Å skrive på dialekt

ciccy_c

Glad i forumet
Lure på om dokke syns d e dumt hvist eg skrive på dialekten min?
Eg e jo ganske så vane me det[:)]Har begynnt å snakka finare enn eg pleie itte eg har skreve så møje inne her..[:D]

Men hvist det e for plagsomt så hyl ut nå!
Gjør meg jo ingenting om eg må skriva på bokmål da,men hvist eg sleppe så hadde d o vært fint[:D]

Ps.Har fått meg ny signatur[;)]

For min del må du bare snakka dialekt[:D] me bur ikkje så langt ifrå kverandre, så eg forstår jaffal k du skrive[;)] någen dialekta e ganske vanskelige, men karmøy og egersund e ikkje så veeeldig ulikt[;)]

Kjempefin signatur [:)]

em dialekt, nei ikke noe problem for meg, for du skriver det som jeg sier det .. hehe så jeg har ikke noe problem med å lese det, men er enkelte her inne jeg faktisk sliter med å skjønne hva dem skriver når dem skriver på dialekt..¨

"men eg skriv nestn som deg om eg skal skriv på dialektn min, hehe så det e ikke så vanskelig å skjønn ka du skirv " [:D]

Dialekt e ingen problem [:D] Eg skrive for det mesta dialekt sjøl, men her inne har det bare blitt bokmål...

Jeg skriver på min dialekt, så da må vel nesten du få skrive på din! Nå snakker jeg som regel veldig pent bokmål da (min norsklærer sa at jeg ikke hadde noen dialekt..), så for meg er det naturlig å skrive bokmål.

Men - jeg foretrekker at andre skriver mer "vanlig" bokmål fordi jeg bruker lengre tid på å lese og forstå innlegg som er skrevet på dialekt.

Jeg syns det er slitsomt å lese dialekt. Lange innlegg skrevet på dialekt orker jeg ofte ikke å lese engang.

Så bra at dere er ærlige da!Det liker jeg
Skal prøve å skrive for det meste bokmål da,men kanskje ikke hver gang[:D]
Synes også at noen dialekter er vanskelige å forstå,men min e jo kjempe enkel!!

Jeg synes det er morsomt å lese dialekt jeg :) Men ja, det er enkelte ord man ikke skjønner, men jeg skjønner som regel sammenhengen..

Det er jo bare å spørre hva det og det ordet betyr, så får man jo vite det :)

Kansje e ågså ska skriv på dialekt.. hehe

Jeg skal innrømme at jeg noen ganger hopper over innlegg som er skrevet på dialekt.

Aner ikke hvorfor, men jeg tror rett og slett at jeg bare for lat til å gidde å sette meg inn i dialekten[8D]

Om man enten skal skrive på bokmål eller nynorsk så er det ett fett for meg om det slenges med andre dialekter også..

Jeg syns egentlig det er litt moro med dialekter selv om jeg noen ganger bruker litt lenger tid på de villeste innlegga.. Litt misunnerlig for at jeg ikke har noe særlig dialekt selv også..
Har bare fått høre at " Du snakker som han derre Svein i Hotell Cæsar" haha.. Nice

Jeg leser som regel ikke tråder på dialekt. Lurer noen ganger på om det er dialekt eller en masse skrivefeiler[8|]
Skulle jeg ha begynt å skrive på dialekt så hadde dere nokk ikke svart i mine tråder.
Mener at når man er på et forum landet over så burde mann holde seg til den dialekta som alle har lært å lese/skrive, bokmål[:)]

Årrreit, tru ej må begynne å skrive på bokmål[8D] Fra NO![:D]

jeg bryr meg ikkje noe om om det er dialekt eller ikkje, så for min del er det bare å skrive slik du sjøle vill.
kjempe skjønne jente du har

Litt morro med dialekt, men jeg har aldri vært flink i dialekter så tar litt tid før jeg skjønner alt. Er ikke alltid jeg skjønner noen ord i det helle tatt heller ;) Menmen.. :P Sånn kan det gå ;) Egentlig det samme for meg åssen ting blir skrevet ;) Jeg prøver å tyde det bare jeg ;)

Jeg leser gjerne dialekt, plager meg ikke et sekund. Bare fortsett med det du.

Jeg liker best å lese bokmål / nynorsk. Utover det står du jo fritt til å bestemme det helt selv, det betyr ikke all verdens [:)]

Back
Topp