Å velge navn når man er alene

Mamma 22.08.18 <3

Elsker forumet
Sommerfuglene
En av de tingene jeg synes er vanskeligst nå i graviditeten, er å "diskutere" navn. Jeg har jo ingen å diskutere med [emoji23]

Har prøvd å snakke litt med bestevenninna, men hun har termin like før meg, også jente. Prøvd å snakke litt med mamma, men hun er redd for å si "det var et stygt navn". Og her snakker vi en mamma som ALLTID sier hva hun mener. Tror hun bare er redd for at jeg skal ende opp med et av navnene hun har sagt er stygge [emoji13]

Vet ikke en gang om jeg hadde et spørsmål tiln dere. Det er bare noe som frustrere meg ganske mye. Ingen å sammenligne lister med, ingen å få relle input fra.

Håpet mitt er vel at den dagen nurket ligger i armene så tenker jeg bare "åja, det er *** hun heter". For akkurat nå har hun nytt navn annenhver dag og navnene flyr inn og ut av lista mi som jojoer [emoji23]

Noen med lignende tanker som også er gravid? Eller som var alene i graviditeten som kan si noe om hvordan din navneprosess var, og hvordan du visste du hadde valgt riktig?
 
Jeg var alene. Tenkte at akkurat den delen var det supert å være alene på. Du bestemmer alt selv! [emoji4] Navn er noe som fort kan være vanskelig å bli enige om. Jeg lagde meg en liste i god tid før barnet kom. Valgte meg et jeg likte godt, men valgte å vente med å gi henne navn hun var to uker. Ville kjenne om det føltes like riktig etter fødsel. Og det gjorde det [emoji4] Jeg endte opp med å kalle henne opp etter et familiemedlem, men navnet er skrevet noe annerledes.
 
Jeg var alene. Tenkte at akkurat den delen var det supert å være alene på. Du bestemmer alt selv! [emoji4] Navn er noe som fort kan være vanskelig å bli enige om. Jeg lagde meg en liste i god tid før barnet kom. Valgte meg et jeg likte godt, men valgte å vente med å gi henne navn hun var to uker. Ville kjenne om det føltes like riktig etter fødsel. Og det gjorde det [emoji4] Jeg endte opp med å kalle henne opp etter et familiemedlem, men navnet er skrevet noe annerledes.
Haha motsatt av meg [emoji23] Det er den delen jeg synes det er vanskelig å være alene om.

Men du har noen gode poeng. Blir betrygget av at man ikke trenger å bestemme noe offisielt før mange uke etter fødselen. Håper jeg er mindre skiftende etter fødselen [emoji23]
 
Diskuterte litt med mamma og pappa, men var egentlig ganske bestemt selv så det var bare en bonus at de var enig :) Så nå er navnet bestemt, med mindre lillegutt absolutt ikke ligner på en når han kommer da :p
 
Jeg visste litt om hvilke navn jeg likte før barnet kom, men jeg visste ikke kjønn heller så ingenting kunne bestemme på forhånd.
Når barnet kom synes jeg bare ikke noen av navnene jeg lite passet.
Jeg så derfor på slekstreet mitt og bam, der var plutselig riktig navn bakover i slekta :)
Endte opp med et navn jeg ikke hadde vurdert på forhånd..
 
Jeg var sykt glad for å være alene for da kunne jeg velge selv[emoji23][emoji23] Det sagt, jeg nevnte det for bf når jeg var ca 5 mnd på vei og han likte navnet. Min mor...klarte å lire ut av seg «det var ikke særlig norsk. Finnes mange andre fine...»[emoji849] Det var mens jeg fremdeles var i tenkeboksen. Heldigvis har ikke min mor den beste hukommelsen, så hun glemte navnet igjen. Husket bare at det begynte på M[emoji23] Men, lille fikk navnet jeg hadde bestemt meg for og de fleste enes om at det er et fint navn. Jeg hadde ei liste jeg jobbet ut i fra. Får litt trøbbel om jeg noen gang får ei jente til for lille nå har et uvanlig navn[emoji12]
 
synes du er heldig som kan bestemme navnet på barnet ditt alene! :D

Jeg og eksen ble aldri enig om navn. Det jeg synes var fint synes han var KJEMPE stygt og motsatt. Så til slutt gikk vi for et navn som vi begge var «ok» med. Ikke noe wow, men ok.
Meeeen... nå er han ikke i bildet lenger sp teknisk sett kan jeg bestemme navn selv! Men har blitt så vant til å kalle babyen for det navnet vi begge var ok med, så nå blir det rart å innstille til et annet navn :arghh:

Jeg har forresten mange fine jentenavn på lur hvis du er interessert :angelic:
 
Diskuterte litt med mamma og pappa, men var egentlig ganske bestemt selv så det var bare en bonus at de var enig :) Så nå er navnet bestemt, med mindre lillegutt absolutt ikke ligner på en når han kommer da :p
Så herlig du har bestemt deg! [emoji4] Valgte egentlig jentenavn når jeg var 14, men med en gang jeg fant ut heg var gravid, passet det plutselig ikke. Merkelig hvordan det der er [emoji13]
 
Jeg visste litt om hvilke navn jeg likte før barnet kom, men jeg visste ikke kjønn heller så ingenting kunne bestemme på forhånd.
Når barnet kom synes jeg bare ikke noen av navnene jeg lite passet.
Jeg så derfor på slekstreet mitt og bam, der var plutselig riktig navn bakover i slekta :)
Endte opp med et navn jeg ikke hadde vurdert på forhånd..
Herlig det også! Kanskje skjer akkurat det samme med meg, at det dukker opp navn jeg hittil ikke har vurdert en gang [emoji4]
 
Jeg var sykt glad for å være alene for da kunne jeg velge selv[emoji23][emoji23] Det sagt, jeg nevnte det for bf når jeg var ca 5 mnd på vei og han likte navnet. Min mor...klarte å lire ut av seg «det var ikke særlig norsk. Finnes mange andre fine...»[emoji849] Det var mens jeg fremdeles var i tenkeboksen. Heldigvis har ikke min mor den beste hukommelsen, så hun glemte navnet igjen. Husket bare at det begynte på M[emoji23] Men, lille fikk navnet jeg hadde bestemt meg for og de fleste enes om at det er et fint navn. Jeg hadde ei liste jeg jobbet ut i fra. Får litt trøbbel om jeg noen gang får ei jente til for lille nå har et uvanlig navn[emoji12]
Hahaha. Mødre, ass [emoji173] Bare tenk, det der er oss når barnebarna skal ha navn om 20-30 år [emoji23] Bra du sto på valget ditt likevel!
 
synes du er heldig som kan bestemme navnet på barnet ditt alene! :D

Jeg og eksen ble aldri enig om navn. Det jeg synes var fint synes han var KJEMPE stygt og motsatt. Så til slutt gikk vi for et navn som vi begge var «ok» med. Ikke noe wow, men ok.
Meeeen... nå er han ikke i bildet lenger sp teknisk sett kan jeg bestemme navn selv! Men har blitt så vant til å kalle babyen for det navnet vi begge var ok med, så nå blir det rart å innstille til et annet navn :arghh:

Jeg har forresten mange fine jentenavn på lur hvis du er interessert :angelic:
Jeg er alltid interessert i forslag til navn! Så kjør på [emoji6]

Blir spennende å se hva sønnen din skal hete også. Siden bf ikke er involvert lenger, kan det jo hende du får en aha-opplevelse etter fødsel? Som andre sier; navn ble byttet etter nurket kom i armene. [emoji4] Og nå kan du faktisk bestemme helt selv.
 
Jeg er alltid interessert i forslag til navn! Så kjør på
emoji6.png


Blir spennende å se hva sønnen din skal hete også. Siden bf ikke er involvert lenger, kan det jo hende du får en aha-opplevelse etter fødsel? Som andre sier; navn ble byttet etter nurket kom i armene.
emoji4.png
Og nå kan du faktisk bestemme helt selv.

Adriana
Ariana
Alina
Chloe
Celine
Ivy
Michelle
Vivvi
 
Adriana
Ariana
Alina
Chloe
Celine
Ivy
Michelle
Vivvi
Tusen takk [emoji7] Veldig fine navn alle sammen.

Så morsomt det der med navn, hvor ulike assosiasjoner man har. Som ett av navnene på denne listen får det til å vrenge seg fordi jeg kjenner et forferdelig kvinnemenneske som heter det [emoji23] Men synes navnet i seg selv er fint likevel.

Og et par av dem er nå med på listen over aktuelle navn [emoji108]
 
Tusen takk [emoji7] Veldig fine navn alle sammen.

Så morsomt det der med navn, hvor ulike assosiasjoner man har. Som ett av navnene på denne listen får det til å vrenge seg fordi jeg kjenner et forferdelig kvinnemenneske som heter det [emoji23] Men synes navnet i seg selv er fint likevel.

Og et par av dem er nå med på listen over aktuelle navn [emoji108]

Hahahaha seriøst?? Hvilket av navnene fikk deg til å grøsse :hilarious:
 
Diskuterte navn med bf, eneste han sa var att det ikke skulle være ett albansk navn. Mrn til syvebde og sist så bestemte jeg navn. Han gav faen uansett hva det hadde blitt
 
Diskuterte navn med bf, eneste han sa var att det ikke skulle være ett albansk navn. Mrn til syvebde og sist så bestemte jeg navn. Han gav faen uansett hva det hadde blitt
Det er kjedelig når de er så likegyldige til alt. Men da elsker i alle fall du navnet [emoji6] Ikke værst bare det.
 
Back
Topp