Å ta hensyn til graviditeten..

annafk

Gift med forumet
Maiblomstene 2016
Oktoberlykke 2019
fler enn meg som syns dette kan være litt utfordrende?
Jeg har aldri måttet ta hensyn til helsa på noen måte, er i ok form, sterk og frisk.
Fant ut at vi skulle ha dagen før vi fikk det nye huset, så kan si det sånn at det ble en del løfting under flyttingen, i tillegg til at det hadde vært litt løft på forhånd før jeg fant det ut.
Jobber 100% turnus (kveld-dag er hardt til vanlig liksom), i psykiatrien med alt av pasienter utenom de utagerende så klart.
"Vi" bygger garasje og siden samboeren gjør nesten alt selv hender det jeg står i takhøyde på stigen og holder ting, i går hjalp jeg å spa ut litt grus fra en henger.
Litt murring i nedre del i magen etter dette, så liten oppvekker og tenker at det kanskje er på tide å ta litt hensyn til kropp og baby nå.
Men det er vanskelig å huske å skulle ta hensyn til seg selv når kroppen føles bra, og ikke minst at andre skal ta hensyn til meg!!
Det blir kanskje litt lettere når magen vokser og kommer i veien, og kanskje andre plager melder seg :P

Husker det var litt vanskelig sist gang ja. Lettere nå, men det er nok mest fordi jeg kjenner magen lettere. Har mye mer intense ligamentsmerter denne gangen.

Jeg har en jobb med mye tunge løft... Jobber som håndverker, så i går skulle vi flytte et piano, og jeg må si det var litt rart å se på at sjefen og dama i huset løftet mens jeg så på.... Jeg er vant til å ta i et tak, men nå er je nødt til å bruke hodet....

Jeg har en jobb med mye tunge løft... Jobber som håndverker, så i går skulle vi flytte et piano, og jeg må si det var litt rart å se på at sjefen og dama i huset løftet mens jeg så på.... Jeg er vant til å ta i et tak, men nå er jeg nødt til å bruke hodet....

Jeg har en jobb med mye tunge løft... Jobber som håndverker, så i går skulle vi flytte et piano, og jeg må si det var litt rart å se på at sjefen og dama i huset løftet mens jeg så på.... Jeg er vant til å ta i et tak, men nå er je nødt til å bruke hodet....

Hehe, ja det kan jeg tenke meg var litt rart!!! Piano veier ikke lite...

Hehe, ja det kan jeg tenke meg var litt rart!!! Piano veier ikke lite...
Det gjør ikke akkurat det, nei... Jeg forklarte dama hvorfor etterpå, da fikk jeg en god klem :-)

Ja, det syns jeg det har vært og. Men nå fikk jeg prolaps igjen som minnet meg på og slappe av. Men syns det er vanskelig med mat og jeg da.. Noen ganger når jeg står i butikken glemmer jeg at jeg er gravid og ser på spekemat, salami eller lignende, men tar meg fort i det og går videre :-D

Vi tok over huset den dagen vi hadde egg-uthenting. Satte inn to dager etter og flyttet dagen etter innsett. Jeg fikk ikke lov til å løfte noe som helst tungt.... Har vært dårlig i 3 mnd, men nå løsner det. Fortsatt vil ikke mannen at jeg gjør tunge ting, eller bærer på noe som kan være for anstrengende for meg nå som jeg er gravid.
Mulig vi er for forsiktige - andre bærer tross alt på 1 og 2 åringen de hadde fra før osv. men for oss er det riktig å ta det rolig disse månedene. Det er jo bare 9 mnd - ut av ett helt liv. Bedre å ta noen forholdsregler tenker jeg. Ta det med ro, og tenke på seg selv og den/ de inni magen :)

Jeg har en 19 måneder gammel gutt på 13-14 kg. Kjenner veldig tydelig at jeg må høre på kroppen nå. Etter løfting og bæring opp trappene, opp og ned fra vogna osv, får jeg mye ubehagelige kynnere. Husker det kun fra slutten av graviditeten med førstemann, pluss hvis jeg hadde løftet for mye på jobb eller jogget.. nå prøver jeg å løfte minst mulig. Han får selv gå opp og ned trapper, og prøver å være mer på gulvet med han, i stedet for å bære. Klart jeg er nødt til å bære noen ganger i løpet av dagen, men jeg er ikke særlig sterk, og han blir bare tygre og tyngre.

Hadde litt vondt fra tirsdagens skuffing med spade helt til i går formiddag, det kom og gikk, ble nesten litt bekymra. Men nå kjenner jeg det ikke så alt er nok bra - men skal absolutt ta litt mer hensyn nå!!!

Jeg kommer heller ikke på å ta hensyn. Har ikke hatt noen så helst symptomer i hele graviditeten så langt (14uker), og dermed har det ikke gått opp for meg at jeg er gravid!:angelic: Dette er min første graviditet og jeg vet ikke hvilken hensyn man bør ta i graviditeten.

Har ikke merket ubehag ved tunge løft, trening etc, så der fortsetter jeg som før. Men skjermes fra potensielt utagerende pasienter på jobb da :)

Jeg kommer heller ikke på å ta hensyn. Har ikke hatt noen så helst symptomer i hele graviditeten så langt (14uker), og dermed har det ikke gått opp for meg at jeg er gravid!:angelic: Dette er min første graviditet og jeg vet ikke hvilken hensyn man bør ta i graviditeten.

Jeg har googla og lest så mye forskjellig at jeg er helt rådvill :P får følge magefølelsen :)

Jeg har en turbounge på 15mnd og gjør så å si alt selv med hus, bil og hage. Så blir liksom vanskelig å ta hensyn. Men løfter ikke alt for tungt. Huset er på halv åtte for jeg makter bare ikke å holde på hele tiden, dessverre. Har veldig lyst men kroppen klarer ikke :(

Hvis man kjenner seg fin er det jo bare å holde på som før tenker jeg :) Kroppen sier i fra om det blir for mye. Men sett ikke i gang med møbelbæring og sånt skikkelig tunge løft, det er ikke bra.
Har ikke merket ubehag ved tunge løft, trening etc, så der fortsetter jeg som før. Men skjermes fra potensielt utagerende pasienter på jobb da :)
Jeg har googla og lest så mye forskjellig at jeg er helt rådvill :p får følge magefølelsen :)

Hvis man kjenner seg fin er det jo bare å holde på som før tenker jeg :) Kroppen sier i fra om det blir for mye. Men sett ikke i gang med møbelbæring og sånt skikkelig tunge løft, det er ikke bra.

Ja, tunge møbelløft trenger jeg sjeldent å gjøre, men mer litt tunge bæreposer og sånn løfter jeg nå enda :)

Jeg sliter en del med kynnere hvis jeg går over 20 min. Det hadde jeg ikke før på slutten på mitt forrige svangerskap.. Ellers bærer jeg som før, men unngår sofaer og store møbler osv!

Back
Topp