Åndenød

FruA

Mamma til 3 :)
Oktobermirakler 2013
Hjelpes, plutselig kom det over meg som en sky: Åndenød for alt som IKKE er klart til lille kommer ut!! Jeg er 36+5 i dag, så har jo egentlig noen uker igjen, men nå vet jeg hva helga skal brukes til!! Ting skal på plass!! ;)

Jeg har jo vært syk og er heldigvis på bedringens vei, men har lite energi i dag også kjenner jeg, så burde vel bare slappe av med dette litt til, men nei, NÅ setter redebyggingen (inni hodet, hvertfall) i for fullt!! :P Jeg som har tatt alt så med ro, dette er nr 3, jeg har det meste osv osv :P

Stakkars mann, når han kommer hjem :P Seng må på plass, resten av babyklær og utstyr må finnes fram fra loftet, fødebagen må få litt tilsyn (og pakkes det som pakkes kan) og når jeg er i litt bedre form må jeg handle inn noen småtterier til meg og babyen, babyrommet må males ferdig, storebror 1 trenger ny kommode, hus og klær må vaskes slik at alt er mest mulig på stell den dagen fødselen starter... Årh, listen virker litt uendelig her og nå :P Samtidig som jeg gjerne vil at lille skal komme snart!! Gleder meg veldig :D

Føler jeg har hatt den følelsen den i flere måneder allerede, men det har gått sakte fremover gitt :P
Alt det viktigste til babyen er klart, men huset står jo helt på hodet her. Er bare litt over 2 mndr siden vi flyttet inn, så det er fortsatt en hel haug med esker som ikke er utpakket enda. Det brenner jo ikke akkurat, men jeg tenker som så at det sikkert ikke blir åpnet noe særlig med esker etter lillebror har kommet så da hadde det vært greit å i alle fall fått tatt noen av dem nå mens vi har tid. Står stablet fra gulv til tak inne på tv-stuen - ikke akkurat kjempekoselig :P

Du må ha lykke til med alle forberedelsene i ukene fremover.
Fint å ha noe å pusle på med da, så går tiden litt raskere ;)

Hehe, ja, sikkert greit å ha noe å gjøre på, kan jo fort bli fem uker igjen i stedet for tre :P

Unnskyld meg: Hurra, det er ikke bare meg :p Jeg har litt flere uker en deg, men jeg har sagt i laaaang tid at nå må jeg få gjort ting... Blir det gjort?? Nei!

I dag skal vi være litt flinke, det er fredag og helg. Har lovet jentungen at hun skal få gå på lekeland på ikea... Mens hun et der, skal pappaen og jeg få handlet noe av det vi trenger, eller alt vi kan kjøpe der :p neste uke reiser jeg til Telemark og der vet jeg det er noen ting jeg skal få med meg hjem igjen :p var ute i sååååå god tid med jentungen, men denne gangen har jeg jo allverdens tid.... :p

ikke for å skremme asså ;) men er du som meg føder du nå på søndag, hehe, måtte bare nevne det, for du vet aldri ;) :P

nr2 og nr3 kom 3 uker før termin ;)

Æææææ, ikke snakk! Har en liste med diverse jeg føler vi må ordne før fødselen, vaske skaper å kriker å kroker, men med null energi om dagen er det liksom litt tiltak :P Heldigvis begynner ENDELIG barnerommet å bli ferdig da! :)

Unnskyld meg: Hurra, det er ikke bare meg :p Jeg har litt flere uker en deg, men jeg har sagt i laaaang tid at nå må jeg få gjort ting... Blir det gjort?? Nei!

I dag skal vi være litt flinke, det er fredag og helg. Har lovet jentungen at hun skal få gå på lekeland på ikea... Mens hun et der, skal pappaen og jeg få handlet noe av det vi trenger, eller alt vi kan kjøpe der :p neste uke reiser jeg til Telemark og der vet jeg det er noen ting jeg skal få med meg hjem igjen :p var ute i sååååå god tid med jentungen, men denne gangen har jeg jo allverdens tid.... :p

Er litt godt å høre det er flere med god tid ;) Vi har også vært tidlig ute med særlig nr 1, husker egentlig ikke helt hvordan det var med nr 2, men alt var i orden i god tid.. Er ikke bare bare når jeg har god tid og mannen har enda bedre tid :P Og er jo han som må løfte og bære ned fra loft osv ;)

ikke for å skremme asså ;) men er du som meg føder du nå på søndag, hehe, måtte bare nevne det, for du vet aldri ;) :p

nr2 og nr3 kom 3 uker før termin ;)

Skrekk og gru og glede stor! Hadde jo vært VELDIG gøy om han kom på søndag da :D Men hadde ikke vært mye klart til stakkaren :P

Æææææ, ikke snakk! Har en liste med diverse jeg føler vi må ordne før fødselen, vaske skaper å kriker å kroker, men med null energi om dagen er det liksom litt tiltak :p Heldigvis begynner ENDELIG barnerommet å bli ferdig da! :)

Samme med meg, lista med hva jeg skal gjøre har jeg hatt klar lenge, men med lite energi har lite blitt gjort.. ;) Godt dere snart er ferdig med barnerommet da, er veldig godt å kunne krysse av ting på lista - og det er jo en stor ting! Her er det langt fra klart (men trenger det jo strengt tatt ikke før om ganske lenge da, siden han sover inne med oss så lenge vi nattammer (minst))

Vi har drøyd ting lenge, men nå fikk vi fikset en del sist helg, alikevel har jeg en god liste på ting som burde vært gjort hehe har hvertfall soveplass, klær og stellebord klart så sånn sett er det jo greit :-)

Jeg har hatt perm i en uke nå, har ikke pakket fødebaggen eller bestilt vogna enda :P Stellebord, bilsete og klær er på plass, men senga og lekegrinda er ikke montert ferdig ;)

Samme med meg, lista med hva jeg skal gjøre har jeg hatt klar lenge, men med lite energi har lite blitt gjort.. ;) Godt dere snart er ferdig med barnerommet da, er veldig godt å kunne krysse av ting på lista - og det er jo en stor ting! Her er det langt fra klart (men trenger det jo strengt tatt ikke før om ganske lenge da, siden han sover inne med oss så lenge vi nattammer (minst))

Nei, sant det, MÅ ikke være ferdig liksom, men jeg er sånn som helst vil ha det klart, ellers blir jeg bare stressa :P

hehe godt å høre som andre sier.. jeg har ikke hatt det travelt, men nå kjenner jeg at jeg vil ha ting på plass.. :p fikse senga i helga kanskje, finne den fram og legge ut nye madrassen osv... :)

Vi har drøyd ting lenge, men nå fikk vi fikset en del sist helg, alikevel har jeg en god liste på ting som burde vært gjort hehe har hvertfall soveplass, klær og stellebord klart så sånn sett er det jo greit :)

Da er jo det viktigste på plass i alle fall :)

Jeg har hatt perm i en uke nå, har ikke pakket fødebaggen eller bestilt vogna enda :p Stellebord, bilsete og klær er på plass, men senga og lekegrinda er ikke montert ferdig ;)

Godt å høre vi er flere som somler :P Så snart senga er oppe er jo dere egentlig klar, har hvertfall det meste i orden da :)

jepp stresser ned litt og tenker at vi kan komme hjem med baby her selv om noe mer skulle vært gjort :-) i tillegg har jeg en følelse av at jeg sikkert må gå over så da har vi hvertfall tid hehe

Nei, sant det, MÅ ikke være ferdig liksom, men jeg er sånn som helst vil ha det klart, ellers blir jeg bare stressa :p

Årh, jeg også!! Og så tenker jeg som så at når babyen først er ute så kommer det hvertfall ikke til å skje noe på det babyrommet på en stund, da blir det bare det mest nødvendige i begynnelsen, hvertfall.. Så godt med alt som er gjort ;)

hehe godt å høre som andre sier.. jeg har ikke hatt det travelt, men nå kjenner jeg at jeg vil ha ting på plass.. :p fikse senga i helga kanskje, finne den fram og legge ut nye madrassen osv... :)

I morgen er dagen for å finne fram ting og tang, kjenner jeg ;) Om mannen vil eller ei :P Skal bli koselig å ha en liten seng på siden av min, forresten, gleder meg sånn til å putte lillemann oppi der - wuhuuu, nå er det ikke lenge igjen :D

jepp stresser ned litt og tenker at vi kan komme hjem med baby her selv om noe mer skulle vært gjort :) i tillegg har jeg en følelse av at jeg sikkert må gå over så da har vi hvertfall tid hehe

Har jo gått over med begge de to andre jeg også, så selv om jeg i teorien har 3-5 uker igjen så blir det vel heller 4-5 enn 3, tenker jeg :P Men kan jo bli overrasket, selvfølgelig :) Men 3 uker er jo uansett tid nok til å få ting i orden, er bare jeg som tenkte på alt jeg ikke klarer fikse selv (tunge kasser, krype inn i kott osv :P), så da må det nesten bli helgene, føler ukedagene flyr som det er for mannen min, han skal jo snakke litt med både meg og de to små vi allerede har... Så blir godt å få det viktigste (seng og stelleplass, klær er stort sett klart) på plass :)

Årh, jeg også!! Og så tenker jeg som så at når babyen først er ute så kommer det hvertfall ikke til å skje noe på det babyrommet på en stund, da blir det bare det mest nødvendige i begynnelsen, hvertfall.. Så godt med alt som er gjort ;)

Nei, ikke sant! Da kommer det bare til å bli stående, vesla skal jo ligge inne hos oss en stund, men vil allikevel ha det klart! Men nå har vi hatt snekker der som har satt inn vindu, da det ikke var vindu der fra før, sparkla skruehull, å vi har malt veggene, lagt nytt gulv, (min kjære mann gjorde det mens jeg sydde gardiner til rommet) siden det bare var vegg til vegg teppe der før å satt opp litt pynt samt montert ny taklampe. Mangler å legge lister på gulvet, å få noe mer pynte ting, så er det i boks :)

Back
Topp