Å starte egen bedrift.

blirdetfire?

Forelsket i forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Sommerspirene 2025
Jeg spekulerer i om jeg skal starte min egen frisørsalong til høsten(sept/okt). Men det er jo vanvittig mye å sette seg inn i.. Noen som har erfaringer og dele? evt. tips og råd?

Søs holder på å bli selvstendig med egen salong akkurat nå.
Men hun kjøper en etablert salong da. Skal du starte helt ny salong?
Om det er noe spesielt du lurer på så kan jeg spørre henne, hun flyr på møter mellom, regnskapsfører, levrandører og bank for tiden.

Ja, jeg starter fra starten:)
Takk for det!:) Men jeg har vært litt rundt å snakka med litt forskjellige mennesker, så jeg vet ca hva jeg går til:)

Sånn økonomisk må du sette opp en kalkyle hvor du fører opp hva du trenger av diverse. Så må du se hvor mye du har i egenkapital og hva du må ta opp i lån. En huskeregel når du skal få lån til å starte bedrift er at egenkapitalen da må være 40 %, pga det er en risikabel investering. Har du 100.000 i egenkapital kan du dessuten starte AS som gjør at du kan ha flere investorer. Det er veldig lurt for hvis det skulle gå galt med salongen må du ikke selge dine personlige eiendeler som i verstefall da blir huset, da taper du investorenes penger liksom.

Håper noe var til hjelp, men FYI så er jeg en førsteårsstudent på service og samferdsel, så du kan nok få mer og bedre info fra noen andre :P

det er 30000 i AS avgift nå. jeg har eget firma,et selstendig. det er ikke frisør da.
skal du drive franchise eller starte helt fra bunn av?

Back
Topp