Å vente enda litt til?

Frøet2022

Blir kjent med forumet
Jeg og min samboer har forsøkt å få en liten en, men det har resultert i en SA i uke 7 og en MA i uke 10. Nå har vi begynt å prøve igjen, men den sitter ikke enda.. Vi tenker å ta en pause fra prøvingen for å få litt tid til oss selv, men kjenner jo at tiden begynner å stresse meg ettersom jeg blir 32... ingen av oss har barn fra før. Vi ønsker oss et sommerbarn (skulle hatt termin i juni forrige graviditet) men er usikre på om vi bare skal «kjøre på» fordi det er så usikkert om det blir noe eller om det holder hele veien.. noen erfaringer? Vi tenker kanskje å vente noen mnd for å slippe å få en som er født på slutten av året, heller få tidlig på året..? Vanskelig dette..
 
Vi har prøvd så lenge at når på året et ev barn kommer ikke er en problemstilling. Nå har vi bestemt oss for å ta 2-3 måneder «fri». Jeg venter på en operasjon og skylling av eggledere, så vi dropper å jakte på el til det er gjort.

Jeg har ingen erfaring med å pause litt enda, men jeg kjente at skuldrene sank flere hakk når vi fikk snakket om det. Er forresten 31, og litt stressa på alder selv. Men et par måneder har ikke så mye å si. :)
 
Er også 31, snart 32, Og vi prøver på vårt første barn. Vi har holdt på i 1 år nå med 2 MA bak oss så skjønner deg godt! I starten tenkte vi også på å vente så vi kunne på barn «rett tid av året» men nå når jeg ser hvor lang tid vi bruker blir jeg glad bare vi klarer å få barn, uavhengig av når på året :) Vil bare få barn nå, uavhengig av termindato.
 
Jeg har alltid hatt lyst på sommerbarn, og fikk termin i mai 2020. Syns det var perfekt! Det endte i MA i november og ikke blitt gravid igjen enda. Den opplevelsen gjorde at jeg ser helt annerledes på hvor viktig årstiden er.. Det betyr egentlig ingenting lenger. Jeg blir 27 i år og føler ikke jeg har noen tid å miste, så vi bare kjører på og håper på en levende baby på hvilken som helst dato :Heartred
 
Har samme erfaring som flere av de som har kommentert her.. Er 31 år, prøvd siden august 2018, en SA og en MA, ikke blitt gravid etter MA i mars..
Så vi er enige om at barnet blir født når det blir født,uavhengig av årstid.. Jeg er desember barn, og det gikk fint med meg :p
 
Jeg har vært gravid syv ganger og mistet seks av de, så for min del er sånt umulig å planlegge. Jeg hadde veldig gjerne fått enda et vårbarn, men om det blir desemberbarn er det like velkomment. Vi hopper altså ikke over noen prøveperioder.

Med det sagt, så forstår jeg hvorfor folk prøver å unngå å få barn helt på slutten av året. Jeg ser det spesielt godt nå når jeg har barnehagebarn selv. Når barnet mitt skal bytte til storbarn-avdeling er h*n nesten 3,5 år, mens desemberbarnet på avdelingen kun er 2,5. Og ved skolestart er min nesten 6,5 år og desemberbarnet bare 5,5.. Så jeg er veldig glad for at min får den ekstra tiden på seg.
 
Jeg og min samboer har forsøkt å få en liten en, men det har resultert i en SA i uke 7 og en MA i uke 10. Nå har vi begynt å prøve igjen, men den sitter ikke enda.. Vi tenker å ta en pause fra prøvingen for å få litt tid til oss selv, men kjenner jo at tiden begynner å stresse meg ettersom jeg blir 32... ingen av oss har barn fra før. Vi ønsker oss et sommerbarn (skulle hatt termin i juni forrige graviditet) men er usikre på om vi bare skal «kjøre på» fordi det er så usikkert om det blir noe eller om det holder hele veien.. noen erfaringer? Vi tenker kanskje å vente noen mnd for å slippe å få en som er født på slutten av året, heller få tidlig på året..? Vanskelig dette..
Jeg har ikke opplevd SA og MA, men tror vi tar en pause de to neste månedene. Dette som en kombinasjon av potensiell fødselsdag og rett og slett det at jeg ønsker å ta litt fri, se hvordan syklusen er igjen uten medisiner osv. Jeg er like gammel som deg :)

Skjønner også alle dere som sier at det ikke har noe å si når på året man får barn og at man er glad bare man får. Jeg er i grunnen helt enig og tror at jeg dersom jeg hadde prøvd lenger nok ikke hadde tatt pause.
 
Last edited:
Jeg ville først ha et barn tidlig på året, mellom januar og mars. Det klaffet bare ikke, men når septemberbabyen kom var vi utrolig glade for det. Nå håper jeg på en liten en mellom oktober-desember, siden det ikke har klaffet til nå.
 
Jeg har aldri tenkt over når på året jeg skal ha barn. Min første er født tidlig november og hvis spiren i magen holder seg inne kommer den i september. For meg er det viktigste at alt går bra! Hadde håpet på litt tidligere men sånn ble det ikke :)
 
Måned ble lite viktig her. Vi slet, trengte mye medisinsk hjelp og brukte lang tid. Mistet også på veien. Jeg ville kjørt på om psyken var på plass.

Selv er jeg irritert på at vi avventer forsøk på søsken... Kan jo fort ta 3 år det også.
 
Back
Topp