Å ta ut ferie I permisjonen

August16spire

Elsker forumet
Jeg har lyst til å spare mine 5 uker ferie og ta de ut kanskje I september/oktober og for så å forlenge permisjonen med 5 uker til neste år (om dere skjønner hva jeg mener). Tror dere det er mulig? Jeg bruker vanligvis å ha sen ferie (august) og da er jo permisjonen I gang og man kan jo heller ikke overføre så mye til neste år,og vil være lengst mulig hjemme med lille:happy:

Jeg tror man bare kan ta 4 uker. Sist jeg var gravid så var jeg sykmeldt tidlig pga bekkenløsning (fødte i september). Tok da 4 uker den høsten, overførte en uke, også tok jeg vel 5-6 uker etter permisjonen var ferdig. Noen med mannen.

Jeg tror man bare kan ta 4 uker. Sist jeg var gravid så var jeg sykmeldt tidlig pga bekkenløsning (fødte i september). Tok da 4 uker den høsten, overførte en uke, også tok jeg vel 5-6 uker etter permisjonen var ferdig. Noen med mannen.
Ok,så da fikk du utvidet permisjonen med de 4 ukene? At permisjonen ble satt på "frys" mens du hadde ferie?:happy: Da skal jeg iallfall prøve på det og så overføre en uke.

Ja 4 uker for å forlenge permisjonen og neste års ferie rett etter permisjonen, eller noe i mannens permisjon og noen uker etter.

Jeg skal ta ferie i permisjonen. Tenkte å ta den i nov/des. Forlenger da permisjonen :)
Etter fødselen har vi 6 ukers barselpermisjon, og vi kan ikke ta ferie da, vi må vente til etter de 6 ukene er over.

Når du skal fylle ut søknad om permisjon, får du spørsmål om du har avtalt ferie med arbeidsgiver i permisjonstiden. Hvis du krysser ja, må du bare fylle inn hvilke uker, så stopper permisjonen til ferien er ferdig. Tror det kan være når som helst i perioden, bortsett fra 3 uker før, og de seks ukene etter fødsel :)

som du har svar om her allerede så er det ikke noe problem, bare presiser i søknaden til nav :)

Jeg tok også ferie i permisjonen. Jeg tok de før jul, så jeg fikk alle 5 ukene :) Forlenget da permisjonen med de samme ukene i andre enden :)

Back
Topp