Åneeeii

Eldorado

Forumet er livet
Jeg begynner å få lyst til å putte ting i munnen hele tiden.
Enten så er det fordi jeg ikke lar meg få lov til å ta en smøg, eller så er det fordi hormonene begynner å få lyster.

Sist svangerskap la jeg på meg 32 kilo ass, og det brukte jeg ca 9 mnd på å bli kvitt. Nå veier jeg jo mindre enn sist gang jeg var gravid da, men jeg vil da vel ikke legge på meg så mye igjen....

andre som kjenner sug på ting allerede?

Jepp. Alt som er usunt ser veldig godt ut, iallefall det som er salt og fett, og sunn mat kommer rett å slett bare opp igjen... Vinket nettopp farvell til fiskeburgeren i grovt brød og salaten som jeg hadde til middag, og fyller nå på med ostepopp, stratos og cola... Jej....

Forrige svangerskap la jeg bare på meg 12-13 kg, men da hadde jeg absolutt ikke matlyst hele svangerskapet, tror det kan bli verre denne gangen....

blir kvalm av alt som er godt nå jeg. Og jeg brukte å være godtemums... men nå tar jeg en sjokoladebit og kvalmen kommer med en gang. Har mere lyst på frukt.

Må få lest svarene her :)

Jeg er stort sett kvalm i jevne perioder hele dagen, og det er enda verre på kvelden/natta. Men det er liksom det oppholdet i mellom som gjør meg BRÅsulten på ett eller annet. Det er samme om det er en kjeks, en inntørka drue, brødskive, en pose sjokolade... jeg har lyst på det. Men jeg har til gode med å spise noe usunt enda. Får se hvor lenge jeg holder før jeg sprekker.

Har kjøpt kjempe masse Nutrilett barer da, som jeg skal knaske i meg dersom jeg blir for ivrig. :D

Kanskje du kan høre med apoteket om du kan ta krom tabletter?
Det har funket på mange <3

Jeg har veldig lyst til å putte mat og godt i munnen ja :P

Forresten, det at det tok 9mnd å gå ned etter sv.skapet er normalt og sunt. Man bør gi kroppen minst 9mnd på å gå ned den vekta. Spesielt for å ikke miljøforgifte barnet om man anmmer :) (Pga fettløslige miljøgifter)

Dessuten er det sunnest for kroppen å bruke minst 9-12 mnd på å komme tilbake til normalen :)

Men skjønner godt at du vil passe på kroppen, jeg gikk opp 19kg sist og pga jeg hadde bmi på 17 før sv.skapet så var det ok, men jeg vil likevel prøve å passe på denne gangen og i det minste spise sunt og holde meg i form. Men når man får lyst på mat i sv.skapet er det jo ofte pga kroppen trenger det, det viktigste er nok å velge smart mat, ikke å prøve å unngå å gi etter for lystene :)

mammamoren skrev:
HAR LYST PÅ ALT MULIG HEEEELE TIDEN! Hehe emoticon

mee too :)

Ja, jeg får stikke innom apoteket å høre om de har noe som hjelper. Eller eventuelt høre med fastlegen! :)

Joda, det vet jeg. Det er jo det beste for kroppen selvsagt, men det hadde holdt i massevis om jeg hadde gått opp bare det jeg måtte.. sånn ca 12-15 kilo. Det går jo ganske fort av igjen også.
Jeg er ikke er ganske normal i kroppen, med litt mage,rompe og lår, så jeg vil ikke ha veldig mye mer der :p Men jeg får bare ta det som det kommer. Jeg får uansett ikke planlagt for mye..

Back
Topp