Åpen livmorhals...

Lusiana

Betatt av forumet
Heisann.
 
Jeg klarer ikke å roe meg ned..
Forrige svangerskap endte med en MA i uke 12, og legen som undersøkte meg fortalte at jeg hadde dårlige odds.. da livmorhalsen var begynt å åpne seg. Er nå i uke 7+ , og ville sjekke- noe jeg aldri skulle gjort.. for den er åpen den.. ennå!!
Noen som har erfaringer eller kunnskaper på dette området???
 
 
 
 
Jeg har ingen erfaring med dette desverre, jeg ville ha snakket med legen om det.... men er livmormunnen åpen også eller er det "bare" halsen?
 
Vet det finnes en tilstand hvor livmorhalsen er "svak" og som kan føre til for tidlig fødsel, men har ikke hørt om at den forårsaker SA/MA så tidlig.
Løsningen på det problemet (2. gang, vanligvis, når man vet at man har tilstanden), er å lukke livmorhalsen "manuelt" med en eller annen duppeditt som fjernes før fødselen.
Dersom du er så bekymret, og legen har sagt at det kunne være en del av årsaken, ville jeg kanskje snakket med ham om det denne gangen for å få klarhet i hva som foregår.

Men jeg er fremdeles nysgjerrig på hvordan folk får sjekket om livmorhalsen er åpen, jeg. Får så vidt fingeren opp til tappen, og den er jo VOND å ta på! Om den er "lukket" eller "åpen" lenger oppe har jeg da ikke fjerneste anelse om! [8D]
 
jeg har kjent på livmortappen daglig i et år mens vi var prøvere, så jeg kjenner min godt og kan i følge den vite hvor jeg er i syklusen. Men nå som jeg er gravid holder jeg meg unna, rører den ikke nå.
 
mammaen min blei sydd i livmor halsen fordi den var svak og åpna seg for tidlig i første svangerskap. meine dette heiter nåkke sånt som serklash(...) dette fjerner de ei lita stund før fødselen. trur ikkje det er så vanlig som før men det er kanskje et alternativ? må kanskje legge til at mamma var 38 på dette tidspunktet og det er 25 år siden.
 
Back
Topp