Åh! Frustrert!

Sukkertøy

Glad i forumet
Ringte til helsestasjon i kommunen idag.. bor i en ganske stor kommune men det finnes bare én jordmor! Og hun er sykemeldt!? Men ingen vikar? Det tror jeg må være noe av det dummeste jeg har vært borti...
Når jeg fikk min yngste bodde jeg på et mye mindre sted og der var det 3 stk..her fikk jeg beskjed om å ringe tilbake om en mnds tid for å høre om hun var tilbake.. hmfr!

*dagens utblåsning*

Haff, var slik da jeg bodde i Oslo og skulle ha min første. Måtte gå til privat jordmor.

Helt håpløst at det blir sånn. Men trodde de egentlig er pliktig å ha dette tilbudet? Da jeg var 19 visste jeg ikke bedre, men hadde det vært nå hadde jeg krevd svar på om ikke jordmor er noe man har krav på.
Er jo mulig de mener at fastlegen kan ivareta deg da, slik at de "slipper unna" å finne vikar (som kanskje ikke er å oppdrive?)?

Haff, var slik da jeg bodde i Oslo og skulle ha min første. Måtte gå til privat jordmor.

Helt håpløst at det blir sånn. Men trodde de egentlig er pliktig å ha dette tilbudet? Da jeg var 19 visste jeg ikke bedre, men hadde det vært nå hadde jeg krevd svar på om ikke jordmor er noe man har krav på.
Er jo mulig de mener at fastlegen kan ivareta deg da, slik at de "slipper unna" å finne vikar (som kanskje ikke er å oppdrive?)?

Ja de bad meg dra til fastlege istedet. Men tingen er jo at jeg ikke vil bytte legekontor fordi jeg har hatt de i over 20 år.. å det er en time unna ( altså i oslo) å det er jo slitsomt å skulle reise dit for hver gang. At de bare har en jordmor er én ting- men ingen vikar synes jeg er for dårlig..

Back
Topp