Å si negative ting om sitt fødested...

justair

Gift med forumet
Hva syns dere om det? At når folk får høre hvor du skal føde, så langer de ut om alt det negative og om hvor fælt det er å føde der, at de ansette ikke er flinke, at de ikke bryr seg om å prøve å legge til rette, at det er kaos osv, mens at det som er et annet alternativ for de som er på mitt hjemsted er sååå mye bedre for det er mindre ^^.... slik hadde jeg det tidligere i dag... jeg skal føde på et sykehus som er større en et annet alternativt sykehus jeg kan føde på(men da må jeg være på mitt hjemsted før fødsel å ikke hos svigers hvor vi har tenkt å bo+det blir vanskeligere med hjemreise fra det sykehuse)... å da jeg nevnte det så kom det jo bare en hel drøss av negative ting om det sykehuset, og at det andre er så mye bedre... kan ikke si jeg likte å høre det-syns det var direkte frekt og uhøfflig. Er også jeg som har termin først(er 6 uker lengre en hun andre)...

Jeg skal føde på KK i Bergen, og det har vært utrolig mye stygt skrevet i media om KK.
Slik var det sist jeg skulle føde også, var jo livredd...men hadde en utrolig fin opplevelse der, herlige mennesker som tok godt vare på meg (føden og barsel).
Så denne gangen gidder jeg ikke bry meg om det negative som media skriver!!!

Syns ikke det er greit av venninner/bekjenter å si negative ting om fødeplassen, en blir jo skremt.

Hører også til kk Bergen. Og har jo hørt mye negativt. Og det gjør meg bekymret. Men de er flinke også. Så lenge fødselen starter og sånn !!! Har ikke lyst å være under overtid statistikken her.

Ellers tar jeg ting med en klype salt. En må føde, og det er få tilfeller som er negative egentlig. Bare de som kommer så veldig frem.

vil tro det er negative og positive ting om alle fødesteder.Kommer jo veldig ann på hvem man treffer og om man har god kjemi med jm og leger osv.

Jeg tenker at alle fødselsopplevelser er forskjellige, og at du burde lage deg opp din egen erfaring og ikke høre på alt tullet:)

Alle har ulike forventninger og oppfatninger om hvordan ting skal være. Jeg skal føde på Ahus og hører tilog med negative ting om de som ikke har født der bare fordi de har hørt av andre. Jeg hadde kjempebra oppfølgning sist og følte meg godt tatt vare på både på føden og barsel. Forløpig er jeg veldig fornøyd denne gangen og =)

Jeg er alltid ærlig, på godt og vondt. Hadde en forferdelig fødselsopplevelse på Kristiansand sykehus men vet at jeg hadde endel uflaks med timinga..og vet også at andre har hatt gode fødselsopplevelser der så sier det som det er. Selv ville jeg aldri født der igjen men det er personlige grunner til det.

Alle har forskjellige erfaringer og tar ting på forskjellig måte..
Jeg skal føde på sørlandet sykehus i Kr Sand og har såklart hørt mye negatvit, at de er sure de som jobber der, at de ikke har tid til å ta seg ordentlig av pasientene sine, at de gjør mange feil osv..
Så har fått råd om å heller føde i Flekkefjord noen ganger for der har de så mye bedre tid osv..
Men jeg fødte i Kr sand forrige gang og hadde en kjempefin opplevelse! :)
Fikk god oppfølging hele tiden, de ansatte var vennlige og hjelpsomme, de kom ofte og sjekket hvordan det gikk, følte meg ikke oversett på noen måter..
Tror det har litt med at hvis man hører 1 negativ ting og 10 positive ting om en plass, så er det den negative tingen som blir husket, derfor høres mange ting verre ut enn det egentlig er til slutt! :)
Så ikke tro på alt du hører, du føder der du har lyst selv :)

skjønner jo at alle har ulike meninger og ulike fødestedene å det skal folk få ha... men syns det er unødvendig å sitte å gnæle negativt om et fødested til en som snart skal føde der.....

Et lite tips :)
Man har alltid lov til å be om en ny jordmor når man skal føde om man føler at det er en kræsj i kjemien der.
Man trenger ikke godta det man får om man ikke føler seg vel, man skal jo ha det best mulig når man skal føde.
Lykke til jenter :)

Back
Topp