Å være gravid... Forventninger

Ivvi

Forelsket i forumet
Hva synes vi om å være gravide, hva liker vi best og minst med det? Har vi vært det før, har gode/mindre gode erfaringer med det? Hvordan tror vi det skal bli denne gangen? Har vi noen mål med hva vi skal rekke eller få til underveis, eller andre forvetninger? Gleder vi oss mest til fødselen og å få den overstått, eller..?

Er selv 3.gangsgravid, med to ganske like graviditeter men veldig forskjellige fødsler bak meg, og håper på litt mindre bekkentrøbbel nå, slik at jeg kan ta meg av barna på en god måte. Gleder meg veldig til å glede meg sammen med barna, og gleder meg faktisk også til fødsel - det er noe av det råeste jeg vet :)

Hmmm jeg har ikke vært gravid før, men mammas mage har brent seg fast i hodet, for da jeg var liten ville jeg ha like fin gravid-mage som henne :)

Jeg liker å være gravid! Har vært det to ganger før og det har egentlig vært litt magisk! Det jeg gruer meg til er bekkenløsningen og evt kvalmen/oppkast som jeg var plaget med under begge graviditetene! Fødselen synes jeg har gått fint begge gangene! Men hun første kom så altfor fort (20min) så det må gjerne ta litt lenger tid Eneste jeg bekymrer meg for er på slutten av graviditeten. For begge mine to vokste litt dårlig på slutten så ble satt igang begge ganger! Skulle helst ønsket å føde hjemme jeg men tviler jeg får lov til det pga de to andre fødslene Håper bare at jeg ikke blir satt igang denne gangen også for jeg ønsker å oppleve en "normal" start

Dette er mitt andre svangerskap. Var veldig negativ og bekymret første svangerskap. Sleit med kvalme og oppkast i tre mndr. Og vondt i rygg og nakke i andre halv del. Var veldig ukomfortabel med å gå så mye opp i vekt.
Så denne gangen har jeg bestemt meg får å tenke positivt og glede meg over graviditeten. Og akseptere at vekten stiger :)

Og ta det me ro hvis jeg blir like kvalm denne gangen. Ble ikke sykemeldt pga av kvalme og oppkast. Så gikk på jobb selv om jeg spydde flere gang før jobb, på jobb og etter jobb. Har ikke tenkt å slite meg ut pga det. Også gleder jeg meg litt til fødselen, det er så spennende :)

Jeg har to vanlige fødsler og en KS Bak meg så jeg er spent på hva det Evt blir nå. Håper jeg klarer å holde vekta nede.

Håper jeg får gå gravid i 9 mnd denne gangen!! Og naturlig fødsel. Bortsett fra at jeg utviklet kronisk høyt blodtrykk og fødte 12 uker for tidlig var forrige svangerskap veldig greit. :)

Elsker å være gravid. Hatt to fantastiske svangerskap før g satser på et minst like flott et denne gangen. Fødselen tenker jeg ikke på endaxsmile8

Det jeg liker best er når jeg kjenner de små sparkene (når den tid kommer), og gleden av å kjenne noe vokse i magen min:-) denne gangen skal jeg bevege meg mer, så jeg ikke går så utrolig mye opp i vekt! Sist gikk jeg opå 25 kg!! Jeg vil ikke tenke på fødselen.. sliter skikkelig med fødeangst etter sist gang :-(

Liker ikke å være gravid. Jeg slet med hyperemesis og invalidiserende bekkenløsning. Var sykmeldt hele svangerskapet sist.

Back
Topp