Å takke ja til et jobbtilbud og så ombestemme seg...

Anna Anka

Elsker forumet
Jeg har takket ja til en stilling jeg har blitt tilbudt... Jeg har ikke skrevet under papirer enda, men jeg har sagt at jeg gleder meg til å begynne, og har avtalt opplæring midt i juli, og oppstart 2. August...
 
SÅ BLIR JEG KALT INN PÅ INTERVJU TIL DRØMMEJOBBEN som jeg ikke trodde jeg skulle få, men nå virker de veldig interessert... Jeg går jo selvfølgelig på det intervjuet, men hva gjør jeg med den andre jobben??? Jeg må jo gi beskjed så fort som mulig, men må jo vente til jeg vet om jeg får denne jobben først... Føler meg litt kjip ovenfor den jobben jeg egentlig har takket ja til[&:]
 
Noen andre som har takket først ja, og så nei? Hvordan tok arbeidsgiver det???
 
ja, man kan vel ikke ha oppsigelsestid før man har skrevet under på noe...  uansett gidder de vel ikke å ansette en som sier opp før en har begynt[8|]...
 
æsj! skulle ønske de ikke var så hyggelige på den andre jobben[8D] Har ordnet og fikset for at jeg skulle få best mulig lønn og betingelser osv... føler meg litt råtten om jeg trekker meg nå[>:]
 
ORIGINAL: Søteste Trikken^^

ja, man kan vel ikke ha oppsigelsestid før man har skrevet under på noe...  uansett gidder de vel ikke å ansette en som sier opp før en har begynt[8|]...

æsj! skulle ønske de ikke var så hyggelige på den andre jobben[8D] Har ordnet og fikset for at jeg skulle få best mulig lønn og betingelser osv... føler meg litt råtten om jeg trekker meg nå[>:]


du må tenke på hvor du kommer til å trives best[:)]
 
Ikke si noe før du evt har fått den andre jobben.

Jeg har aldri vært i samme situasjon selv.
Men jobber med personal/bemanning, og har opplevd at nyansatte slutter før de begynner.
Vi synes jo det er trist, men skjønner jo som regel de som gjør det.

Nå har du jo ikke signert kontrakt enda, så EGENTLIG så har hverken du eller arbeidsgiver noen forpliktelser ovenfor hverandre enda...
 
Tenk på deg selv!

Jeg har takket ja til en jobb, og så fikk jeg innkalling til intervju for andre gang på en annen jobb og fikk den som jeg ønsket meg mest! Grudde meg sykt til å ringe sjefen der jeg takket ja først, men samtidig så er det jo en ærlig sak. Bedre å si fra jo før jo heller, det kjipe er at du kanskje må presse de andre til å si raskt ja eller nei til deg.

Det hender ofte at folk som søker jobber ombestemmer seg når de får andre tilbud. Bedre at du sier nei nå enn å begynne og så trekke deg 6 uker etterpå..

Det viktigste er å sikre at du har jobb, og så velger du den du har mest lyst på og bryr deg ikke om de som må finne en ny person igjen... Lykke til!
 
ORIGINAL: Søteste Trikken^^

ja, man kan vel ikke ha oppsigelsestid før man har skrevet under på noe...  uansett gidder de vel ikke å ansette en som sier opp før en har begynt[8|]...

æsj! skulle ønske de ikke var så hyggelige på den andre jobben[8D] Har ordnet og fikset for at jeg skulle få best mulig lønn og betingelser osv... føler meg litt råtten om jeg trekker meg nå[>:]

Du har ikke oppsigelsestid før du har signer, nei
 
Takk takk! Det er greit å bare høre noen andres synspunkter som bekrefter det man tenker selv... Har egentlig lyst på begge jobbene, men den siste er mye mer praktisk og jeg har større innvirkning på egen arbeidsdag + større muligheter for å gjøre karriere[:D]
 
Kan jo ikke si nei til denne muligheten for å være snill med den andre arbeidsgiveren... Får jeg denne jobben får jeg bare beklage til den andre jobben... De hadde 8 søkere til stillingen, så de må jo ha flere å ta av...
 
Back
Topp