Åh, så slitsomt!

Honningblomsten

Forumet er livet
Hver eneste gang jeg blir litt sliten så blir jeg så svimmel at jeg holder på å svime av! Hva skal man gjøre med sånt da?
Jeg må jo ha gym når jeg begynner på skolen liksom :( Har ikke så veldig lyst til å fortelle lærerne at jeg er gravid så tidlig..

Sjekk deg om du har jernmangel.. Da kan det være lurt å ta tilskudd av hjerntabletter. Uansett burde du lytte til kroppen din å ta en liten pause. Dette er mest vanlig første del av svangerskapet. Så forhåpentligvis vil det gå over ;) Sørg for å få i deg nokk veske og ta noen pauser nor du kjenner du blir klar og kroppen sier ifra.. Svimmelheten kan komme av hormonene som går opp å ne som en jojjo nå de første ukene av svangerskapet.. Husk, kroppen din skal venne seg på at den er gravid og prøve å stabelisere disse gravidhormonene ;) :p Men kan være lurt å ta en sjekk hos legen. Av både jern, blodtrykk og blodprosent om du virkelig er mye plaget av dette, og det plager din hverdag. Noe råd eller hjelp må du vel få.
Lykke til :)

Ikke er det noe farlig å fortelle læreren om svangerskapet heller :) Jeg jorde det ganske tidlig da jeg fant ut jeg var gravid med vår jente. Og det var tidlig i svangerskapet. Husk læreren har taushetsplikt og vil ikke fortelle det til noen alikevell! Det kan faktisk hjelpe! Gjorde det til meg.. Fortalte gymlæreren at jeg hadde nose smerter og det var vanskelig å gjøre alt. Desutten hadde jeg litt risikosvangerskap og kunne ikke hoppe og styre på. Dette forstod han svært gått ;) isteden fikk jeg andre oppgaver jeg kunne gjøre isteden som passet meg og min gravide kropp bedre :) Slik at jeg fortsatt kunne få god karakter og vurdering i faget..
Jeg ble også dårlig under svangerskapet og måtte være rolig. Derfor ble det noen dager hjemme. Men siden jeg hadde snakket med min lærer fikk jeg eget opplegg der jeg fikk oppgavene på pc. Hjemme og kunne ligge hjemme og slapep av når det var som værst, men fortsatt fortsette skolearbeidet.. Det var også enklere da jeg sa ifra, da jeg fikk gå ut av klasserommet hvis jeg ble dårlig. Likevell var det ingen andre som fikk vite om min graviditet før jeg var klar til å si det selv ;) Andre har ikke noe med hvorfor du kansje må gjøre ting annerledes. Er de frekke nokk å spørr å graver, så svarer du bare like frekt tilbake at det er privat og at du ikke vil fortelle det! ;) Er ingen lærere som kommer til å dømme deg. Får du følelsen av det, må du bare si ifra videre til skolestyren! Ingen har rett eller lov til å dømme deg! Og du er sikkert ikke den første gravide som går skole, og sikkert ikke alene om det ;) Kommer til å gå så bra så! :) Jeg har ikke hatt en bedre skolegang og karakteren enn jeg hadde nå etter at jeg fikk min datter ;) Det er godt mulig, bare man står på og vil! ;)

Takk for svar! :D
Godt at det kan tilpasses så mye da :) Det har jeg nemlig vært veldig redd for. At jeg skal bli skikkelig dårlig, og ikke orke å gå på skolen :/
Jeg tenker kanskje det er lurt å si det til lærerne ja :) De må nesten vite det, for ellers får jeg kanskje dårligere karakterer hvis de tror at jeg bare er lat eller noe!

Jeg tror kanskje jeg tar meg en tur til legen å få sjekka hvorfor jeg blir så svimmel, sånn i tilfelle jeg må ha påfyll av noe jern eller noe ja :)

svimmelhet går seg ofte til litt lengre ut i svangerskapet, og det å være litt aktiv kan hjelpe (får blodsirkulasjonen igang) viss det ikke er noe annet galt som f.eks jernmangel. spør legen din og jeg ville og vurdert å si det til lærer, gymkarakteren skal jo gå på innsats, også fysiske hindringer tatt i betraktning......

Back
Topp