Å sovne ved brystet - en uvane?

M

Moderator Heidi

Guest
”Babyen min ligger for det meste bare og koser seg ved puppen”. Denne setningen har jeg hørt mange ganger. Jeg svarer alltid: Så bra! Nyt det! Brystet er ikke bare mat for babyen, brystet er det tryggeste stedet i verden for barnet ditt.
Les Ammehjelperbloggen her
Pleier barnet ditt å sovne ved brystet?
 
Ja, klart det. Ingenting er mer naturlig for nyfødt baby enn mammas pupp :)
Helsesøstere og andre som mener at det er uheldig å la en baby på etpar uker sovne ved amming, synes jeg bare er gammeldagse og lite baby-vennlige.
 
Helt greit så lenge de ikke MÅ ha pupp for å sovne. Jeg ammer han gjerne døsig, men prøver å legge ham før han sovner helt (han bør uansett få rape etter amming for å unngå magevondt). Ønsker at han skal lære å falle i søvn selv.
 
Ja :) hun tar ikke smokk så puppen er en favoritt :p
 
Fin artikkel. :) Jeg synes det er helt greit når han er så liten. Koslig å amme. :) Men av og til kunne det selvsagt vært praktisk med baby som sovnet "over alt." Men tror ikke det har noe med å gjøre at han får sovne ved puppen. :)
 
Min sovner andre plasser også, men elsker å ligge på brystet til andre... Tenker det ordner seg, de første ukene er jobben min å passe på babyen min:D
 
Her og sovner han bare på puppen, skulle ønske jeg klarte å få han til å sovne av seg selv andre steder også.
 
Just the real stuff is good enough; ) skriker hun han hun antyde til pup enda hun er mett. Da kan hun legge hodet intil puppen og bli rolig. Helt klart er det hennes trygge sone
 
Hun sovner bare med puppen og sover bare med puppen.
Foreløbig nyter jeg nærheten og lar skittentøy være skittentøy og hybelkaninene formere seg under sofaen. Tar et skippertak ett par ganger i uka så det ikke ser så ille ut her men ellers er det baby og babyens ønsker som står i fokus. De vokser så fort at jeg vil bare være i denne bobla en stund :)
 
Hun sovner bare med puppen og sover bare med puppen.
Foreløbig nyter jeg nærheten og lar skittentøy være skittentøy og hybelkaninene formere seg under sofaen. Tar et skippertak ett par ganger i uka så det ikke ser så ille ut her men ellers er det baby og babyens ønsker som står i fokus. De vokser så fort at jeg vil bare være i denne bobla en stund :)
Greit å drive oppdrett på hybelkaniner. Familie er det viktigste nå. ;)
 
Min MÅ jo ha pupp for å sovne.. dessverre er meieriet lagt ned, så nå blir han frustrert og sint for at det kommer så lite, så nå har jeg et problem
 
sovner ofte med puppen her og. Ser ikke på det som noe problem ettersom hun helt fint kan sovne uten den og.
Og noen barn trenger den tryggheten. Det må man vel bare finne seg i :)
 
Back
Topp