Å trene magemusklene

_gjotterii_

Elsker forumet
når man er gravid...

Jeg trener 3/4 ganger i uken og da trener jeg både de skrå og de rette magemusklene, treneren på senteret har sagt dette er bra så lenge man ikke overdriver eller presser på for hardt..

På vanntreninga idag fikk jeg beskjed om att je KUN kunne trene de skrå. Att man ikke måtte/skulle trene de rette under graviditet... Var ikke innstruktøren som sa det.

Dersom du trener de rette magemusklene ved tradisjonelle sit ups, kan du i verste fall ende opp med permanente delte magemuskler. De rette magemusklene skyves til side utover svangerskapet etterhvert som livmoren vokser og presser utover. Ingen hensikt å trene de rette magemusklene.
Men det som kan være lurt er å trene de skrå magemusklene og kjernemuskulaturen - det kan bidra til å begrense hvor delte de rette magemusklene blir og at de raskere kommer på plass igjen etter fødselen.

Lurer på hvor mange ganger jeg har skrevet "rette magemuskler" nå hehe.

Tar ikke situps. Lå på ryggen i vannet og bøyde knæra opp liksom og på studio sitter jeg oppreist men "drar opp " vekter bak meg.. Utrolig dårlig på å forklare :)

ORIGINAL: _gjotterii_

Tar ikke situps. Lå på ryggen i vannet og bøyde knæra opp liksom og på studio sitter jeg oppreist men "drar opp " vekter bak meg.. Utrolig dårlig på å forklare :)

Blir på samme måte! Tenke at du kan ta planken for der "gjør" du ingenting og den virker ikke bare på en muskelgruppe, men hele kjernemusklaturen.

kun skrå etter uke 14.[;)] det er fordi da er livmora kommet opp overfor skambenet og begynner å vokse utover og de rette magemusklene foran på magen deler seg.

Ja da skal jeg huske det:) og skal si ifra til treneren på senteret att han kansje skulle undersøke litt før han sier noe...

Så da blir det bare skrå magemuskler de 4 siste mnd fremover :)

Tusen takk for svar alle sammen!!! :)

Back
Topp