Åhhhh! Blir litt frustrert

Ninky_Nonken

Tjattas
Januarhula 2014
Når folk lurer på termindatoen og jeg sier at jeg får keisersnitt den 30.12.13, så er det første de svarer i en negativ tone at det var dumt d ikke ble etter nyttår! Jah, ok, selvfølgelig er det en fordel å være 6, 5 år enn 5, 5 år når man starter på skolen, men det er jo ikke det verste som kan skje heller da!! Skulle nesten tro jeg gjør ungen noe vondt ved å godta den datoen så negativ alle er når jeg svarer. Skal slutte å si at det blir da rett å slett!!

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Folk klager over det rareste. Har da vel ingenting å si når ungen kommer, er da fortsatt ett søtt lite vinterbarn :D

Herregud!! Folk har så mye rart for seg!! Kjenner at jeg blir irritert på dine vegne! Folk sier til meg, siden jeg har termin så tidlig i januar, at "da håper du vel på at han holder seg inne til over nyttår?" Eller "får håpe at han ikke kommer før da!" Kjenner at jeg blir irritert av sånne kommentarer!! Så føler meg deg!

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Hehehe... det samme for jeg og... at håper ho ikke kommer før... seriøst! Mange er sååå rare og sier så mye teit! Ikkje å bry seg om, tenker eg! Herregud! D har da ingen ting å si ! Her hos meg er det også fult fokus på hvor stor mage eg har! Sjefen mener at jeg er alt for stoooor! Men magen må da få lov t å vokse, det er jo bare 3 mnd igjen for f.....! Folk bryr seg om alt mulig! Helt utrolig!

Hehehe... det samme for jeg og... at håper ho ikke kommer før... seriøst! Mange er sååå rare og sier så mye teit! Ikkje å bry seg om, tenker eg! Herregud! D har da ingen ting å si ! Her hos meg er det også fult fokus på hvor stor mage eg har! Sjefen mener at jeg er alt for stoooor! Men magen må da få lov t å vokse, det er jo bare 3 mnd igjen for f.....! Folk bryr seg om alt mulig! Helt utrolig!

For stor?? Det var da også en ting å henge seg opp i. Størrelsen på magen har da ingenting å si og er da like variabel som humøret til folk. Noen ganger lurer jeg på om folk tenker over hva de sier.

Nei herregud! Folk var virkelig en mening om ALT! Jeg tror virkelig ikke at folk tenker over hva de sier til gravide! Vi går faktisk her med en liten person i magen, og det betyr jo ingenting hvor stor eller liten magen er, eller når på året barnet er født! Barnet får det jo ikke no mindre bra av det! Syns folk burde tenke seg litt bedre om før de slenger ut sånne kommentarer!

Nei herregud! Folk var virkelig en mening om ALT! Jeg tror virkelig ikke at folk tenker over hva de sier til gravide! Vi går faktisk her med en liten person i magen, og det betyr jo ingenting hvor stor eller liten magen er, eller når på året barnet er født! Barnet får det jo ikke no mindre bra av det! Syns folk burde tenke seg litt bedre om før de slenger ut sånne kommentarer!

Så sant, så sant. Virker som at folk kan si hva de vil til gravide. Husker jeg var sjeleglad for at ingen prøvde å ta på magen min når jeg var gravid med førstemann.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det kan jo hende de tror du også synes det er dumt og vil bare vise sin "medfølelse". Man trenger ikke ta det som kritikk. Er ikke værre enn å bare trekke på skuldrene å si "jeg synes ikke det gjør noe jeg" og ikke ta det inn over seg at andre mener noe annet. Har en sønn født sent på året så skjønner godt hva de mener. Jeg håper veldig at babyen min holder seg inne til januar, både pga skolestart men også pga jula. Er det feil av meg å synes det da? La nå folk ha forskjellige meninger, det er nok ikke vondt ment mot deg at de sier det - heller tvert i mot.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jaja! Så klart!:) det er mer tonefallet folk sier det i, som er litt sånn stakkars deg. Det er jo ikke alltid like lett å planlegge akkurat når man blir gravid:p Men for all del, man må jo få ha forskjellige meninger:)

Det er noe "magisk" som skjer når man blir gravid. Plutselig er det lov for alle andre å komme med meninger og råd og rare spørsmål i hytt og pine. Det er plutselig fritt fram - uten en tanke på hvordan den gravide kan oppfatte det som blir sagt. Og de fleste tingene er utenfor den gravides makt uansett - vi bestemmer ikke når babyen kommer, vi bestemmer ikke størrelsen på magen vår, vi bestemmer ikke hvilke plager vi får og vi bestemmer ikke hvor mye/lite vi går opp i vekt (så lenge vi ikke er idiotiske når det kommer til matvaner da ;) )Når det gjelder å "knipe igjen" (eller dato for keisersnitt) til etter nyttår for at barnet skal være eldre når han/hun begynner på skolen osv: Min bursdag er 22 januar og jeg begynte på skolen et år for tidlig (jeg gikk altså med de som var født årstallet før meg og var faktisk over 1 år yngre enn noen av de andre). Og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har ELSKET å være den yngste i klassen gjennom hele oppveksten - jeg har ELSKET å være den som er litt yngre og jeg har ALDRI følt at jeg lå etter akademisk eller sosialt pga alders "gapet" mellom meg og de eldste i klassen. Livet er fyllt av tilfeldigheter, og hadde jeg ikke begynt et år før hadde jeg ikke vært den jeg er og der jeg er idag :) Tenk heller på det når du får kommentarer som hinter på at du burde mast deg til en annen dato for keisersnittet :)

Hehehe... det samme for jeg og... at håper ho ikke kommer før... seriøst! Mange er sååå rare og sier så mye teit! Ikkje å bry seg om, tenker eg! Herregud! D har da ingen ting si ! Her hos meg er det også fult fokus på hvor stor mage eg har! Sjefen mener at jeg er alt for stoooor! Men magen må da få lov t å vokse, det er jo bare 3 mnd igjen for f.....! Folk bryr seg om alt mulig! Helt utrolig!
Det har de da ingenting med! Og min mener folk er for liten. Hallooo... De er akkurat passe uansett.
Folk bryr seg for mye!

Gjett om jeg fikk høre det med storebror som kom på nyttårsaften.. Å ja, du kunne ikke ha ventet en dag eller to. Øh nei, kunne ikke det siden jeg begynte å lekke fostervann og han kom med KS! Nå har jeg termin 21.januar med lillebror og ALLE kommenterer at denne må jo holde seg etter nyttår.. Ja sånn egentlig hadde det vært greit, to unger med bursdag på nyttårsaften er ikke akkurat noe jeg ønsker, men det er heller ikke noe jeg kan bestemme. Han kommer når han kommer å og om han skulle komme på nyttårsaften så er han hjertelig velkommen :)

-mobil taster-

Jeg (personlig) håper mini'en vår blir i magen til over nyttår..men det er fordi jeg var født litt seint på året og jeg var ikke så moden for å gå på skole..håper at våre barn forhåååpentligvis vil være mer moden for skole (enn det jeg og mannen min var)..men behøver ikke ha noe å si..og dersom mini kommer før tida,så er det ikke krise det heller. Viktigste er at alt går bra :-)
Uansett er jeg enig i at folk ikke behøver å si at ks-datoen din er "på galt tidspunkt". Det blir nok en flott 2013 baby :-D Tenk så godt å gå inn i det nye året med et nyfødt lite vidunder i armene...

Det kan jo hende de tror du også synes det er dumt og vil bare vise sin "medfølelse". Man trenger ikke ta det som kritikk. Er ikke værre enn å bare trekke på skuldrene å si "jeg synes ikke det gjør noe jeg" og ikke ta det inn over seg at andre mener noe annet. Har en sønn født sent på året så skjønner godt hva de mener. Jeg håper veldig at babyen min holder seg inne til januar, både pga skolestart men også pga jula. Er det feil av meg å synes det da? La nå folk ha forskjellige meninger, det er nok ikke vondt ment mot deg at de sier det - heller tvert i mot.

Jeg stråler når jeg sier det, så d kan jeg ikke forstå om de tror. De kan jo få mene d de vil, men mener det er uhøflig å svare meg på den måten! Sier ikke til andre om jeg synes de skulle gjort noe annerledes, selv om jeg mener godt! Handler om å vite når man skal holde munn. Man skal respektere at alle har egne meninger, men noen meninger kan man holde for seg selv! Hvorfor skal jeg ta hensyn til deres meninger når jeg føler meg fornærmet av de?

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Last edited:
Hva er det vi gravide ikke blir fornærmet av da? :p Uansett hva folk sier blir det liksom feil, så jeg gidder ikke å ta det ille opp når det ikke er ille ment. Hvis ikke må jeg slutte å prate med folk tror jeg :p

Jeg går undt selv å sier jeg håper lillegutt holder seg i magen til januar. Alle sier til meg at de hører jeg er gravid..dvs at de ikke ser jeg er gravid pga vekten min, men det bryr jeg meg ikke om, for jeg føler jeg er gravid....

Går også rundt og håper og ber pent om at lillegutt holder seg inne til over nyttår.... Rett og slett pga kjønn... Min erfaring etter jobbing med barn i en del år er at gutter dessverre trenger litt mer tid på seg, er ofte litt mer umodne enn jenter, så jeg ønsker at han skal begynne på skolen når han er 6,5 år. MEN jeg mener jo selvfølgelig ikke at dette gjelder ALLE guttunger :) Ikke misforstå meg!! Man har jo absolutt ingen kontroll på når barnet bestemmer seg for å komme, og det er unødvendig med slike kommentarer, selv om jeg er rimelig lei av at alle sier til meg : "plutselig får du ungen midt på julekvelden veitdu, høhøhøhø" Det kan man absolutt ikke kontrollere i det hele tatt, så når man er gravid trenger man ikke slike kommentarer syns jeg :)

Jeg går undt selv å sier jeg håper lillegutt holder seg i magen til januar. Alle sier til meg at de hører jeg er gravid..dvs at de ikke ser jeg er gravid pga vekten min, men det bryr jeg meg ikke om, for jeg føler jeg er gravid....
"Hører du er gravid" - så dumt sagt. Uansett om du blir lei deg eller ikke. Jeg blir fornærma for alt mulig om dagen. Stå på du!

Uff.. Ikkje kjekt når ein føler ein blir "anklaga" for ting ein ikkje styrer sjølv! Eg tenker det at folk er litt "slappe" ang å tenke seg om før de plomper ut med det de tenker..som om dei har retten på kva som er sannheten.... Du får heve deg over de og være stolt i stedet!!

Back
Topp