Åpen Fødetråd Mai ❤

Marthe<3

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
MayDay2021
September To Remember
Nå er det snart mai, og allerede har noen av mai barna kommet! Vi gleder oss masse til å høre om din fødsel ❤❤


Navn på barnet:

Kjønn:

Termin:


Dato født:

Uke+dag:

Klokkeslett:

Fødested:

Vekt:

Lengde:

Hodeomkrets:

Forløsningsmetode:

Smertelindring:

Annet du ønsker å fortelle:

Bilde:
 
Last edited:
Navn på barnet: Ingen navn enda

Kjønn: gutt

Termin: 01.05

Dato født: 18.04

Uke+dag: 38+4 tror jeg

Klokkeslett: 15.35

Fødested: Stavanger

Vekt: 3750

Lengde: 50

Hodeomkrets:

Forløsningsmetode: Vaginalt med ballong

Smertelindring: epidural

Annet du ønsker å fortelle: En veldig fin fødsel, men litt komplikasjoner i ettertid med infeksjon.
 
Navn på barnet: Ingen navn enda

Kjønn: gutt

Termin: 01.05

Dato født: 18.04

Uke+dag: 38+4 tror jeg

Klokkeslett: 15.35

Fødested: Stavanger

Vekt: 3750

Lengde: 50

Hodeomkrets:

Forløsningsmetode: Vaginalt med ballong

Smertelindring: epidural

Annet du ønsker å fortelle: En veldig fin fødsel, men litt komplikasjoner i ettertid med infeksjon.
Gratulerer med den lille!
 
Navn på barnet: Ask

Kjønn: gutt

Termin: 03.05.2021

Dato født: 27.04.2021

Uke+dag: 39+4

Klokkeslett: 19:22

Fødested: Kongsvinger sykehus

Vekt: 3350gr

Lengde: 49cm

Hodeomkrets: 34 cm

Forløsningsmetode: vaginal

Smertelindring: badekar og epidural

Annet du ønsker å fortelle: Verdens herligste lillemann kom 1922 etter mange tøffe rier og mye hard trykking. ❤️❤️
 
Navn på barnet: Ask

Kjønn: gutt

Termin: 03.05.2021

Dato født: 27.04.2021

Uke+dag: 39+4

Klokkeslett: 19:22

Fødested: Kongsvinger sykehus

Vekt: 3350gr

Lengde: 49cm

Hodeomkrets: 34 cm

Forløsningsmetode: vaginal

Smertelindring: badekar og epidural

Annet du ønsker å fortelle: Verdens herligste lillemann kom 1922 etter mange tøffe rier og mye hard trykking. ❤️❤️
Gratulerer! ❤️
 
Navn på barnet: Ask

Kjønn: gutt

Termin: 03.05.2021

Dato født: 27.04.2021

Uke+dag: 39+4

Klokkeslett: 19:22

Fødested: Kongsvinger sykehus

Vekt: 3350gr

Lengde: 49cm

Hodeomkrets: 34 cm

Forløsningsmetode: vaginal

Smertelindring: badekar og epidural

Annet du ønsker å fortelle: Verdens herligste lillemann kom 1922 etter mange tøffe rier og mye hard trykking. ❤️❤️

Gratulerer så mye med lille :Heartbigred
 
Navn på barnet: ikke bestemt

Kjønn: gutt

Termin: 9/5

Dato født: 2/5

Uke+dag: 39+3

Klokkeslett: 05.26

Fødested: Kristiansand sykehus

Vekt: 3240

Lengde: 48

Hodeomkrets: 34

Forløsningsmetode: vaginalt

Smertelindring: fentanyl

Annet du ønsker å fortelle: starter med at vannet gikk. Var 4 cm ca 12 timer etter det. Deretter tok det 3,5 (smertefulle) timer før skatten var ute
 
Navn på barnet: Emil

Kjønn: Gutt

Termin: 25/04

Dato født: 30/04

Uke+dag: 41 + 1

Klokkeslett: 20.07

Fødested: UNN

Vekt: 3710 g

Lengde: 49 cm

Hodeomkrets:

Forløsningsmetode: Vaginal

Smertelindring: Lystgass, saltvannspapler

Annet du ønsker å fortelle: Lillegull ble født som storebror, i full fart. Han kom ut inni fostersekken, litt sjalu for at jeg ikke fikk se det selv :hilarious: Vi koser oss endelig som en familie på fire:Heartred
 
Navn på barnet: :Heartpink

Kjønn: jente

Termin: 09.05

Dato født: 20.04

Uke+dag: 37+5

Klokkeslett: 16:06

Fødested: St. Olavs

Vekt: 2970

Lengde: 48

Hodeomkrets: 35

Forløsningsmetode: vaginalt (indusert med ballong, en vag tabl)

Smertelindring: ingen (varmeflaske på rygg)

Annet du ønsker å fortelle: rask fødsel, 2,5 time fra 4 cm til hun var ute. Det var lite pause mellom riene og det oppleves slitsomt, men til gjengjeld gikk det hele raskt. Fikk ta i mot henne når skuldrene var forløst, det var en flott opplevelse :Heartpink kvinnekroppen er fantastisk :Heartpink
 
Navn på barnet: Isabel

Kjønn: jente

Termin: 11.05

Dato født: 07.05

Uke+dag: 39+6

Klokkeslett: 23.59

Fødested: Sørlandet Sykehus

Vekt: 3130

Lengde: 33 cm i sete

Hodeomkrets: 35,5 cm

Forløsningsmetode: vaginalt

Smertelindring: Lystgass, rakk ikke noe annet

Annet du ønsker å fortelle: Vannet gikk kl 22.50 mens jeg lå i senga hjemme. Kjent seteleie, så jeg ringte føden og de sendte ambulanse. Veldig kraftige rier med en gang vannet gikk. Inne på sykehuset kl 23.30 ca. Så gikk alt i et rasende tempo, full åpning, pressrier og på to rier var ho ute kl 23.59. Utrolig heftig opplevelse og det var bare å henge med som best man kunne når kroppen satte i gang.
 
Min fødsel

Navn på barnet: ikke bestemt, foreløpig lillebror

Kjønn: gutt

Termin: 20.05.21

Dato født: 18.05.21

Uke+dag: 40+1

Klokkeslett: 12:18

Fødested: Hjemme i stua

Vekt: 3750g

Lengde: 52,5cm

Hodeomkrets: 36cm

Forløsningsmetode: vaginal

Smertelindring: ingen - ispose
 
Navn på barnet: Milas Matheo

Kjønn: Gutt

Termin: 6 juni

Dato født: 22 mai

Uke+dag: 38+2

Klokkeslett: 11.54

Fødested: Lillehammer

Vekt: 3846 g

Lengde: 50 cm

Hodeomkrets: 34 cm

Forløsningsmetode: Vaginal. Igangsatt.

Smertelindring: Lystgass

Annet du ønsker å fortelle: Ballong torsdag uten effekt. Modningsrier. Vaginaltabletter x3 fredag. Kun modningsrier. Bestemt at vannet skulle tas lørdag. Fikk fødestue og ble undersøkt kl 10. 4 cm og vannet ble tatt. 1t og 55 heftige minutter senere var gutten min født.

Bilde:
 
Min fødsel

Navn på barnet:
Mia Viola
Kjønn:
Jente
Termin:
23.05
Dato født:
21.05
Uke+dag:
40+1
Klokkeslett:
08:34
Fødested:
SIV
Vekt:
3815 g
Lengde:
50 cm
Hodeomkrets:

Forløsningsmetode:
Vaginalt
Smertelindring:
Varm klut

Annet du ønsker å fortelle:
Det var en intens og rask fødsel. Rier startet ca 02:20 men tok seg ikke opp i styrke. Vannet gikk 05:15 - ankom føden ca 6 og frøkna ble født 08:34. Rakk ikke smertelindring da alt gikk for fort - hun ble født knestående i senga.
 
Navn på barnet: Emilie

Kjønn: Jente

Termin: 26/5

Dato født: 20/5

Uke+dag: 39 + 4

Klokkeslett: 21:12

Fødested: Molde Sjukehus

Vekt: 2620g

Lengde: 46 cm

Hodeomkrets: 33

Forløsningsmetode: Igangsatt vaginal fødsel

Smertelindring: Epidural

Annet du ønsker å fortelle:
Igangsatt pga. vekstkurve som begynte å flate ut. Satt inn ballong kl. 10:30 og ble undersøkt og den hadde falt ut ca. kl. 17. Hadde da 7 cm, så da var det rett inn på fødestue og ringe far. Tok vannet ca kl. 17:15. Presserier fra ca. kl. 21 og 12 minutter senere var hun ute :love017
 
Navn på barnet: Ella

Kjønn: Jente

Termin: 18 mai

Dato født: 14 mai

Uke+dag: 39+6

Klokkeslett: 17.28

Fødested: Førde sjukehus

Vekt: 3,2 kg

Lengde: 50 cm

Hodeomkrets: 35

Forløsningsmetode: Vaginal

Smertelindring: Epidural

Annet du ønsker å fortelle: Blei satt i gang pga høgt blodtrykk og mistanke om velamentøst feste av navlesnor. Dei tok vannet ca 11.15. Fikk drypp kl 14.00 og riene blei umiddelbart kraftige og kom med få minutter imellom. Epidural var ferdig satt ca kl 16.30 og knapt ein time etterpå var jenta ute etter å ha presset kun eit par minutter. Var i aktiv fødsel 3-4 timer. Hadde en kjempefin opplevelse og blei godt ivaretatt på fødsel og barsel i Førde :)
 
Navn på barnet: foreløpig lillesøster

Kjønn: jente

Termin: 27 mai


Dato født: det ble en juni baby . 1 juni

Uke+dag: 41+1

Klokkeslett:

Fødested:

Vekt:

Lengde:

Hodeomkrets:

Forløsningsmetode: vaginal

Smertelindring: lystgass
 
Navn på barnet::Heartblue

Kjønn: Gutt

Termin: 24. mai


Dato født: 9. mai

Uke+dag: 38+2

Klokkeslett: 08:15

Fødested:

Vekt: 3562 g

Lengde: 50 cm

Hodeomkrets: 34 cm

Forløsningsmetode: hastekeisersnitt

Smertelindring: lystgass + epidural

Annet du ønsker å fortelle: Planlagt igangsetting på grunn av estimert høy fødselsvekt (+36%), men vannet gikk av seg selv 2 dager før. Fikk hyppige rier med en gang. Etter 24 timer med kraftige rier, 10 cm åpning og en epidural som ikke virket, ble det besluttet å ta keisersnitt siden lillemann ikke ville ut :Heartblue08:15 kom en liten prins med helt gjennomsnittlig vekt:Heartblue
 
Last edited:
Navn på barnet::Heartblue

Kjønn: Gutt

Termin: 24. mai


Dato født: 9. mai

Uke+dag: 38+2

Klokkeslett: 08:15

Fødested:

Vekt: 3562 g

Lengde: 50 cm

Hodeomkrets: 34 cm

Forløsningsmetode: hastekeisersnitt

Smertelindring: lystgass + epidural

Annet du ønsker å fortelle: Planlagt igangsetting på grunn av estimert høy fødselsvekt (+36%), men vannet gikk av seg selv 2 dager før. Fikk hyppige rier med en gang. Etter 24 timer med kraftige rier, 10 cm åpning og en epidural som ikke virket, ble det besluttet å ta keisersnitt siden lillemann ikke ville ut :Heartblue08:15 kom en liten prins med helt gjennomsnittlig vekt:Heartblue
24 timer med kraftige rier uten virkning av epidural, det hørtes slitsomt ut! Stakkars dere :Heartred Godt han kom ut tilslutt da, selv om det sikkert opplevdes traumatisk :Heartred
 
Navn på barnet: Eleah Odette

Kjønn: jente

Termin: 26.mai

Dato født: 3.juni

Uke+dag: 41+4

Klokkeslett: 23:42

Fødested: Ahus, Oslo

Vekt: 3710 gram

Lengde: 53 cm

Hodeomkrets: 36.5 cm

Forløsningsmetode: vaginal (vakuum og tang)

Smertelindring: epidural og lystgass

Annet du ønsker å fortelle: jeg hadde tatt 2.dose pfeizer vaksine ettermiddagen før (hadde ringt sykehuset og hørt om jeg virkelig skulle ta den så tett opp til fødsel, men de ba meg gjøre det). Tre timer etter vaksinen gikk slimproppen og 2.5 time etter det gikk vannet. Ingen rier den natten, bare mensenmurringer så jeg dukket opp på sykehuset til avtalt overtidskontroll nr 2 neste morgen. Under CTG måling hadde snuppa et dypt pulsfall så det ble bestemt å gjøre en ny lengre CTG. I mellomtiden hadde jeg fått influensa-vondt i hele kroppen og feber. Fordi snuppa i magen viste tegn på stress og fordi jeg var overtidig og vannet hadde gått ble det bestemt igangsetting med hormonpiller. Etter 2 piller begynte jeg å få kraftige rier og spydde mange ganger. Noen timer etter det hadde jeg 3 cm åpning og kvalifiserte heldigvis endelig for epidural. Men fordi jeg fikk et kraftig blodtrykksfall måtte de stoppe epiduralen igjen.
Nå fikk jeg hvertfall være på fødestue. Fortsatt med influensa-vondt og 39 i feber. Noen timer etter hadde jeg 5 cm åpning og deretter kom stormriene føltes det som, og jeg gikk fra 5 til 10 cm åpning på 2 timer. Men da begynte snuppa i magen og jeg begge å slite, hun hadde kraftige pulsfall ved hver rie (vi hadde kontinuerlig lege inne på rommet), så det ble bestemt å gi meg riehemmende medisin. Dessverre stoppet den opp nesten alt og det begynte etterhvert å haste å få snuppa ut fordi hun hadde så mange pulsfall, så da gav de meg rieøkende drypp. Det tok lang tid før det hadde litt effekt så etterhvert ble jeg bedt om å trykke uten pressrier og mens hun stod høyt oppe. Det gikk greit og hun kom nedover, men ikke raskt nok, så da tok de i bruk vakuum. Men etter 7 vakuumdrag var hun enda ikke ute, så da ble rommet plutselig fullt av folk som hadde veldig dårlig tid og de løp avgårde med meg til operasjonsstuen for å ta et katastrofesnitt under narkose - var deilig å kjenne hodet sprenge i åpningen over hver dørstokk må jeg si ;) Da vi ankom operasjonsstuen så de at hodet stod helt klart og visste det ville bli et vanskeligere snitt, så de bestemte seg for å gi det 1 sjanse til, denne gang med tang. Jeg presset alt det lille jeg hadde og heldigvis kom hun ut! De klippet av navlestrengen kjemperaskt og løp avgårde med det som for meg så ut som en livløs baby, men de forsikret meg om at hun hadde laget lyd selv om ikke jeg hadde hørt det. Hun kom seg raskt og fikk fin apgar score, heldigvis :Heartred
For meg endte det med en dyp vaginal rift, ett klipp og flere mindre rifter, men jeg slapp ihvertfall narkose! Og fikk verdens peneste, søteste premie :Heartred

Bilde:
 
Back
Topp