Ånei - blødning

tolilla

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Høsthjerter 2017
Oktoberlykke 2019
Juliknøttene 2022
Røff natt, fikk ikke sove og hadde veldig høy puls, og våknet mange ganger i natt. Både fordi junior hadde noe nattskrekkrunder, men ogås fordi jeg måtte tisse. så da står en jo opp. Kl ett eller to i natt tørket jeg blod, det samme klokken fire og klokken seks. La inn bind.
Har ikke blødd ut så mye at noe har kommet i bindet. Har i løpet av dagen tørket et par ganger hvor det har kommet på papiret, men ikke noe mer.

Og jeg er så engstelig for en SA.
Har sittet i møter i hele dag uten å komme unna, og da jeg fem minutter før stengetid skulle ringe legekontoret, så kom jeg ikke gjennom før telefontiden var over. Jeg hadde tenkt til å dra ned og høre om jeg kunne få målt hcg ved hjelp av blodprøve.

Selve legekontoret åpner kl 8 i morgen, men telefonen åpner ikke før 8.30, og de vil helst at man avtaler tid selv om man bare skal ta blodprøve. Og legen må vel godkjenne det.

Nå er jeg frustrert og redd og lei meg. Ved forrige SA blødde jeg ganske kraftig i tre dager, men disse kan jo utarte seg ganske ulikt.

Utfordringen er at jeg har fast arbeidstid 7:30 - 15:30 ca 30-40 minutter unna legekontoret, så det er ikke så enkelt å komme seg dit heller, med lite fleksibel arbeidsgiver.

Uff, sukk :(

Forstår du er redd..! Det var jeg også da jeg spotta for noen dager siden... blødninger skal alltid tas på alvor, men det er visstnok svært vanlig også..! Blødde selv da jeg var gravid med nr 1. Han sitter ved siden av meg og gjør matteleksene nå :) Møt opp på legekontoret klokka 8 du, og forklar situasjonen :)

Huff, aldri noe greit med blødning og skjønner godt at du er både bekymret og lei deg. Da jeg var gravid med førstemann hadde jeg blødninger i flere perioder helt frem til jeg var rundt 20 uker på vei (muligens 24, husker ikke helt) og han som da var i magen leker på gulvet ved siden av meg nå.

Krysser alt som krysses kan for deg jeg :Heartred Jeg fikk målt hCG den gang, og det var veldig betryggende for meg.

Forstår godt at du et bekymret, men husk at det som regel går bra selv om du opplever å blø litt. Denne artikkelen gir deg dessverre ingen fasit, men kanskje den kan berolige deg litt. Vi har også en podcast som handler om blødning i svangerskapet, dersom du har lyst til å lytte. Er du usikker og redd så bør du uansett kontakte legen din, du har rett på fri til legebesøk. Ønsker deg alt godt og håper det ikke skjer noe med lille spire i magen:Heartbigred

Hei! Skjønner godt at du er bekymret altså <3 jeg ville bare møtt opp på legekontoret kl.8 og forklart det jeg, forhåpentligvis går det greit :) jeg blødde flere ganger i forrige svangerskap, men alt gikk fint - heldigvis. Gravide har veldig skjøre slimhinner, og det var årsaken hos meg. Ønsker deg masse lykke til <3

Tusen takk dere. Jeg fant ut at man kan ta denne blodprøven hos fürst, uten rekv fra lege.

Er nok ekstra engstelig siden vi mistet for drøye to måneder siden, og med junior som er 17 mnd hadde jeg ingen blødninger.

Krysser fingrene!

Å nei! Blødning er aldri gøy. Hadde en selv forrige onsdag og går fortsatt og venter på mer..

Skjønner veldig godt at du er bekymret, og håper du får tatt en blodprøve i morgen. Klor deg fast, lille spire!

Å nei :nailbiting: krysser fingrene og håper på det beste :Heartred satser på at spiren din klamrer seg fast

Håper også! Tørkrt blod siste gang i ti-ellevetiden og det begynner jo nå å bli en stund siden.
Veldig spent på hcg-resultat i morgen.vel verdt pengene!

Uff, blod er aldri gøy å se :( Jeg har også spotta en del siden uke 5. Men husk at det er stigning i HCG som egentlig er det viktige å se på, så du bør egentlig ta en prøve til. Krysser alt for at alt er bra i magen ❤️

Uff, blod er aldri gøy å se :( Jeg har også spotta en del siden uke 5. Men husk at det er stigning i HCG som egentlig er det viktige å se på, så du bør egentlig ta en prøve til. Krysser alt for at alt er bra i magen ❤️

ja,jeg tenker svippe innom og ta en ny blodprøve på fredag. To døgn imellom burde vel vise stigning?

ja,jeg tenker svippe innom og ta en ny blodprøve på fredag. To døgn imellom burde vel vise stigning?
To døgn er perfekt! Krysser fingrene for deg ❤️ Mange som blør uskyldig i svangerskapet, men forstår veldig godt at det uroer deg ❤️

Håper alt går bra :Heartbigred

I dag er jeg ganske mye roligere, har ikke hatt noe blod i natt, så nå tenker jeg såklart at jeg overreagerte i går. Men husker følelsen av å miste for ikke så lenge siden, så jeg ble kanskje litt for engstelig da jeg så blod i går.
Det var så mange i forrige termingruppe som mistet (juli 2019), håper vi er flere som klarer holde oss fast her!

Jeg blødde også litt i går, og gikk helt i kjelleren. Har ikke kommet noe friskt blod etterpå, og nå er det bare tendenser litt bittelitt brunt innimellom når jeg tørker meg. Har egentlig innstilt meg på å ha mistet, men skjønner jo samtidig at det må mer blod til da. Blir altfor spennende med TUL om to uker!!

Jeg blødde også litt i går, og gikk helt i kjelleren. Har ikke kommet noe friskt blod etterpå, og nå er det bare tendenser litt bittelitt brunt innimellom når jeg tørker meg. Har egentlig innstilt meg på å ha mistet, men skjønner jo samtidig at det må mer blod til da. Blir altfor spennende med TUL om to uker!!

Jeg tror også jeg får tul, da jeg msiternker at gynekologen jeg har vært hos ønsker å følge meg opp. Han sa i alle fall det da jeg msitet at han ønsket å følge meg opp neste gang.

Jeg tror også jeg får tul, da jeg msiternker at gynekologen jeg har vært hos ønsker å følge meg opp. Han sa i alle fall det da jeg msitet at han ønsket å følge meg opp neste gang.
Så bra! :) Det tror jeg er veldig viktig for å roe seg ned.
Jeg får TUL pga prøverørsbehandling. Skulle helst sett den kom neste uke, pga blødningen, men får nok ikke flyttet den frem. Får bare smøøøre seg med tolmodighet, og krysse fingrene for at lillespiren fortsatt holder seg fast der inne.

Så bra! :) Det tror jeg er veldig viktig for å roe seg ned.
Jeg får TUL pga prøverørsbehandling. Skulle helst sett den kom neste uke, pga blødningen, men får nok ikke flyttet den frem. Får bare smøøøre seg med tolmodighet, og krysse fingrene for at lillespiren fortsatt holder seg fast der inne.

Skal krysse nåde finge og ben (lol haha) :P

Jeg fikk også en blødning i dag! Ringte til legen og fikk komme for å ta prøve, så blir det ny på mandag. Håper virkelig ikke jeg mister
Blødde bittelitt friskt når jeg gikk på do, men det ble med det.
Hvis en mister, tar det seg opp med en gang da?
Håper det går fint for dere andre også❤️
Kjipt med disse ekstra bekymringene!

Back
Topp