Å se "stjerner"

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Noen andre som opplever det? Innimellom får jeg sånn at jeg plutselig ser stjerner, eller typiske lysende prikker. Synes det er litt skummelt. Aldri opplevd det før nå, den siste uken. Kommer som regel hvis jeg reiser meg eller gjør noe aktivt.

Sent from my iPad using BV Forum

Ja har gjort d en del ganger men ikkje tenkt noe over det i grunnen :P

Sent from my iPad using BV Forum

Ofte :p har du lavt Bt? Det har nemlig jeg :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Opplevd dette av og til, ja. Virker som om stress og lavt blodtrykk forverret dette for meg iallefall. Hadde det mest i 1. trimester.

Ofte :p har du lavt Bt? Det har nemlig jeg :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
Hehe nei, høyt i grunnen :) men godt å høre det er flere :) da er det gjerne normalt! :p

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Tar dere jerntilskudd? Dersom dere har lav HB (blodprosent) kan dette skje oftere. Hør med lege/jordmor i forhold til å ta jerntilskudd. Det er ikke bra å ta dersom man har gode verdier, men dersom det er lavt kan problemet forsvinne helt av å ta jern :-)

Jeg har gjort det et par ganger i sommer.
Jeg tar det som et tegn på behov for hvile og mulig dehydrering.
Det har i allefall hjulpet å slappe helt av og drikke masse.

Det har nok ikke noen sammenheng med jernmangel eller blodtrykk for min del, for har kjent at det har vært nor jeg har vært sliten og varm.

Jeg har migrene og i tennårene hadde jeg slike synsforstyrrelser også sammen med migrene. Da hørte jo de sammen.

Blodtrykksfall kan forårsake dette..... Trenger ikke å ha lavt blodtrykk for å ha BT-fall....

Ja fikk det her om dagen.. bøyde meg opp att ds eg henta noe på gulvet.. fikk det et par ganger sist graviditet og

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

jeg hadde det hele tiden med første, og da var det pga høyt blodtrykk, ikke lavt :)

Skjer ganske ofte, må ta mer jern da det var i lavsjiktet :)

Jeg har lavt bt og ser stjerner hvis jeg feks reiser meg for raskt.

Ja, det hender. Men sånn var det også før jeg ble gravid :) Spesielt dersom jeg glemmer meg, og reiser meg for fort, slit at jeg får BT-fall ;)

Det har jeg også hatt et par ganger. Jeg tar jern tabeletter da?

Sent from my iPhone using BV Forum

Får d også stadig. Trodde først jeg skulle få migrene. Får "regnbuer" før jeg får migreneanfall. Men skjønte d var noe annet når regnbuene ikke kom, og hodepinen heldigvis uteble.
Skjønner nå at det er vanlig. Hos meg er d ganske uproblematisk. Så har ikke brudd meg om det. Blir også ofte svimmel når jeg reiser meg, men går fort over.

Jammen greit jeg spurte her :p ser jo at dette er et vanlig fenomen, så da trenger jeg ikke bekymre meg ;)

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Det har hendt meg et par ganger ja :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Daglig! Særlig om jeg bøyer meg ned og litt for raskt opp igjen.. Ser både stjerner og planeter :p

Jente født 02.06.10
Termin 31.12.14
App taster :)

Back
Topp