Åpning/modning og "egensjekk"

Pappaentil

Blir kjent med forumet
Sambo er gravid i 37+4, og vi har vært på ørtogførti kontroller.
Etter samleie idag registrerte jeg at livmorhalsen var trukket seg lenger inn i skjeden.
Så med hennes samtykke sjekket jeg med fingrene, og langfingern gled rett inn til første ledd, lenger rakk jeg ikke. Mormunnen kjentes veldig myk ut, og hadde jeg hatt lenger pekefinger, ville nok den også glidd rett inn...

Kan dette tyde på at de konstante kynnerne hun har, nå faktisk påvirker mormunnen, eller er det normal konsistens så sent i svangerskapet?

Vi blir nok å ringe føden i morgen, og høre med dem...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Fikk dere noe svar fra føden?

Jeg ville nok vært litt forsiktig med å "finne ut av" slike ting selv.

De mente det ikke var noen tegn til modning.
I natt har hun vært innlagt til observasjon, men stadig bare 1 cm åpning. Livmorhalsen er blitt enda kortere - fra 2,9 cm på søndag til ca 1 cm i natt...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

En kan gå lenge med åpning uten at det betyr noe så er bare å være tolmodige. Jeg hadde hele 4cm og ingenting var igang både denne og Forgje gang- så som sak- vær tolmodige.

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker. Jeg hadde 5 cm uten å være igang. Måtte settes igang :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

En kan gå lenge med åpning uten at det betyr noe så er bare å være tolmodige. Jeg hadde hele 4cm og ingenting var igang både denne og Forgje gang- så som sak- vær tolmodige.

Sent from my iPhone using BV Forum
Sniker. Jeg hadde 5 cm uten å være igang. Måtte settes igang :)

Er det vanlig å ha såpass med åpning uten at noe skjer av seg selv?

Er det vanlig å ha såpass med åpning uten at noe skjer av seg selv?

Er nok ikke vanlig med 5. Men flergangsfødende kan ofte ha noen cm åpning i flere uker :)

Back
Topp