Å sovne ved brystet - en uvane?

M

Moderator Stine

Guest
”Babyen min ligger for det meste bare og koser seg ved puppen”. Denne setningen har jeg hørt mange ganger. Jeg svarer alltid: Så bra! Nyt det! Brystet er ikke bare mat for babyen, brystet er det tryggeste stedet i verden for barnet ditt.
Les Ammehjelperbloggen her
Pleier barnet ditt å sovne ved brystet?
 
Hun pleide å måtte bli ammet i søvn, men det er sjeldent nå. Par ganger i mnd kanskje.
Synes det er kos, og noen babyer trenger den nærheten.
 
Her blir hun ammet i søvne. Og hs kjefter på meg. Hun mener det e på tide at hun lærer å sovne av seg selv nå. Men liker kosen.
 
Da hun var knøtt sovnet hun jo endel ved puppen. Men vi har lagt henne våken veldig lenge... Iallfall til natta. Hender jeg ammer henne til søvn på dagen hvis hun sliter med å roe seg og sovne ;)
 
Har du uro med lys, lyd og leker som henger og bevege seg rundt? Det fjør min filip til å være rolig våken og bare ser på det til han sov igjen
 
Jeg jobber med avvenne mini med å sovne til puppen. Sitter nede med han til han sovner. Vil han skal bli trygg i senga på ronmet sitt. Men er jo kos å amme i søvn. Lille prinsen.
 
Savner at lillemann sovnet ved brystet, han gjør det aldri lengre, har liksom ikke tid til å ligge og kose seg lengre :p Noen ganger på natten sovner vi begge under ammingen, det er sååå koselig :)
 
Back
Topp