ÅE! *se opp for ukontruktiv klaging*

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Jeg må bare klage litt til dere! [:'(]
Jeg fikk et innfall i går og kikket på nav etter ledige stillinger i kommunen. De trenger folk på det nye Thon hotellet, i alle mulige stillinger, blandt annet renholdere. Jeg har arbeidet som renholder mange ganger og hadde sikkert fått jobb der da jeg oppfyller alle krav om å være lokal, snakke engelsk og ha erfaring, samt de som går på personlighet. og når jeg begynte å tenke på dette så kjenner jeg at jeg fikk skikkelig lyst til å arbeide også! Jeg vil ha mer penger enn sosialhjelp, gjøre noe, få et liv. [&:]

Så har vi problemet da... Vi bor en halv times kjøring fra byen der hotellet ligger. Vi har ikke bil, og jeg er langt fra ferdig med å ta kjøretimer. Sambo begynner å jobbe 1. april, så vi må i så fall ha barnehageplass også. Det går nok ann å ordne, for jeg tviler på at den lille barnehagen her er full, men det å komme seg til jobb var jo værre. Det går buss herfra bare mandag, onsdag og fredag, og det er bare en buss som går ann å ta hver vei. Så om jeg skulle søke der så blir jeg jo en vanskelig arbeider da, som kun kan arbeide disse dagene og kun mellom det og det tidspunktet. Så det er vel ikke noe poeng å søke enda, er det vel? [&o]

Men kjenner at jeg har veldig lyst til å komme i jobb! [>:]

Synes du burde søke uansett,kanskje det er noen som bor i nærheten og at det er noen muligheter for å sitte på?
Dessuten kan du jo ta opp problemstillingen med Nav,så kan det hende de sponser førerkortet. Vet at folk har fått det tidligere.

Det går jo ann så klart. Det virker jo som om de har veldig behov for folk siden de søker etter både faste, reserver og vikarer, såvitt jeg fikk med meg. Det er jo folk som kjører imellom hver dag, bare til varierende tidspunkter og sånt, men det går vel ann å avtale med folk vil jeg tro. Kanskje jeg skal høre om de er interessert i å ha meg i jobb. [;)] Hjelp fra nav til førerkortet får jeg ikke. Sambo får det, faktisk. De har betalt hele oppkjøringa hans (bare at han ikke har bestått selve oppkjøringa enda), men jeg har fått vite at jeg ikke får det. [:'(]
Men først av alt må jeg jo nesten vite om de har kapasitet i barnehagen her, og det er helt umulig å finne telefonnummeret dit, så jeg må vel ringe kommunen først. Blir en helt telefonmølle, dette. [8D]

ORIGINAL: #Moira#

hvorfor får han men ikke du da?

Om dere trenger dette for å komme dere ut i jobb, så burde jo NAV kunne være behjelpelige med dette! Men søk på jobben, så ordner resten seg etterhvert skal du se[:D]

Jeg er usikker, men det har vel å gjøre med at han har gått på attføring, mens jeg kun hadde rett på sosialhjelp. Dessuten har han totalt vært lengre arbeidsledig enn meg, og har mindre utdanning og dårligere resultat fra skole. Vet ikke helt,  men jeg fikk i alle fall bare blankt avslag da jeg spurte. [8|]

ORIGINAL: #Moira#

ÅÅå det er så jævli teit!!! Du har det rett og slett for bra for å få hjelp! Du må bare få det mer dritt, så ordner de alt for deg!

Blæh[:@][:'(] Sitter å irriterer meg selv over NAV ass we speak - som om det skulle være noen overraskelse! Måtte de få noen inn som faktisk KAN jobben sin, som klarer å ordne opp i det rotet der![:'(]

Det som er ekstra teit når man tenker på det, er at jeg har hatt det for dårlig til å få hjelp på en måte. For jeg ble gravid rett etter at jeg var ferdig på videregående. Før det har jeg kun hatt sommerjobber. Så da jeg ble arbeidsledig ca 4 mnd på vei, så hadde jeg tjent for lite det året og de tidligere årene til å ha krav på noe annet enn sosialhjelp, for all annen støtte/tiltak krever at man har jobbet så og så mye eller tjent over en viss sum. Og siden jeg kom rett fra skolen så falt jeg mellom stolene.

Nav, joda, jeg har ikke så mye pent å si om de. Jeg er takknemlig fordi vi HAR Nav og får hjelp, men det skal da ikke være så vanskelig å gjøre ting ordentlig og jevne ut litt? [:@]

søk og forklar[:D] kan jo være en godt mulighet til å starte en plass!

Jeg har nettopp pratet med barnehagen, må jo nesten begynne der. De har egentlig fullt, men kanskje de kan ta henne inn. Hun skulle prate med rektoren (barnehagen og skolen er sammen), og så prate med kommunen, og gi meg beskjed om hva som skjer.
Så kunne det hende at det trengte assistenter der, jeg sa jo at jeg var interessert siden jeg var hjemme og ville støtte opp om bygda og barnehagen, må jo ha en jobb. Og barnehagen er jo i gangeavstand, noe som er greit for meg uten bil. Så kanskje kanskje det blir noe der. Bare at det blir litt rart om Sofie og jeg begynner i barnehagen samtidig, så om det blir sånn så må vi vel finne på noe rundt det. [8D]

ORIGINAL: småsmurf

Ja, bare søk, så får du heller forklare situasjonen om du kommer på interjuv, kan jo godt være att du kan sitte på noen ol[;)]
Hadde jo vært veldig greit om du kunne fått en assistent jobb i den barnehagen, greit å begynne en plass[:D] Og er lettere å få mer, når en først har en fot innafor.. Men kommer jo selvfølgelig litt ann på hvor stor barnehage det er, og hvem som jobber der fra før. (Er det mange på din alder + litt til, så er det alltid noen som skal ut i permisjon, eller må være hjemme med syke barn ol[:)])

Det er ei der som skal ut i permisjon til høsten, fikk jeg vite nå. [;)]
Det er en ganske liten barnehage da, 11 unger. [8D]

Back
Topp