Ånei - sommerferie før permisjon??

Allyy

Glad i forumet
Februarbarna 2020
Påskeliljene 2022 ❤️
Søvnløs i september 2025
Æææ, noen andre som også er deltidsansatt eller ikke har fast månedslønn som står i knipa nå i forhold til sommerferie? Litt kjipt å ha termin i september merker jeg nå, når jeg leste at foreldrepengegrunnlaget beregnes utifra inntekten man har hatt de siste 3 månedene før foreldrepengeperioden starter … Da kan man jo, hvis man ikke har en fast månedsinntekt, ikke ta sommerferie da… Jeg personlig har ikke noe imot å ikke ta ferie for min egen del, men når man har barn og barnehagen er stengt i mange uker blir det jo en utfordring :schocked028

Har du jobbet mye ekstra ut over den faste prosenten du har? Jeg fikk økt min stilling til 100% etter å ha funnet ut sv graviditeten (men hadde også jobbet godt over 100% måneder i forveien, så synes bare det var fair).

Æææ, noen andre som også er deltidsansatt eller ikke har fast månedslønn som står i knipa nå i forhold til sommerferie? Litt kjipt å ha termin i september merker jeg nå, når jeg leste at foreldrepengegrunnlaget beregnes utifra inntekten man har hatt de siste 3 månedene før foreldrepengeperioden starter … Da kan man jo, hvis man ikke har en fast månedsinntekt, ikke ta sommerferie da… Jeg personlig har ikke noe imot å ikke ta ferie for min egen del, men når man har barn og barnehagen er stengt i mange uker blir det jo en utfordring :schocked028

Jeg ville snakket med Nav om dette. Da jeg hadde 100% provisjonsjobb, snakket jeg med de angående 3 siste mnd og hva skjer om de er veldig ulike osv, og opplevde at de vurderer slike saker veldig individuelt! Så jeg tipper det går bra, og at de da vil se bort fra den mnd du har ferie hvis du gir beskjed. :joyful:

Jeg kan anbefale "NAV ifbm graviditet, fødsel og tiden etter" siden på facebook. De har svaret på det meste. Innbiller meg jeg har lest at hvis du tar ut 1 permisjonsdag i f.eks juni så vil de bruke Mars, April og Mai som grunnlag for permisjon. Men spørs der, de er gode :happy:

Har du jobbet mye ekstra ut over den faste prosenten du har? Jeg fikk økt min stilling til 100% etter å ha funnet ut sv graviditeten (men hadde også jobbet godt over 100% måneder i forveien, så synes bare det var fair).
Ja, har kontrakt på 30%, men jobbet mellom 70 og 90% i snart 1 år, men er helt umulig å få høyere kontrakt… Snakket med sjefen i går som sa vi kunne skrive kontrakt på 50%, men at det ikke er mulig å få til mer pga timer. Men, nå skal jeg få svar denne uken på om jeg får en 100% stilling jeg har søkt, så krysser fingrene for at jeg får den!

Takk for svarene deres! Snakket med veileder nå nettopp som sa at arbeidsgiver skal oppgi hva jeg vanligvis ville tjent, inkludert det jeg jobber ekstra, når jeg har ferie. Så da satser jeg på at det løser seg om det er sånn det blir, eller enda bedre, om jeg får jobben jeg venter på svar fra nå. :smiley-angelic001

:talk017

Back
Topp