Å ville dere gjort?

Fruktfat

Glad i forumet
Jeg sitter nå her med veldig bekkenplager. Har en vond dag i dag med andre ord. Sliter med bekkenløsning, men noen dager er bedre enn andre..!
I dag som sagt, helt for jæ***!!!
Ringte sjefen på jobb og sa jeg ikke kunne komme på jobb i dag. (skulle egnetlig ha jobbet i kveld)
Ho sa det var helt i orden og at jeg måtte se ann formen min i kveld, for å vite om jeg trodde jeg kunne komme på jobb i morra tidlig.
Men jeg tviler sterkt på at jeg kan eller orker. Er veldig vondt enda!
Og føler for å ta det litt med ro, når kroppen min sier såpass klart ifra.
Jeg har problemer med å gå, reise meg, eller i det hele tatt flytte meg dersom jeg sitter eller ligger. Veldig vondt om natta![:(]
Men jeg gruer meg litt til å ringe jobb igjen nå i kveld å si ifra at jeg ikke kommer meg på jobb i morra heller.
[:o]
Får så dårlig samvittighet...men bør jeg egentlig ha det...?!
Jeg er syv måneder på vei. Og jobber i 75% stilling.
Jeg syns jeg er flink som har holdt ut til nå, og forhåpentligvis lenger, med tanke på bekkenet mitt.

Ja jeg må nok bare ringe å si ifra!
Jeg er ikke sykemeldt. Har en stilling som er på 75%. [:)]
Men jeg vil ikke bli sykemeldt heller...kanskje dumt å si dette, men jeg føler jeg må jobbe mest mulig og tjene mest mulig før permisjonen, siden de regner ut inntekt og ikke hvilken stillingsprosent du jobber i...[8|]

ORIGINAL: Laraa

Men jeg vil ikke bli sykemeldt heller...kanskje dumt å si dette, men jeg føler jeg må jobbe mest mulig og tjene mest mulig før permisjonen, siden de regner ut inntekt og ikke hvilken stillingsprosent du jobber i...[8|]

Ring å si ifra[:)] men eg skjønner ikke helt hva du mener med at du må jobbe mest mulig og tjene mest mulig pga det de regner ut.....Du får samme utbetalt om du er sykemeldt eller er fysisk på jobb. Det har ingenting å si på permisjonspengene....[8|]

ORIGINAL: *Mecluc*

Ring å si ifra[:)] men eg skjønner ikke helt hva du mener med at du må jobbe mest mulig og tjene mest mulig pga det de regner ut.....Du får samme utbetalt om du er sykemeldt eller er fysisk på jobb. Det har ingenting å si på permisjonspengene....[8|]

Med mindre hun jobber mer enn hva stilling på 75% tilsier da..

Ville bare rette litt.. Du er 6 mnd på veg og ikke 7? [:)] men i syvende mnd [:)] Jeg er 28 uker på veg og altså 6 mnd. 7 måneder er ikke før 32 uker :)

Håper det ordner seg, kjenner godt til at det er ekkelt å si man ikke kommer på jobb.. Men jeg hadde nok gjort det samme, ringt og sagt at det ikke gikk. Viktig at du tar vare på seg selv slik at det ikke blir for ille!

Lykke til og god bedring [:)]

kansje du skulle fått tilrettelakt arbeidstida di?
Jeg er alti dårligast/låkast på kvelden, så vist du ha fått jobba berre på dagtid at du ha kunna beholt 75% som du vil? :D

off..høres ikke noe godt ut..ville gjordt som flere sier.ringt si at jeg ikke kommer i kveld og i morgen og lyttet til kroppen..

Ta deg en tur til legen og kanskje du får komme til en fysio elle kiropraktor..det kan hjelpe deg mye[;)][;)]

Husk å lytt til kroppen din og for all del ikke ha dårlig samvittighet..

God bedring[:D][:D]

ORIGINAL: Melliott

Ville bare rette litt.. Du er 6 mnd på veg og ikke 7? [:)] men i syvende mnd [:)] Jeg er 28 uker på veg og altså 6 mnd. 7 måneder er ikke før 32 uker :)

Håper det ordner seg, kjenner godt til at det er ekkelt å si man ikke kommer på jobb.. Men jeg hadde nok gjort det samme, ringt og sagt at det ikke gikk. Viktig at du tar vare på seg selv slik at det ikke blir for ille!

Ja riktig. Jeg som skrev feil på mnd![;)]
Men jeg må si jeg blir litt forvirra også, med tanke på denne utregningen av hvor langt man er på vei i mnd osv.
Noen plasser står det at man skal ta ukene som man er på vei, og dele på fire.
Alså, 27:4=6,75...?
Hmm, blir egentlig aldri klok på dette [8D]

ORIGINAL: Jellybelly

ORIGINAL: *Mecluc*

Med mindre hun jobber mer enn hva stilling på 75% tilsier da..

Jeg jobber sjeldent ekstravakter. Siden jeg har nok med de 75% jeg har.[:)]
Men jeg trodde man gikk glipp av tillegg osv som man får på kvelden og i helgene når man jobber turnus, dersom man blir sykemeldt..?[8|]

Jeg synes du skal ringe legen din i dag jg - og si akkurat hvordan du har det . Synes ikke det høres ut som du burde jobbe.

Varme tanker sendes din vei!

ORIGINAL: ^Elise^

Jeg synes du skal ringe legen din i dag jg - og si akkurat hvordan du har det . Synes ikke det høres ut som du burde jobbe.

Ja jeg må kanskje det....men jeg har så lite lyst.![:'(]
Får vet jeg blir sykemeldt da...og det har jeg så lite lyst til.
Men jeg vet jeg må innse det etterhvert...men bare ikke nååååå![8D] hehe
[:D]
Orker ikke tanken på å skulle begynne å gå hjemme fra nå lissom...

ORIGINAL: ^Elise^

Ja jeg må kanskje det....men jeg har så lite lyst.![:'(]
Får vet jeg blir sykemeldt da...og det har jeg så lite lyst til.
Men jeg vet jeg må innse det etterhvert...men bare ikke nååååå![8D] hehe
[:D]
Orker ikke tanken på å skulle begynne å gå hjemme fra nå lissom...

Nei, tiden går jo saktere selvsagt - men er nok best slik ettersom du har så mye vondt.
Ikke press deg iallfall.. da kan det bare gjør vondt verre... men skjønner det er vanskelig å innse, når man virkelig ikke vil gi seg[8|]

ORIGINAL: Melliott

Ja riktig. Jeg som skrev feil på mnd![;)]
Men jeg må si jeg blir litt forvirra også, med tanke på denne utregningen av hvor langt man er på vei i mnd osv.
Noen plasser står det at man skal ta ukene som man er på vei, og dele på fire.
Alså, 27:4=6,75...?
Hmm, blir egentlig aldri klok på dette [8D]

Hehe nei det er ikke enkelt! Men så er det ikke 4 uker i en måned, men ca 4,3 uker, og når man da legger sammen alle de ekstra dagene man ikke regner med når man sier at en mnd kun er 4 uker, så blir det ganske mye ekstra [:)]

1 måned: 4 uker + 3 dager
2 måneder: 8 uker + 6 dager
3 måneder: 13 uker + 2 dager
4 måneder: 17 uker + 5 dager
5 måneder: 22 uker + 2 dager
6 måneder: 26 uker + 5 dager
7 måneder: 31 uker + 2 dager
8 måneder: 35 uker + 5 dager
9 måneder: 40 uker

Der er en liten oversikt! [:)] Satt nemlig og stussa fælt på dette i går jeg og, hehe [:D]

Synes det høres ut som at du burde bli mer sykemeldt. God bedring!

eg får tillegga sjøl om eg er sykemeldt.. veldig lyst å jobbe eg og men måtte desverre gi opp..:(

Jeg vet selv hvordan du har det...
jeg er også i 100% jobb og sliter masse med bekkenet.

Jeg har bedt min lege sende meg til fysioterapi. det fungerer visst [:)]
Husk det er ingen som takker deg at du ofrer deg for jobben, men er enig at du bør prøve å jobbe litt og få hjelp til å jobbe med bekkenproblematikken din.
Husk ta vare på deg selv[:)]

Back
Topp