Å være lykkelig..

Bleiemos

Forumet er livet
Over alt er det så mye fokus på dette å være lykkelig til enhver tid. Tenker spesielt på diverse dameblad, på fremsiden er det somregel overskrifter som: "Bli lykkelig", "10 tips for en lykkelig hverdag", "Bli lykkelig med det og det...".. Aldri har jeg sett noen definere hva det vil si å være lykkelig!

Er det virkelig slik at man må være lykkelig for å være vellykket? Skal man være så voldsomt lykkelige hele tiden? Og hva mener du vil si å være lykkelig?

Det er vel noe som heller kan være med på å gi folk følelsen av å være "mislykket" eller at de ikke lever livet godt nok. Altså hvis man streber etter å oppnå fullstendig lykke.

For meg og mitt vedkommende handler det om å komme dit hen at man er fortrolig nok med seg selv,- ha et avklart forhold/syn på hva som er viktig i livet - hva man ønsker å bruke livet til - og ikke minst; Hva som gjør/bidrar til at man har det fint og klarer å ha fokus på det positive i livet. (Eller aller helst,- komme dit at fokuset på det positive ikke er noe man tenker over. Det er der)

Jeg tror man får det man ønsker og man får det man ser etter.

Som mor/foreldre er man så utrolig priviligert - jeg føler meg heldig som har en datter som legger merke til de små ting. Før gikk jeg hjemmefra med øynene rettet mot målet som kunne være butikk/jobb etc.
Nå er det veien dit som er like viktig. Alle de små tingene man ser. "Mannen" "Dama" "SEEE! En STOR fugl" .....
Et veldig hverdagslig og enkelt eksempel - men jeg tror man kan velge å se det i en større sammenheng.
F.eks hvis man slanker seg.... Så blir alt fokuset på MÅLET. Altså, når jeg blir slank - DA blir alt så mye bedre. Jeg tror det handler om å ha det bra med seg selv der man til ethvert stadie befinner seg.

Jeg prøvde da hun var baby og utviklingen virkelig gikk helt suverent fort - å kose meg der hun VAR i utviklingen - og ikke glede meg til hun ble så og så stor for da kunne man gjøre "ditt og datt".

Takk som spurte, det var godt med en mental orgasme :)

Min oppskrift på Lykke er å glede seg over det en har og ikke strebe etter alt annet.

Alle har hver sin lykke. folk er lykkelig på forskjellige måter. er ikke om å ha det likedan som alle andre, man skal være lykkelig for seg selv og sine[:)] det mener nå jeg[:)]

Lykke for meg er å ha det bra med seg selv. Man kan ikke elske andre eller gi til andre om man ikke tar vare på seg selv.
Har selv vært veldig syk. Fleste som får den sykdommen blir deppa. Men jeg slapp unna. Jeg tenker postivt. Grip dagen finn gleden i livet. Det er lykke for meg [:)]

Lykke kommer og går, jeg har ikke tro på at man kan være konstant lykkelig, da har man ikke opplevd virkelig lykke.

Lykke for meg kan være at jeg spiser sjokolade, at mine 2 barn er friske, at jeg har en trygg familie rundt meg, ja lykke kan være så mangt, fra de store tingene til de små ubetydelige[:D]

hvordan en definerer lykke vil jo variere fra person til person..
for meg er lykke å ha en familie...en frisk familie, ha folk rundt meg som bryr seg om meg osv.
Men, lykke for meg er også å se at andre mennesker rundt meg er lykkelige, små ting i hverdagen som en har så lett for å overse.

Folke Bernadotte sier:
 "Vi er ikke kommet til jorden for å bli lykkelige men for kanskje å gjøre andre lykkelige"

slik er det iallefall for meg [:)]

Back
Topp