Å være dagmamma

*Vintermamma*

Forelsket i forumet
Kan dere som er det eller har vært det fortelle litt om hvordan det er?[:D]
Positivt & negativt!

Tuuusen takk[:)]

Ja, va akkuratt det jeg tenkte på også!
At Emilie kjeder seg litt hjemme alene innimellom..

Hvor ofte er du dagmamma da? Og hvor mye tjener du på det?[:)]

det er vanlig å ta det bhg koster pluss det man får i kontantstøtte.
Altså litt over 5000 kr i mnd avhengig av hvor man bor.
[:)]

ORIGINAL: Buffeluremamma

det er vanlig å ta det bhg koster pluss det man får i kontantstøtte.
Altså litt over 5000 kr i mnd avhengig av hvor man bor.
[:)]

helt riktig, frøken snupp [;)] vi betaler 3300,- (kontantstøtta) + 2700,- i tilegg... altså 6000,-

Og da har dere fulltidsdagmamma? Altså mandag-fredag? Hvor mange timer?

Flere som er dagmamma som har råd/erfaringer?
Leker bare litt med tanker....

Det er mandag til fredag og er vel avtalt tid etter behov.
Tror standarden er 7,5 time- som en vanlig arbeidsdag, men litt usikker her altså.

Takk for svar!!![:D]

Er det "krav" til hva man skal finne på med de små om dagene da, eller? Hehehe..
(Tenker uansett ikke å være hjemme hele dagen..[8D] )

jeg betaler 6000,- for fulltid ja [:)] 8-15/16... litt forskjellig..

men som regel henter jeg han etter skolen på mandager 13.30 og tidigere på fredager, men det er jo opp til meg da [:)]

kontantstøtte pluss full bhg pris inkl evt matpenger, utgjør ca 6000 for hvit dagmamma[;)]

Aktiviteter kan være å delta ii åpen bhg med de alt i fra en til flere ganger i uka. Trilleturer i skog og mark. Male/tegne aktiviteter. Frilek, ryddetid, mattid, stelletid etc... tiden går veldig fort noen dager, og litt senere andre dager[:D]

Jeg syntes det var kos i sin tid. Har tenkt tanken igjen, men liker best friheten til ikke å gjøre noe som helst annet enn hva jeg og lillesnupp bestemmer oss for den aktuelle dagen (nå er jeg ett ekstremt planleggingsmenneske, så vi har oftest en plan for uka før den starter...[8D][:)])

Om du vil være registrert dagmamma, kan du jo sjekke på www.registrertdagmamma.no eller høre med kommunen[:)]

Lykke til!

PS: husk å be foreldre signere kontrakt, gjør det lettere for deg å håndheve regler og ikke minst betalinger og andre uoverenstemmelser...[:'(][:)]

Back
Topp