Å sovne

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Hva må til for at deres små sovner? Kjøre bil, trilles, bæres, ammes, vugges? Eller sovner de bare der de føler for?

Lillebror synes jeg sover så utrolig lite på dagtid, sover gjerne i bilen når vi kjører lillebror i bhg og hvis vi kjører tur etterpå. Men utover det er jeg heldig om han sover noe særlig. Da må det vugges og bæres en del. Sovner på kvelden en gang mellom 19.30 og 21 så heldig der da. Ikke funker det å legge han i vogn og gå tur heller da han våkner etter 15-20 min og hyler og er umulig å få til å sovne igjen. Liker seg i armene men sover så utrolig lite. Og bæretøy har jeg prøvd men er ikke helt det store da han ikke liker det tydeligvis
 
Vi har ikke noe fast soverytme.
Om morgenen etter de andre har forlat huset kan han godt sove et godt strekk i senga vår og på magen (som regel). Etter det sover han ikke noe særlig, kan sovne opp på meg eller i cabooen.
Han kan også sovne i vogna på vei til bhg noen ganger, men etter strekken på morgenen sover han max 20 min om gangen.

Om kvelden legger jeg panna min inntil hans, så sovner han.

Akkurat nå sovna han i vippestolen (vet de ikke skal det), men der blir han liggende.
 
Ja, han sovner sjelden godt i vogn eller vippestol lenger om dagen, men hvis han blir lagt i senga eller armkroken min eller bilstolen så sover han godt. Om jeg legger han ned så er det lite han er våken i løpet av dagen fortsatt, sju uker nå. Stikk motsatt til storesøster, glad for det:p
 
Her kan han sovne av seg selv. Om natten ligger han i egen seng og sovner igjen ganske fort etter mating når han blir lagt i senga. Sovner alltid i både vogn og under bilkjøring.
 
Sover som regel når vi triller i vogn og kjører bil, men våkner når vi står i ro. På dagen må han helst være i armene våre for å være i ro. Kan sove ganske lenge på dagen hvis jeg ammer han liggende på siden og ligger med puppen i ansiktet når han er ferdig å spise, det er sånn vi må få han til å sove på natta og
 
Sover ikke regelmessig enda. På dagtid må han helst bæres eller bysses i søvn og helst sove på meg. Legger jeg ham i nestet, så sover han max 30 min.

Vognen er både og. Noen ganger kan han sove hele turen, men våkner når vognen står stille. Men stortsett hyler han med en gang og vi må snu. I bilen hyler han ofte og.
Men han legger seg til for natten rundt kl 22-2230 og sover greit gjennom natten. Våkner såvidt for mat 3-4 ganger.
 
På dagen sover han veldig godt i vognen, men kun om den er i bevegelse. Han sover som oftest når vi kjører bil og. Men er vi hjemme sover han bare korte dupper, og skal helst ligge oppå meg for å sovne, og våkner om jeg legger han i fra meg.
Om natten sover han i sin egen seng, og da sovner han fint av seg selv. Legger seg i sengen rundt 23-23.30 og sover da helt til 6.30 uten mat. Også sovner han igjen i vognen når vi skal følge storesøster i barnehagen og sover til vi kommer hjem. Men etter det er han lysvåken, og kan være våken i flere timer. Og vanskelig til å få å sovne igjen. Selv om han er stuptrøtt.
 
Sover som regel når vi triller i vogn og kjører bil, men våkner når vi står i ro. På dagen må han helst være i armene våre for å være i ro. Kan sove ganske lenge på dagen hvis jeg ammer han liggende på siden og ligger med puppen i ansiktet når han er ferdig å spise, det er sånn vi må få han til å sove på natta og
Akkurat slik er hun er i huset også!
Bæreselen blir også brukt mye, der sovner hun heldigvis.
 
Han her sovner overalt. På sofaen, i armene, bilstol, vippestol. Men han sover best og lengst om jeg går opp å legger han i senga si:)
 
Sovner de fleste steder i bevegelse, både vogn, bæresjal og bilen funker. Sovner ofte med puppen og.
Sovner ikke så ofte helt uten hjelp men kan være trøtt etter kveldsamming og sovne etter en lite mn stund
 
Lille her er veldig glad i vippestolene og bilstolen, om kvelden sovner han fint i sengen :)
 
Back
Topp