Åpning og modning - når inntrer fødsel?

Frøken Fryd

Elsker forumet
Juli13-jentene
Var på kontroll idag.
De sjekka like så godt åpning siden jeg plutselig har fått mer vondter de siste dagene.

Hadde 1cm åpning og 1 cm igjen av livmor halsen.
Var ikke helt moden enda, men begynt å komme seg...(må vel tvinge typen til å treffe hullet fremover og ikke skyte utenfor :p )

Har jo kynnere hele tiden nå, og enhver aktivitet trigger vondter og enda mer kynnere :confused:

Jeg har jo ikke peiling på noe fødsel, så lurer bare på hvilket tidsperspektiv jeg skal se etter for fødsel...

Ellers var lillekaren superaktiv (legen bare lo av han).
Flekka baller akkurat som sin far og gnidde hodet mot livmora akkurat som mor (jeg gjør det da i kroken til far eller i puta - og ikke i livmora :p )
Veier 3 kg og er akkurat på normal verdier for alle mål.
Blir nok en gjennomsnittsbaby dette her...

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥
 
Ingen som kan gi meg en pekepinn på når fødsel inntrer/hva jeg kan forvente/lignende erfaringer?


♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥
 
Umulig og si, noen går med åpning og helt modne i mange uker, så det gir liksom ingen god pekepinn.


Storesøster Mars 2009
Lillesøster er ventet 11.07.13
 
Jeg har gått med helt avflatet tapp i hvertfall en uke allerede men her er det nr 3 da så kan gå noen uker med det har jeg forstått, ned nr 2 gikk jeg med 1-2cm åpning i en uke før noe mer skjedde...


Venter en liten prinsesse 15.07.2013 ❤❤❤
 
Jeg hadde 1-2 cm åpning sist uke og lang livmorhals. Var hos jordmor just nu, å var ingenting g igjen av tappen og 3 vm åpning. Hun tøyet mye og sa at det nok ville få fart på sakene.
 
Kan ta alt fra timer til uker.
eg fikk i går beskjed om at livmortapp var helt avflatet og myk, og det var 1 cm åpning. Håper jo selvfølgelig det går fort, men er forberedt på at det kan ta dager/uker enda.

Sist med litlå fikk eg beskjed om 3 cm åpning på en onsdag og hu blei født søndagen ;)
 
Jeg ble sjekket i uke 37 og 38 i mine svangerskap, og begge gangene hadde jeg 3cmåpning, og så og si avflatet livmorhals.
Med første gikk slimproppen når jeg var 37+2, med andre gikk den 38+1

Førstemann er født i uke 42+5 andremann er født i uke 42+1
Ble tøyd og strippet flere ganger for og få fortgang i det hele, men det hjalp ikke med annet enn masrier :p


Kanskje ikke det svaret du ville ha, men ønsker deg masse lykke til i tiden som venter :)
 
Jeg gikk med 3 cm åpning og litt igjen av livmortappen fra uke 38 til 8 dager på overtid forrige gang. 3 strippinger og alle kjerringråd som fantes - gutten ville ikke ut før den tid!
 
Jeg ble sjekket nå på onsdag og hadde 2 cm og veldig moden. Legen som sjekket sa at han ikke trodde det var så lenge igjen, siden jeg er førstegangs og da gikk man sjeldnere med åpning over lang tid. På slutten sa han imidlertid at han hadde tatt feil før, og ville gjøre det igjen...
 
En uke før fødselen med Malin var alt lukket og låst for å si d sånn. De forsøkte å strippet meg, men måtte hente en annen lege som hadde lengre fingre (for å nå frem). Han klarte akkurat å lirke inn en finger. Men hadde ingen effekt:( det var nok fordi jeg ikke var moden på noen som helst måte.

men at du allerede har litt åpning, og fortsatt nesten 2 uker til termin må nå være et godt tegn:)
 
Jeg hadde 2-3cm åpning sist torsdag, og det har fortsatt ikke skjedd noe, så umulig å si..

------------------------
Termin 21.07.2013
Therese 05.04.2009
 
Hmmm...må nok se langt etter fødsel da... meeeen...har nå fått tak i alt som skal i fødebag om noe skal skje, så er ikke helt forgjeves.



♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥
 
Back
Topp