Ikke er det noe farlig å fortelle læreren om svangerskapet heller :) Jeg jorde det ganske tidlig da jeg fant ut jeg var gravid med vår jente. Og det var tidlig i svangerskapet. Husk læreren har taushetsplikt og vil ikke fortelle det til noen alikevell! Det kan faktisk hjelpe! Gjorde det til meg.. Fortalte gymlæreren at jeg hadde nose smerter og det var vanskelig å gjøre alt. Desutten hadde jeg litt risikosvangerskap og kunne ikke hoppe og styre på. Dette forstod han svært gått ;) isteden fikk jeg andre oppgaver jeg kunne gjøre isteden som passet meg og min gravide kropp bedre :) Slik at jeg fortsatt kunne få god karakter og vurdering i faget..
Jeg ble også dårlig under svangerskapet og måtte være rolig. Derfor ble det noen dager hjemme. Men siden jeg hadde snakket med min lærer fikk jeg eget opplegg der jeg fikk oppgavene på pc. Hjemme og kunne ligge hjemme og slapep av når det var som værst, men fortsatt fortsette skolearbeidet.. Det var også enklere da jeg sa ifra, da jeg fikk gå ut av klasserommet hvis jeg ble dårlig. Likevell var det ingen andre som fikk vite om min graviditet før jeg var klar til å si det selv ;) Andre har ikke noe med hvorfor du kansje må gjøre ting annerledes. Er de frekke nokk å spørr å graver, så svarer du bare like frekt tilbake at det er privat og at du ikke vil fortelle det! ;) Er ingen lærere som kommer til å dømme deg. Får du følelsen av det, må du bare si ifra videre til skolestyren! Ingen har rett eller lov til å dømme deg! Og du er sikkert ikke den første gravide som går skole, og sikkert ikke alene om det ;) Kommer til å gå så bra så! :) Jeg har ikke hatt en bedre skolegang og karakteren enn jeg hadde nå etter at jeg fikk min datter ;) Det er godt mulig, bare man står på og vil! ;)