Å være sosial

Latterfrosken

Forumet er livet
Flere enn meg som har opplevd at man ikke er så lysten til å dra ut på byn etter man ble gravid? Har en sambo som liker å ta seg en tur ut av og til...dette er sjelden. Men jeg føler meg teit jeg, tar seg liksom ikke helt ut å gå ut på pub med stor mage osv osv. Ikke nok med det, men så har jeg blitt "utestengt" fra jentene. De hadde nylig jentekveld med middag, film og snop og jeg ble ikke invitert. Dette har vært mine beste venninner i 15 år. HALLO? jeg er Gravid ikke SYK, har klart meg uten alkohol i 6 mnd når det har vært noe, syns det er godt med pepsi max til maten jeg... Det er litt sårende når det blir sånn. Jeg er nå den første som får barn i gjengen, men jeg blir jo 25 i des da. Er de redde eller hva? Noen råd å komme med?

Hvis dette har vært vennene dine i hele 15 år kjenner dere sikkert hverandre så godt at dette ikke skal være noe problem å ta opp med dem..? Jeg hadde også blitt ufattelig skuffa hvis det hadde skjedd med meg. Men siden du er første "mann" ut, er det kanskje litt vanskelig å vite hvordan de skal forholde seg til en graviditet. Kanskje tror de at du synes det er "ekkelt" å sitte sammen med dem når de koser seg med noe godt til maten.. Men som sagt, etter 15 år burde det ikke være noe prob å ta det opp!
Håper de skjerper seg! [;)]
Klem.

Hei..Har ingen gode råd,men synes vennene dine burde ta seg sammen! Håper det går bedre med deg..
Har merket siden jeg ble gravid at ikke venninene ringer eller kommer på besøk like mye som før. Forstår ikke hvorfor jeg heller. Det er jo nå vi trenger dem vel..

Litt dårlig gjort det der. Har heldigvis ikke møtt på det problemet. Men kan du ikke si i fra til dem? Si at du ble såret når du ikke ble bedt. Kanskje de ikke ville "utsette" deg for å takke nei til alkohol??? Når du spør kan du få svar. Hjelper ikke dette så prøv å få noen i samme situasjon. Denne siden er jo et flott møtested for å treffe folk i samme situasjon.

Jeg har ei "venninne" som ikke har pratet med meg på mange år. Selv om jeg har ringt, maila og sendt mellinger. Med en gang hun hørte at jeg var gravid ringte hun og begynte plutselig å "bry seg om meg". Men det ble for teit for meg. Falske venner er ikke noe å samle på.

Hvor bor du?

Jeg bor på oppegård. Like ved ski. Vet du hvor det er? De vet jo at jeg ikke har noe problem med å takke nei til alkohol. Er ikke akkurat det jeg savner mest liksom. Men man blir jo litt såra da, og jeg vet heller ikke hvordan jeg skal ta det opp med de... men de burde jo være voksne nok til å skjønne det. De ringer heller ikke så ofte som før, eller kommer på besøk. Akkurat det samme som anni87 sa. Håper de skjerper seg. Klem

Vi har også noen vennepar vi har det hyggelig og morsomt sammen med. Men det er jo kjipt å miste kontakten med noen du har vært venner med i 15 år og. Bra jeg har dere ja.. men det er vel kanskej litt vanskeligere å møtes her til sosiale treff? hehehe...men det er godt å ha noen andre å betro seg til som er i samme sit. som meg...
Klem

Jeg ble kjempeskuffa over en kamerat sist jeg var gravid...
Av og til har vi mye kontakt, og av og til mindre..
Vi delte et hus med en kamerat til, omtrent fram til jeg ble sammen med han er jeg er med nå..
Etter vi flytta fra hverandre mista vi litt kontakt, kanskje han ikke liker samboeren min så kjempemye?? Men det er greit, vi hadde fortsatt kontakt, og jeg regnet han som en av mine beste venner..

Jeg hadde termin 4 desember, og han har bursdag 2 desember..
Vi pleier jo å feire sammen, men ettersom jeg ikke hadde blitt bedt på noe,
trodde jeg han ikke skulle feire. Så jeg ba han opp til meg for å gi han gava hans..
Da nevnte han at han skulle feire, med middag ute.. Masse venner var bedt, men ikke jeg!!!
Jeg skjønner jo at han kunne tro at det var for tett opp til fødselen,
men han kunne da ha bedt meg for det.. Er ikke så tungt å spise middag ute..
Er ei venninne til som var bedt, hun hadde termin 15 desember tror jeg, men hun fødte før meg..

Var en litt merkelig følelse å bli forbisett på den måten..

Jeg har ikke tatt det opp med han, og han kom ikke akkurat på besøk etter gutten kom heller..
Så selv om jeg ba han på min bursdag i Juni,
trodde jeg nok egentlig av vennskapet vårt stort sett var over..
For han kom ikke på bursdagen min, sendte bare en sms..

Men nå til jul fikk jeg plutselig en sms der han lurte på hva jeg ønska meg i julegave!!!??????

Så jeg skjønte ingenting, men måtte bare forte meg å kjøpe ei julegave til!!

Skjønner kanskje fortsatt ikke så mye, men han har da vært på besøk noen ganger,
og vi ble alle bedt til han på pizza en kveld..

Dette ble for det meste bare et langt innlegg der jeg fikk lagt ord på følelsene mine..
Ikke egentlig noe svar til jannicke T... [;)]
Men jammen var det godt å få det ut!!!!!

Alltid godt å få det ut. Og det er deilig å høre at flere har det sånn, selv om det ikke er noe hyggelig av vennene våre. For de burde jo skjønt at det er kanskje nå man trenger litt ekstra oppmerksomhet. Og det er jo ikke sikkert at man får tilbringt like mye tid sammen med det samme bebisen er født! Hadde det vært omvendt ville jeg vært der for de og stilt opp. Får håpe alle skjerper seg etterhvert!!! Ikke lett dette her..

Jeg har ingen venner jeg mer.. Så å si alle kutta meg ut etter jeg ble gravid.. Bestevenninna mi tar kontakt en gang i blandt for å høre hvordan det går.. Dårlige venner må jeg si! Har bare dere her inne jeg, så nå må ikke dere forsvinne dere også nå!

Fy F... det er dårlig gjort det. Da hadde jeg flydd i taket. Har du tatt det opp med de da? Kanskje de er misunnelige, det tror jeg mine venninner er. Vi skal ta vare på hverandre vi... Og spesielt deg! Får håpe du knytter noen ekstra gode kontakter her inne da, vi er her hvertfall. Klem[:D]

Ja, har tatt det opp, men får ingen ordentlige svar.. Bare at det passet liksom ikke inn i vennegjengen at noen skulle ha barn nå.. Jeg orker ikke å prøve heller, dt er jo ikke verdt det! Kan finne meg mye bedre venner en annen plass som bryr seg om meg også.. Tusen takk, kjempe søtt sagt av deg[:D]

da var de jo ikke noe å ta vare på. Det er som toveli6 sier. Selv om vi ikke har sett hverandre føles det som vi kjenner hverandre godt for det. Og det er alltid godt å ha noen å betro seg til. Du må bare si fra hvis du trenger litt omsorg fra oss eller meg. Og jeg gjør det samme. Klemzer

HALLO??
Kor teit e ikkje d her?? Folk e teit rett å slett, ma e gravid, ka har d me dæ som person å gjøre?? D e fremdeles bare dæ, å du kommer bare me en stor mage, ikkje en unge-enda....
Har ikkje sagt nåkka te anna enn bestevenninna mi, men ho bor æ ilag me, så ho kan ikkje kutte mæ ut om ho vil, hehe, men æ blir råsint om mine venna bare kutte mæ ut no!! Æ e første som e gravid...

jeg har det sånn jeg og. misten nesten alle vennene mine. har liksom bestevenninna mi igjen... også ble jeg bedre kjent med en annen som har fått en liten en.

men mange har kommet til meg bare fordi jeg er gravid virker det som. jeg tror nok ikke jeg har så mange igjen etter at linnea har kommet... men sånn er livet. mange av mine "venner" tenker vel sånn at "nei, ho gidder vi ikke dra til. bare grining der oppe, og må være stille pga linnea sover" og kommer bort når jeg er ute for og "dulle" med henne da, vekke henne hvis henne har sovenet og, det er de flinke til....

så etter at jeg ble gravid, eller det startet når jeg ble sammen med barnefaren(han bestemte hvem jeg fikk møte og snakke med) men etter at jeg gikk fra han endret det seg ikke så mye heller, for da var jeg jo gravid. kunne ikke være med på så mye, for det var fest etter fest etter fest hvor de sitter en haug inne og røyker og det er jo lett og bli utrolig dårlig av pga babyen. så det ble ikke så mye.

så, det meste av dagen sitter jeg inne alene. er ikke så mye annet og ta seg til da... det er da godt og ha alle dere her inne....

og jeg har jo ikke det jeg da.... hehe... jeg håper det jeg og. og kjenner jeg henne rett, kan det bli for mye av det gode og.. hehe. ho elsker barn... men er fortsatt 10 uker igjen da.. mye kan forandre seg... og det er ikke alltid like gøy med de som kommer bort nå og begynner og snakke med meg nå fordi jeg er gravid... og mange av dem sier "nå må hu se og komme snart, du er treig"... men jeg veit jo de bare vil hilse på den lille... ikke pga meg... jeg har ikke hatt mye venner, alltid blitt mobbet...l men nå etter at jeg ble gravid kommer de jo i hytt og pine... veit jo lissom ikke hva jeg skal tro...

du sier noe der ja... hehe... mye greiere... hehe... er bra og ha denne siden og alle dere som er her....

sant det. mange koselig her...

Back
Topp