Å si L - K - R osv...

Nøttelita

Gift med forumet
Julegavene 2019
Vårspirene 2021
Stjerneskuddene 2024
Skuddårsspirene 2024
Klarer deres barn å si L? K? Her blir f.eks Malin Manin. Og tikk blir titt (men katt f.eks klarer hun å si).
Tror det er flere bokstaver også som blir gjort om, men husker ikke hvilke i farten. Når det gjelder R sier hun pire til fire, men Mani til Mari.

hehe eneste bokstavene Linus kan si er m og a.. MAMMA...  han har enda ingen andre ord.. sier ikke pappa engang... [&:]

han sier L og K, men ikke R enda... blir som regel L det og [;)]

Her sier hun B i stedetfor V.. Så det blir Låben i stedetfor Låven (avdelingen hennes i barnehagen) Sove blir Sobe osv :) Men det er visst helt vanlig hører jeg. Ellers sier hun De fleste andre bokstavene bortsett fra R :)

Han er ikke i nærheten av å snakke rent ennå. L har nettopp dukket opp, og brukes bare i noen få ord. K har aldri vært noe problem. R har han også sagt hele tiden, men det er ikke alle ord han bruker det i likevel. Det største problemet høres ut til å være F. Han kan lett si lyden, men bruker den lite i ord. Tror stort sett bare han sier F riktig i "tøff", og når han skal si hva bokstaven heter.

Her kan han si bokstavene riktig i et ord, for så at det blir feil i et annet, han sier f.eks ordene lese og salat helt korrekt, mens han klarer ikke å uttale L-lyden i Emmeline (navnet til lillesøster) og heller ikke å si s-lyden i sau.. men han snakker helt klart bedre og bedre for hver dag som går [:)]

Som jeg har merker så langt er det bare K han ikke klarer å si.
Når han skal si melk f.eks blir det Mel. Og takk takk blir tatt tatt

ORIGINAL: Høstbarn

Her kan han si bokstavene riktig i et ord, for så at det blir feil i et annet, han sier f.eks ordene lese og salat helt korrekt, mens han klarer ikke å uttale L-lyden i Emmeline (navnet til lillesøster) og heller ikke å si s-lyden i sau.. men han snakker helt klart bedre og bedre for hver dag som går [:)]
Sier han oftest fint S ellers? Jeg hadde glemt det, men Felix kan ikke si sau. Det blir noe slikt som "Ttsau!", sagt som en liten eksplosjon. Han har ingen problmer med S ellers, så jeg forstår ikke helt hva som er vanskelig med sau.

ORIGINAL: *Carine*

han sier L og K, men ikke R enda... blir som regel L det og [;)]

Her å...

Og L'en blir ofte VELDIG rund liksom...

Henry snakker ganske rent, men det virker som om enkelte ord gidder han ikke lære rett, f.eks så kan han si Henry hvis vi spør, men skal han fortelle noe blir det ofte henny...Han kan si snill, men skal han si det sånn til vanlig pleier han si nill osv..... Har alle lyder..

kan kan si k og skurrer på r'en [:D] skjønner ikkje hvorfor, siden ingen av oss skurrer på r'en, og han ikkje kjenner noen som gjør det.. hehe [:)]

men L er det værre med [:)]

ORIGINAL: Sukkertopp

ORIGINAL: Høstbarn

Sier han oftest fint S ellers? Jeg hadde glemt det, men Felix kan ikke si sau. Det blir noe slikt som "Ttsau!", sagt som en liten eksplosjon. Han har ingen problmer med S ellers, så jeg forstår ikke helt hva som er vanskelig med sau.

Ja, som regel er ikke s-lyden vanskelig, men sau blir altså til en merkelig uttalelse, nærmeste jeg kommer i skrivemåte er feu.. snodige greier [8D] han har hatt det samme problemet med et annet ord også, der s i starten av et ord ble erstattet med en f-lignende lyd, men kommer bare ikke på hvilket ord akkurat nå..

L og K er ikke noe problem.. Sier Lillian f.eks som har ganske mange L'er i seg[:D]

R blir L[:D] Ellers dropper han den bare.. Jeg heter Si'i f.eks[8D]

Tror ikke det er noen spesielle bokstaver hun ikke kan si. Men det er enkelte ord der hun ikke sier den ene bokstaven. F.eks. sier hun nina om seg selv, istedet for Karina og bosse istedet for bukse. Men hun kan si kattepus og andre ord med K.

hun sier bokstavene av og til.

eveLina, KRistin, juLianna,

men ofte blir de erstattet. "mamma bli med å leka på ljomme (rommet) mitt?" osv [:D]

her sier han ikke r, k eller l..

Blir bus=brus
ooose=kose
eias= Elias.. ;)

Jonathan kan si alle bokstavene, men sliter litt med R. Han klarer ikke å si rullende R, men vi hører det er en R der. Men han uttaler den som regel som J.. [8D]

Noen ganger snakker han veldig tydelig, men når han er ivrig hopper han fort over noen bokstaver.. Hehe!
Jeg kommer på et ord i farta hvor han utelater L, nemlig i FLINK. Da sier han FINK! [:D] Jeg tror forresten han også sier KIJAPPE og ikke KLAPPE også. [8D]

Back
Topp