LilleNos
Forelsket i forumet
Nevøen min fikk fullt utbrudd med vannkopper i går, og vi var en del sammen sist helg. Elida og han lekte spesielt mye sammen. Her er problemet: Jeg har ikke hatt det! Etter forrige graviditet spurte jeg jordmor på helsestasjon om ikke jeg kunne bli vaksinert før neste svangerskap, men hun bare neeeh, du har sikkert hatt det.
Og nå leser jeg jo alle mulige skumle scenarioer på nettet, gravide blir lettere smittet, fosteret kan få alvorlige skader i første halvdel av svangerskapet dersom mor ikke har hatt det og blir smitta, barnet kan bli hørselhemmet osv osv. Og hvis jeg har vært heldig og gått klar denne gangen, så går det jo fryktelig mye vannkopper om dagen, og snuppa går jo fulltid i barnehage.
HJELP! Nå ble jeg veldig redd :'(
Og nå leser jeg jo alle mulige skumle scenarioer på nettet, gravide blir lettere smittet, fosteret kan få alvorlige skader i første halvdel av svangerskapet dersom mor ikke har hatt det og blir smitta, barnet kan bli hørselhemmet osv osv. Og hvis jeg har vært heldig og gått klar denne gangen, så går det jo fryktelig mye vannkopper om dagen, og snuppa går jo fulltid i barnehage.
HJELP! Nå ble jeg veldig redd :'(