Åhoi, oppgitt..

filiol

Forelsket i forumet
Jeg skjønner meg ikke på mammaen min altså. Nå har hun snakket i lange tider om at hun SKAL ha lillemor når vi skal på sykehuset. Det er bare å ringe uansett når på døgnet og det er ikke måte på hvor klar hun skal være når "den tid kommer". Og nå har hun planlagt å reise bort i helgen. Langhelg faktisk. Til en plass 4-5 timer kjøring unna oss og 6-7 timer unna sykehuset.. :-p Jeg er 37+5 i dag. Hva syns dere om det? Hehe.. Selv om mamma ikke tror at babyen kommer før i Mai, så kan det jo i teorien skje ganske så når som helst føler nå jeg. Måtte bare få ut litt frustrasjon og høre om jeg er helt på villspor når jeg syns hun kan holde seg hjemme de to ukene før termin...! (?)

kan jo ikke sette hele livet sitt på vent, det er jo tross alt en liten tid til termin, skjønner henne, men skjønner også deg, har du andre alternativer da? denne helgen?

Jeg skjønner deg, men kan du ikke sikre deg med noen andre til helga? Det er jo ganske liten sannsynlighet for at babyen kommer akkurat i helga....men jeg skjønner deg, altså. Kanskje hun kan ta med seg storesøster?

Hadde det vært min mor som hadde lovt å være back up, så tror jeg at jeg hadde blitt rimelig irritert.. Sist fødsel til meg skjedde i uke 37, uten at det var noe unaturlig.. Men det kan jo være at du har noen andre som kan være back up i stedet, så det er det hun tenker? Skjønner at de ikke kan holde seg hjemme 24 timer i døgnet i over 1 mnd, men da trenger de heller ikke love at de skal være klar til alle døgnets tider rundt termin, spør du meg..

Det er vel helst fordi hun tar så lett på det at jeg blir irritert på ho. Hadde hun nevnt det litt før og sagt at vi kanskje måtte ordne en backup så hadde det vært helt greit.. Vet ikke om hun hadde sagt det til meg en gang hvis ikke samtalen hadde dreid inn på helga.. :-p Jeg er jo helt i fødemodus så jeg ble tatt litt på senga bare.. ;-)

Jeg tror faktisk ikke jeg hadde tenkt så mye på det, men nå ligger jo overtid latent her i familien da så. ;-) Men jeg skjønner deg veldig godt, samtidig er det kanskje bedre å alliere seg med flere, "termin" regnes jo faktisk fra uke 38 - 42.
Jeg har ikke alliert meg med noen enda, får se hvem jeg får tak i den dagen det skjer.
I værste fall får jeg klare meg selv.

Jeg skjønner deg veldig godt! Jeg hadde ikke taklet det, har selv ordnet barnevakt som skal holde seg maks 45 min unna i tiden fremover. Man vet jo aldri når ting skjer. Mulig jeg er overnervøs, men synes de kan holde seg i nærheten akkurat disse siste ukene.

Våres barnevakt reiser bort langhelg når jeg har termin. Flotte greier :p

Skjønner deg ikke helt, nei:P
Tante er min barnevakt og hun tar seg en langhelg i Palma denne helga. Med andre ord helt utilgjengelig.. Men jeg forventer ikke at andre skal sette sitt liv på vent fordi jeg nærmer meg termin. (er 38 uker i morgen). Hun skal også bort langhelga etter termin. Jeg har alliert meg med tre stykker som muligens kan stille opp de helgene, litt avhengig av tidspunkt. Hvis ingen av de kan, må bare mannen ha snuppelupp og jeg må føde alene. Regner med det skjer om han kommer en av de to helgene, da fødselen mest sannsynlig kommer til å gå fort, og ingen av mine alternative barnevakter har bil. (De bor min 30 min unna med bil, myyyye lengre med buss osv) Er selvfølgelig redd for at det skal skje, men tenker at det ikke er tantes ansvar:)

Skjønner at du mest ble irritert fordi hun ikke har sagt ifra før altså;)

Back
Topp