Å slutte på pilla.

linda889

Blir kjent med forumet
Jeg og min kjære har veldig lyst på barn.. vi er 22 år, jeg er under utdanning og han har fast jobb. Men det som "stopper" oss er liksom det å slutte på pilla.. Det virker så skummelt! :p
Hvordan bestemte dere dere for og slutte med prevansjon, og tok det lang tid før dere ble gravid? :-)

linda889 skrev:
Jeg og min kjære har veldig lyst på barn.. vi er 22 år, jeg er under utdanning og han har fast jobb. Men det som "stopper" oss er liksom det å slutte på pilla.. Det virker så skummelt! :p
Hvordan bestemte dere dere for og slutte med prevansjon, og tok det lang tid før dere ble gravid? :-)

Vi sluttet egentlig som et ledd i utredning for en sykdom som jeg har, men vi begynte å prøve 8 mnd. etter det. Det er 2,5 år siden og vi har ikke fått noe barn ennå. Lykke til!

vi er i samme situasjon som dere, 22 og 23 år.... vi snakket om det veldig lenge og satte en frist.... når brettet gikk tomt hadde jeg en pillefri uke.... den kvelden jeg skulle ta første pille på nytt brett skulle vi ha bestemt oss.... da hadde vi noen uker hvor vi snakket om det, osv.... og snakket ekstra mye den dagen jeg hadde måttet tatt neste pille for å holde meg "sikker"... da valgte vi å ikke ta den, og feiret med litt sengekos :D

nå venter vi barn om 18 dager ;)

Ja det kan virke skremmende for da er jo beskyttelsen borte og baby i magen kan bli et faktum. Hvis dere virkelig ønsker dette og føler dere klare er det jo bare å slutte med pillene!=) Samboer begynte først å snakke om barn(han var 25 og jeg 22) men jeg følte meg ikke klar for det enda da. Vi hadde akkurat kjøpt hus og hund og jeg ville kose meg med det først, og eventuellt få meg fast jobb. Etter en ganske kort stund begynte jeg å få veldig lyst på allikevel så da sluttet jeg, da var det bare spennende og gøy! Nå har vi en datter på 9 måneder<3<3 

jeg sluttet på pillen for å begynne på ny pille så det tok vel bare en syklus hos meg (og jeg som trodde det ville ta minst ett år emoticon

Jg slutta med pilla fodi jeg ble så hormonell av den. Gikk 2år uten prevensjon før jeg ble gravid. Hadde gått på pilla i 6år

Back
Topp