Å sitte med beina i kryss

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Dette har jeg lest ikke er bra å gjøre når du er gravid - det har med blodtilførsel å gjøre ... Men jeg er FØDT med beina i kryss. Satt sånn som 6-åring og slang dem rundt (ja, jeg var skikkelig tynn), og merker nå at jeg sliter skikkelig med ikke å legge beina i kors, fordi det går omtrent av seg selv.

Er det så farlig egentlig? Har ingen bekkenplager som gjør det vondt eller noe, og føles bedre i ryggen om jeg sitter sånn, fordi jeg er så vant til det.

Noen tanker?

Dette har jeg lest ikke er bra å gjøre når du er gravid - det har med blodtilførsel å gjøre ... Men jeg er FØDT med beina i kryss. Satt sånn som 6-åring og slang dem rundt (ja, jeg var skikkelig tynn), og merker nå at jeg sliter skikkelig med ikke å legge beina i kors, fordi det går omtrent av seg selv.

Er det så farlig egentlig? Har ingen bekkenplager som gjør det vondt eller noe, og føles bedre i ryggen om jeg sitter sånn, fordi jeg er så vant til det.

Noen tanker?

hvordan i kryss da? Som at man sitter på gulv/ sofa og beina ligger og hviler oppå anklene?
Eller sånn sittestilling og man har den ene foten over det andre kneet og ned mot gulvet?

jeg sitter som regel alltid i begge ovennevnte stilling… har aldri tenkt at det er farlig!

hvordan i kryss da? Som at man sitter på gulv/ sofa og beina ligger og hviler oppå anklene?
Eller sånn sittestilling og man har den ene foten over det andre kneet og ned mot gulvet?

jeg sitter som regel alltid i begge ovennevnte stilling… har aldri tenkt at det er farlig!

Tenker sånn ene foten over den andre når vi sitter på en stol. Heter vel å sitte med beina i kors. Jeg kan ikke ikke skjønne at det skal by på noen problemer, så skjønner egentlig ikke at jeg hengte meg opp i det. Kan ikke huske hvor jeg leste det heller.

Noen tanker?

Håper ikke det er farlig, jeg sitter også alltid sånn, tenker ikke over det engang :wideyed:

Sitter som jeg syntes er behagelig, og tenker det får gå bra either way. Aldri hørt at det er en greie, så da kan det ikke være såå farlig uansett, tenker jeg. Har nok å tenke på fra før, om ikke sittestilling skal være en av de. o_O

Hehe da er det sikkert ikke noe stress å sitte sånn da, og det er godt å høre siden jeg ikke klarer å la være selv :-)

Fant dette på nett fra en jordmor:

"Hvis du er blant de heldige som overhodet ikke har problemer med bekkenløsning, eller åreknuter for den saks skyld, er det ingen ting i veien for at du skal kunne sitte med beina i kors. Ved bekkenløsning blir smertene gjerne forverret ved at man sitter slik, og ved åreknuter blir sirkulasjonen noe dårligere ved at man legger et bein over det andre."

:-)

Fant dette på nett fra en jordmor:

"Hvis du er blant de heldige som overhodet ikke har problemer med bekkenløsning, eller åreknuter for den saks skyld, er det ingen ting i veien for at du skal kunne sitte med beina i kors. Ved bekkenløsning blir smertene gjerne forverret ved at man sitter slik, og ved åreknuter blir sirkulasjonen noe dårligere ved at man legger et bein over det andre."

:)
Stemmer nok dette, ja. Jeg lever også med beina i kors til vanlig, men med bekkenleddsmerter allerede fra uke 11 (uke 13 nå) blir det lite av det de neste seks månedene+ :arghh:

Last edited:
Back
Topp