Å sovne ved brystet - en uvane?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Heidi

Guest
”Babyen min ligger for det meste bare og koser seg ved puppen”. Denne setningen har jeg hørt mange ganger. Jeg svarer alltid: Så bra! Nyt det! Brystet er ikke bare mat for babyen, brystet er det tryggeste stedet i verden for barnet ditt.
Les Ammehjelperbloggen her
Pleier barnet ditt å sovne ved brystet?

Han gjør det ganske ofte ja;) Veldig greit for både han og meg;)

Hun ligger skjeldent med brystet i munn og koser, men ligger som oftest på ammeputa eller inntil meg etter amming, der sover hun til hun våkner eller jeg må røre på meg. Føler selv at det skaper trygghet og er god trøst for henne :)

Min også sovner på puppen. Spiser ordentlig først før han sovner og små spiser. Kjempekos syns jeg. Så pleier å bli sittende ca en time av gangen. :) Han er 5 mnd nå.

Jeg ammet i søvn på kveldstid i 6 mnd. Med x antall oppvåkninger hver kveld fordi han ikke lærte å finne roen selv. Så jeg er litt skeptisk til å gjøre dette neste gang, jeg kom meg aldri ut av huset etter babys leggetid siden han kun kunne ammes i søvn.

Her får hun flaske da, men det er det deiligste når jeg løfter henne opp og hun har rapet og så sovner hun på meg :happy:
Det er en GOD vane flere foreldre burde omfavne.

Her får hun flaske da, men det er det deiligste når jeg løfter henne opp og hun har rapet og så sovner hun på meg :happy:
Det er en GOD vane flere foreldre burde omfavne.
Helt enig i dette! Her ble det dessverre og flaske, men jeg lot han sove ved brystet så mye han ville mens vi fortsatt prøvde å få til ammingen, og nå får han sove i armene mine mange ganger om dagen. Den kosen og tryggheten er ubetalelig :)

Her sovner hun ved puppen hver kveld. Har ikke tenkt å endre på det:)

Helt enig i dette! Her ble det dessverre og flaske, men jeg lot han sove ved brystet så mye han ville mens vi fortsatt prøvde å få til ammingen, og nå får han sove i armene mine mange ganger om dagen. Den kosen og tryggheten er ubetalelig :)

Ja helt fantastisk. Er mye jeg ikke får gjort iløpet av dagen pga det :P

Min gutt sovnet med puppen hele tiden. Lot han jo selvfølgelig ligge der å kose seg ettersom jeg ønsket at han skulle spise seg god og mett. Og sovnet han der, var det jo så koselig å sitte med han i armene :) Men han ville ikke ta smokk og brukte vel puppen som smokk i stedet, så det ble litt vanskelig å få gjort ting etterhvert da han helst ville ligge på brystet hele tiden :P

Lurer på når helsesøstre skal begynne å gå vekk fra anbefalinger fra 50-tallet om å ikke amme i søvn og la babyen skrike seg i søvn i egen seng. De burde lest en og annen artikkel her inne...

Jeg fullpumper, så hun får bare flaske, men får alltid lov å sove så lenge hun vil oppå meg etterpå så lenge jeg ikke styrer med noe annet da :-) syns det er kjempe koselig. Da sover hun tyngst og om noen år så vil hun vel ikke ha klem og kos av mamma en periode så er vel bare å nyte det mens vi kan ❤️

Mi er snart 10mnd nå og hun ammes i søvn på kveldstid enda :) sover hele natta og er ei kjempetrygg lita jente :)
Hun koser seg, jeg koser meg og denne type kos har vi bare en pitteliten stund av livet. Kommer garantert til å gjøre det samme hvis vi får nr.2 en gang :)

Vi er forresten så heldige å ha ei helsesøster som syns amming i søvn er supert :D

Jeg er heller litt imot det jeg da. Har hørt om alt for mange som sliter med barn som kun kan ammes i søvn og som bruker timer, uker og måneder på å venne dem av med det. Her har begge mine sovnet lett ved brystet, men da har jeg prøvd å vekke dem. Er de mette pakker jeg bort puppen. De har likevel fått masse nærhet og minste på 4 måneder sover fortsatt i armene mine rett som det er. På kveldstid ammes han til han er mett før jeg legger han over i egen seng. Han ligger ofte og titter og spreller litt før han sovner, men gråter sjeldent. De gangene han gråter får han sutt og kosefille og sovner som en stein. Gjorde det samme med eldste og han har aldri vært noe problem å legge. Jeg mener at man fint kan gi både nærhet og kos uten at puppen er involvert!

Jeg lot jenta mi sovne ved puppen mye, men av og til fikk henne til å sovne i vogn med smokk og kosefille. Det har gått helt fint. :)

Her sovner hun ved puppen og er ellers glad i å sove på brystet... 2,5 mnd så den kosen får ho enda ;)

Litt slitsomt å ikke kunne gå på toalettet når en vil eller få gjort annet i huset.... Men går det lenge mellom hver gang vi sitter sånn så savner jeg det å :P

Her gledar eg meg til dette igjen ❤️ Synes den perioden gjekk så fort øve! Veit det blir annarledes med to som skal ha pupp og ein liten storebror som vil ha oppmerksomhet, men gledar meg veeeldig ❤️

Hvorfor skal mødre som godtar at deres barn koser seg med mor, bli uglesett som om det er unaturlig og skader barnet?
Føder vi ikke barnet fra våre kropper..?
Er det ikke da naturlig at baby vil trives der igjen selv etter fødsel?
Folk må slutte å prøve å gjøre alt så moderne...
Før vi kan klone barn eller klekke dem ut av egg, kommer det ikke til å endre seg, annet enn inviduelt, selvfølgelig, da ikke alle barn vil klenge, men det er vel oftere unntaket enn regelen?

Back
Topp