så skal jeg nok ordne meg med en time :)
Ja, jeg så i dagboken din at du nevner St. Olavs, så det er en god tur for en halvtime hos gyn. :hilarious:

Betalte 1150 kr for første time, tror jeg. Også 950 kr for oppfølgingstime. Da blir det satt av en halv time, og jeg har fått innvendig ultralyd begge gangene. Hadde en liten økt med henne på telefonen også, det betalte jeg ikke for.
 
Vi er i noenlunde samme situasjon, og har mer eller mindre gitt opp nå. Det er riktignok barn nummer tre vi prøver på, like fullt et etterlengtet barn. Jeg blir 40 om tre måneder, og vi hadde egentlig tenkt å gi oss nå. Men jeg har en kollega på 42 som går høygravid, så det gir jo et håp til oss og :)
 
Prøvd i 3 år.
Ble satt opp til IVF i august (i år), ble spontant gravid, men mistet dessverre i uke 9 i sommer.
Blir 40 år neste år.
Både jeg og mannen har fine testresultater, så vi har definitivt ikke gitt opp! :happy118
 
Endelig skjer det noe her! Fikk svar på henvisning fra sykehuset i går, og skal få komme innen 8 uker. Satte meg på kort varsel-liste i dag. Jeg ble brått litt usikker på hva gyn hadde henvist meg til, hun i telefonen sa endometriose og barneønske. Så da får vi se hva de vil gjøre først, skylling eller lap. Uansett godt å ha noe å forholde meg til. :)
 
Vi lyktes med først naturlig etter ca 5-6 år . Vi har en på snart 8 år og startet aldri med Prevansjon etterpå så har brukt lang tid på nr 2 nærmer seg snart 4 år med IVF.
 
Vet ikke enda, kan ta maks 48uker til før de ringer om at genprøven er klar :banghead::banghead::banghead::wacky:
Det tar tid, men så vil det jo helt klart høyne sjansene for en frisk og god baby:D
 
Back
Topp