Ånei, uvi her og -.-

Lillefrue

Elsker forumet
Er så typisk å få det da jeg er gravid.
Og husker aldri. Må jeg ringe legen å få noe for det? Eller skal jeg vente til det går over selv?
Det svir i hvert fall noe voldsomt der nede-.-

Kommer garantert til å slite med det flere ganger. Er det flere som er slik? Noen som har noen tips til å kanskje kunne unngå det?

Jeg slet mye med uvi i første trimester med vesla - Jeg måtte til legen for å få medisiner. Prøvde å la det gå over av seg selv, men det ble bare verre og verre.

Hygiene er viktig, dog ikke overdreven hygiene. Å vaske med vann og IKKE såpe er ofte nok.
Drikk mye, gjerne appelsinjuice, eller andre sure ting - Bakteriene trives ikke i surt miljø.

Og, så er det noen som sverger til tranebærjuice/kapsler og mener de har god effekt av de.

God bedring! <3

Jeg slet mye med uvi i første trimester med vesla - Jeg måtte til legen for å få medisiner. Prøvde å la det gå over av seg selv, men det ble bare verre og verre.

Hygiene er viktig, dog ikke overdreven hygiene. Å vaske med vann og IKKE såpe er ofte nok.
Drikk mye, gjerne appelsinjuice, eller andre sure ting - Bakteriene trives ikke i surt miljø.

Og, så er det noen som sverger til tranebærjuice/kapsler og mener de har god effekt av de.

God bedring! <3

Takk <3

Får ta en telefon til legen i morgen å høre.
Og kjøpe meg appelsinjuice ;) hehe.

Mister du uvi så kom deg til legen med en urinprøve, ikke bra om det utvikler seg videre til nyrebekkenbetennelse...

Jeg må bare gi ett råd, i tilfelle noen kommer med det. Store doser c-vitamin skal være bra mot UVI fordi c-vitamin er en syre, og det gjør urinen sur og skyller godt ut av blæren og dreper bakterier. MEN, IKKE ta mer enn anbefalt dagsdose med c-vitamin når du er gravid! Jeg hørte litt om det her inne, og søkte en del mer, og fant ikke noe forskningsbelegg for det, men store doser c-vitamin er faktisk et kjerringråd for å sette i gang en abort.

Vet det er mange som bruker c-vitamin"sjokk" som behandling mot forkjølelse og uvi, og tror det er greit, fordi det er et vannløselig vitamin som i verste fall bare går igjennom uten å gjøre noe, men det trenger jo ikke være sant. Så jeg ville ikke gjort det.

Har hørt av leger og sykepleiere at man skal drikke mye vann slik at bakteriene skylles ut :) Til vanlig kan man jo bare vente og se om det går over, men vet ikke om det er det samme når man er gravid. Det er jo litt mer alvorlig med nyrebekkenbetennelse da! Ville hørt med legen :)

Nype te uten sukker!! Funker gull. Drikke masse vann å rense gjennom med. Tranbær kapsler er supert, men usikker på om man skal ta det som gravid. Unngå å frys på rompa å puppene. Ikke gå å vær tissetrengt særlig ikke om det er kaldt eller trekk der du er.
I perioder har jeg uvi flere ganger i mnd.. Men klarer å kvitte meg med det med å drikke nype te, tranbær og vann.

Når jeg ble utredet for habituell abort fikk jeg beskjed om å holde meg unna tranebærkapsler (jeg brukte det forebyggende) fordi det kan provosere frem abort.

Mener jeg leste på tranebærtablettene mine at de ikke skulle brukes av gravide...
Ville tatt en telefon til legen :)

Jeg slet mye med uvi med de to eldste. Med minsten hadde jeg uvi en gang og da var det ganske selv gjort ;) tok tranebær tilskudd og brukte Dr.Greve med tranebær under sist svangerskap, så jeg håper det samme funker denne gangen også. Jeg er ekstra utsatt for uvi under graviditet også, så jeg er obs

Back
Topp