Å sovne ved brystet - en uvane?

M

Moderator Heidi

Guest
”Babyen min ligger for det meste bare og koser seg ved puppen”. Denne setningen har jeg hørt mange ganger. Jeg svarer alltid: Så bra! Nyt det! Brystet er ikke bare mat for babyen, brystet er det tryggeste stedet i verden for barnet ditt.
Les Ammehjelperbloggen her
Pleier barnet ditt å sovne ved brystet?
 
Ja ofte :) syns det er så koselig. Han slipper puppen når han er mett og legger hodet oppå den som en pute <3 når han er nesten bortevekk legger jeg han på brystkassa og så får han ligge der enten til han våkner (dagen) eller jeg legger han på kvelden :)
 
Sovner ofte ved puppen. Bortsett fra å trille i vogna er det eneste måte å få henne til å sovne på :)
 
Sovner ofte til puppen, men våkner med en gang jeg tar han bort:p blir som regel bare en powernap på 5-
10 min:)
 
Skulle ønske hun gjorde det oftere <3 virker som hun ikke har ro i rumpa til det ;)
 
Skulle ønske hun gjorde det oftere <3 virker som hun ikke har ro i rumpa til det ;)

Ref, jeg gir jo flaske. Men før sovnet hun etter flaske å lå lenge å sov der ;)
 
Er sjeldent vi får han til å sovne på andre måter enn på puppen, så puppen er definitivt best og det er helt i orden <3 Legger han fra meg noen ganger på dagtid, men går sjeldent bra siden han våkner, så lurer inn noen dupper i gjestesenga da jeg kan ligge å amme og deretter snike meg ut ;)
 
Puppen e beste måten å få han t å sova på :)
 
Her også! Og det bryr meg ikke en plass!!! Jeg synes det er bare koselig ❤️ det er rett og slett skjønt når han slipper taket og legger hodet på puppen og sovner mett og fornøyd ❤️
 
Skriver under på dette. Legger han ofte til puppen når han er veldig trøtt. Han sovner sjelden av seg sjølv. Når han skal legge seg for kvelden legger vi oss i senga også ligger han å spiser til han sovner. Synes det er ei deilig stund og kose meg berre:)
 
Ja ofte :) syns det er så koselig. Han slipper puppen når han er mett og legger hodet oppå den som en pute <3 når han er nesten bortevekk legger jeg han på brystkassa og så får han ligge der enten til han våkner (dagen) eller jeg legger han på kvelden :)
Det har jeg prøvd også, men sånn skal hun IKKE ligge! Syns det ser så koselig ut, men vi har ikke ligget sånn på mange mange uker :p
 
Det har jeg prøvd også, men sånn skal hun IKKE ligge! Syns det ser så koselig ut, men vi har ikke ligget sånn på mange mange uker :p

Hihi de er bestemte små personer :D han vil bare ligge slik om han er veeeldig trøtt, ikke ellers, da blir det vræling :p
 
Hihi de er bestemte små personer :D han vil bare ligge slik om han er veeeldig trøtt, ikke ellers, da blir det vræling :p
Ja det er helt sikkert, makan til meninger! Men det er bra! Kommer langt i livet med å være bestemt! Ifølge stjernetegnet skal jo disse oktoberbarna være noen skikkelig vinglete små troll :p
 
Ja det er helt sikkert, makan til meninger! Men det er bra! Kommer langt i livet med å være bestemt! Ifølge stjernetegnet skal jo disse oktoberbarna være noen skikkelig vinglete små troll :p

Det tror jeg på, for han her et like skiftene i humøret som været er en nordnorsk sommerdag.. XD
 
Det tror jeg på, for han her et like skiftene i humøret som været er en nordnorsk sommerdag.. XD
Ha ha ha ja, M lå og lo på fanget mitt av at jeg mista tvkontrollen på gulvet. Så begynte å gråte febrilsk for at ikke puppen kom fort nok. Når hun endelig fikk puppen i munnen så spyttet hun den ut etter to sekunder og gliste til meg, for å begynne å gråte fordi hun ikke hadde pupp i munnen.. Ække greit!
 
Ha ha ha ja, M lå og lo på fanget mitt av at jeg mista tvkontrollen på gulvet. Så begynte å gråte febrilsk for at ikke puppen kom fort nok. Når hun endelig fikk puppen i munnen så spyttet hun den ut etter to sekunder og gliste til meg, for å begynne å gråte fordi hun ikke hadde pupp i munnen.. Ække greit!

Kjent situasjon, de er så rare disse barna :D
 
Det hender, men som regel kun for noen få minutter. Sjelden hun sover godt i fanget lenger. I går hadde vi en time sammen på sofaen, det var kos, sikkert en måned siden sist
 
Back
Topp