Å sy i skinn

Dramadama

Gift med forumet
Er det vanskelig å sy sammen skinn/skai?
Må sikkert ha en proff symaskin om man skal sy med det, men er det vanskelig å sy med nål og tråd?

Vil bare si... skaff deg isåfall et fingerbøl Hehe. AU

Samboeren min syr mye med lær. For hånd, riktignok. Og han bruker etellerannet for å lage hull først, så syr han med en spesiell tråd som er dekket av voks, virker det som. 

Aravis skrev:
Samboeren min syr mye med lær. For hånd, riktignok. Og han bruker etellerannet for å lage hull først, så syr han med en spesiell tråd som er dekket av voks, virker det som. 

Det hørtes fryktelig slitsomt ut!! :P  Men det blir vel slitsomt uansett kan jeg tenke meg...
Jeg tenkte å sy to nye hundesenger, og det var jo ganske billig skai på stoff og stil-butikken på alnabru. Lurer på om jeg skal gidde å ta turen i regnværet eller ikke..

Dramadama skrev:

Aravis skrev:

Det hørtes fryktelig slitsomt ut!! :P  Men det blir vel slitsomt uansett kan jeg tenke meg...
Jeg tenkte å sy to nye hundesenger, og det var jo ganske billig skai på stoff og stil-butikken på alnabru. Lurer på om jeg skal gidde å ta turen i regnværet eller ikke..

Ja, altså.. Hundesenger blir litt noe annet. Han bruker tykt lær, og syr knivslirer. Så det er jo ca 1 cm med lær han skal igjennom. 

Du kan fint bruke vanlig symaskin til skai ol. Men husk å bruke kraftig nål!

Nøste77 skrev:
Du kan fint bruke vanlig symaskin til skai ol. Men husk å bruke kraftig nål!

Nei haff... Da må jeg innom svigers, og det orker jeg ikke i dag. Så da blir det for hånd gitt!! ;)
Men takk for tips! :D

Back
Topp