Å velge faddere

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Til første valgte vi å bruke søstrene våre, ( vi har begge kun en søster) og en venninne av meg, pluss en kamerat av min kjære. Så hun har altså fire faddere. Føler igrunn det bare er to som stiller opp litt og det er min søster og venninne. Hans søster bryr seg fint lite og vi ser de nesten aldri ( bor 20 min unna), kun ved bursdager og om vi er hos svigers samtidig, men da er hun ikke den som snakker om/til datteren vår. Kameraten hans som er fadder har ikke sett henne siden dåpen, og han bor 5 min unna oss.
Kunne gjerne tenke meg å bruke min søster som fadder igjen, men føler på at denne andre søsteren da ikke blir spurt. Min kjære har en annen kamerat som kommer til å bli spurt denne gangen, og har et lite håp om at han kommer til å være LITT mer interessert hvertfall. Lurer også på min venninne som er fadder for førstemann, om jeg kan spørre henne igjen, vil egentlig det, for jeg har ingen andre venninner jeg føler jeg kan spørre. Men hun har allerede 3 ( tror jeg) fadderbarn, i tillegg til min første...   What to do?

Dere må velge de fadderne dere vil :) Ingen som kan bestemme eller mene noe som helst om det :) 

Lykke til :)

Det er ikke alle faddere som ser det som en selvfølge at de skal ha tett kontakt med barnet, spesielt når det er lite.
Trist, men sant - men det er også mye av grunnen til at de fleste først og fremst velger familie, fordi det er større sjanse for at de fremdeles er en del av barnets liv når de blir eldre - venner kommer og går i større grad.

Jeg valgte søster'n og kusinen min, han har ingen familie og valgte en av bestevennene sine.
Søster'n har hatt ganske tett kontakt med Jr., kusinen min bor i Sverige og involverer seg så godt hun kan, og kompisen har hatt veldig lite kontakt med Jr. hittils, men vi vet at han ikke er så komfortabel med småbarn men forhåpentligvis vil være en større del av livet til jr. når han blir større og deltar mer i sosiale sammenheng.

Vi fikk ikke kabalen helt til å gå opp med fadderene her, så en av onklene er fadder på både storebror og lillesøster. Vi har for fredens skyld valgt å bruke faddere fra begge sider av familien begge gangene. Det er for få gode faddere å velge mellom, så vi valgte noen som vil stille opp, og noen taktiske til begge barna. I tillegg sparte vi noen til neste barn, så alle får en fin blanding av gode og mindre gode faddere. :P

Velg de fadderne det føles riktig å velge. Ikke føl noe plikt ovenfor noen. Dette er deres barn så velg akkurat hvem dere vil med god samvittighet.
Jeg valgte familie imens mannen min valgte vennepar til vår sønn. Var ingen som ble sure eller fornærmet over det.

Vi har hatt søsken fra begge familiene som faddere på de to vi har, og det er bare min familie som har vist interesse for barna. Så med nestemann kommer vi ikke til å ha de som faddere. Greit de er familie, men når det ikke er noen kontakt ser jeg ikke det som noen god grunn til å ha de som faddere. Mulig vi går for venner denne gangen, men kun de som er nær!!

g spør de dere vil, ikke de dere føler dere må. At hun har tre andre fadderbarn gjør vel heller ingenting?

Førstemann her hadde fem faddere. Broren og søstera mi og tre kamerater av samboeren min. En kamerat ser vi ikke noe til - har ikke kommet i bursdagene engang, en annen er så som så, han tredje ser vi innimellom og er mer interessert. Så da andremann ble døpt spurte vi bare han ene kameraten, søskene mine og kristinebirgitte<3

Vi har også noen faddere som ikke akkuratt oppfører seg som faddere...
Også noen vi valgte som faddere som ikke dukket opp i dåpen, pga. fyllesyke..

Såe... Heller 2 oldisfaddere som virkelig bryr seg... en venninner/søstre/kamerater...

Men har noen fantastiske faddere å.. min bestevenninne, og mannens bestekamerater 2stk.

ellers er de andre rææl :P

Til eldste hr vi begge mine søstre og et vennepar til faddere. Til yngstemann ble min yngste søster valgt(for ho var med på fødselen), bestevenninna mi, eldstedatra til sambo og et annet vennepar.

Hva med besteforeldrene da? Jeg synes dere skal velge de dere vil. Passer det ikke for noen kan dere bare svare at dere har andre forventninger enn det de kan tilby, så...

Første mann hadde våre tilsammen 3 søsken. That´s it. Andre frøken fikk besteforeldrene for å ikke velge de samme. For oss så er det eneste som betyr noe i forhold til faddere at de alltid kommer til å være der for barna våre, og det gjør jo familien:)

Sønnen min er fire måneder og ble døpt for et par uker siden. For freden sin skyld valgte vi også fra begges familie, og jeg river meg i håret av irritasjon. Mannens bror ble valgt. Han har sett gutten en eneste gang, og det var i dåpen. På kortet fra han (som jeg regner med svigermor kjøpte) var det tekstet gratulerer med dåpsbarnet. Under hadde han skrevet navnet sitt. Ikke onkel foran en gang. Jeg angrer veldig på at jeg ikke blåste en lang marsj i husfreden. Får vi flere barn er det kun fra min familie iallefall... Så gjør hva DU helst vil, og blås i alle andre.

Back
Topp