Åh blir så sinna

Buffeluremamma

Forumet er livet
Nå har snuppa slitt med ørene siden juni.
Hun har hatt 4 ørebetennelser siden september, og nå siden midten av desember har ørene vært konstant betente.
De blir ikke bra og den dumme trommehinna sprekker aldri slik at hun får lettet på trykket.
Ikke får hun penicilin for det heller.
Har startet nå, på en ringerunde til alle sykehus og aleris med øre,nese halv herfra og ned til oslo for å få henne raskere inn for dren, men det er jo så sinnsykt lange ventelister!
Det er snakk om 10-13 uker for en time, og dren ila ett år!

Vet det er flere soms liter med ørebarn her, men hva søren gjør man?
Hva gjør dere for å lette for barnet deres?
Her får hun halvdose (5ml) med flytende paracet om kvelden og en gang ila natta bare for at hun skal få sove, men nå har hun fått det over lang tid og jeg liker det ikke.
Ellers blir hun bare å ligge å hyyyyle.

Helvette, skal hun bare gå sånn? Er det riktig?

Nå slenger jeg bare ut et vilt forslag her, men kan det hjelpe med alternativ behandling? Alså, noe ala kiropraktor, fysio for å drenere
bort noe av vesken som lager trykk? Har ikke peiling men..... Virker jo som dere har prøvd alt[:(]

Spurte manuellterapauten, men det er ingenting de kan gjøre.
Det er eventuelt akupunktur, men ja jøss, akkurat som vi får Amalie til å ligge rolig med nåler i kroppen.[8D]

Nei, uff.
Får bare håpe at vi får en avbestilt time eller kommer over noen som har mulighet til å ta henne tidligere inn.
Begynner jo å bli redd for hørselen hennes og.
Ser jo tydelig at balansen hennes er helt på trynet[>:]

Jeg har nedsatt hørsel på venstre side pga ekstremt mye øreverk som barn. Heldigvis ser det ut som Dennis har arvet pappan sine ører foreløpig..
Men jeg skjønner åssen det der kan være. Det er helt forferdelig!! Håper tiden går fort og at dere får operert inn dren på ho...

syns jeg og leste om en annen unge som fikke lettet trykket i øret eller noe.. mulig jeg er helt på vilspor.. men tror det var noen her inne som skrev om det.. tror det var hos en ostopat.

Hvis ikke jeg har hørt feil, så mener jeg legen kan stikke hull på trommehinna[8|]

Legen her ville ikke stikke hull på den, for den er blitt helt sammenskrumpet.
Det kunne visst virkelig ødelegge for henne[:(]
Skal sjekke ut dette med osteopat, for synes utrolig synd i henne om hun skal gå sånn et år til.

ORIGINAL: Buffeluremamma

Legen her ville ikke stikke hull på den, for den er blitt helt sammenskrumpet.
Det kunne visst virkelig ødelegge for henne[:(]
Skal sjekke ut dette med osteopat, for synes utrolig synd i henne om hun skal gå sånn et år til.

Ærh, så kjedelig da[&:] Visste bare det var mer skånsomt for ørene enn at de skal sprekke selv..[&o]

Huff, stakkar Amalie.. [&:]
Martine har bare hatt ørebetennelse en gang, men da hjalp ikke paracet.. men vi fikk pencelin til henne...
hvorfor får ikke Amalie pencelin? er det siden hun har hatt det så mange ganger på så kort tid?
Håper hun blir god i ørene snart stakkars

off stakkar! skjønner veldig godt at du er frustrert!!! min gutt er også endel plaget med ørene..vi har fått beskjed om å sprøyte inn litt matolje i ørene og holde en bomullsdott inntill i noen sekunder! håper du får hjelp snart!!

eg vet om ei så gjekk til kiropraktor med sin gutt med tanke på ørene... skulle egentlig legge inn dren, men dagen før de skulle inn på sykehuset så var de hos kiropraktor.. og allerede etter en behandling var ørene bedre, og han trengte ikke legge inn dren..

Så eg ville absolutt prøvd det!

ORIGINAL: Sofmor

eg vet om ei så gjekk til kiropraktor med sin gutt med tanke på ørene... skulle egentlig legge inn dren, men dagen før de skulle inn på sykehuset så var de hos kiropraktor.. og allerede etter en behandling var ørene bedre, og han trengte ikke legge inn dren..

Så eg ville absolutt prøvd det!

Da skal det prøves, så definitivt!

Vet jo det er flere som sliter med dette, så føler meg dum som syter ang. min datter og har lyst til å snike henne i køen.
Men, uff, jeg orker ikke se på dette lengre jeg.

Derfor jeg lurte på om det er andre som har fått karusellen til å gå litt raskere?

ORIGINAL: Rød Sol

Som sagt privat lege.
Har erfaring med at da går karusellen raskere.

Har hørt, men det tar jo evigheter der og.
Har du eksempler på noen private?
Veit ikke helt hvor jeg skal begynne.
Skal iallefall ringe Lovisenberg sykehus i morgen, der vet jeg at køene ikke er like lange og det er delt statsstøtte der, så ikke like dyrt som helprivat[:D]

Back
Topp